Rise to Remain - City of Vultures (2011)

Label: EMI

1. Intro (0:51)
  2. The Serpent (3:36)
  3. This Day Is Mine (3:19)
  4. City of Vultures (4:59)
  5. Talking in Whispers (4:07)
  6. God Can Bleed (3:46)
  7. Power Through Fear (3:51)
  8. Nothing Left (3:05)
  9. We Will Last Forever (4:14)
  10. Illusions (4:07)
  11. Roads (4:18)
  12. Bridges Will Burn (5:08)
De band rondom de zoon van de zanger van Iron maiden. Dat houd overigens niet in dat je het met die band kan vergelijken.
Gezien in het voor programma van Iron Maiden en ze klonken goed!

PriestMaiden
Rise to Remain heeft invloeden van bands als Trivium en zijn live zeker de moeite, waarschijnlijk zullen ze wel bekend worden door het feit dat de zanger de zoon is van Bruce Dickinson.
Ben benieuwd naar deze cd. The Serpent, City of Vultures en Bridges Will Burn zijn alvast sterke nummers.

avatar van Soulmaggot
Geweldig debuut!

avatar van james_cameron
Goed doortimmerd en uitstekend geproduceerd (Colin Richardson!) debuut van deze energieke metalcore band. Fans van Trivium moeten hier absoluut iets mee kunnen. De songs zijn behoorlijk afwisselend en de balans tussen brute kracht en meer melodieus werk is goed getroffen. Zanger Dickinson weet overtuigend ruig uit de hoek te komen, maar ook in de meer melodieuze partijen brengt hij het er prima vanaf. Een volledig clean gezongen track als Talking In Whispers staat dan ook als een huis. Hier en daar doet het gitaarwerk wel wat aan Iron Maiden denken, vooral in een track als God Can Bleed. Papa Dickinson kan trots zijn, in ieder geval.

Maidenfreak
Soulmaggot schreef:
Geweldig debuut!

Inderdaad. Beste cd van 2011 voor mij.