Jay Rock - Follow Me Home (2011)

Label: Strange

1. Intro (Skit) (1:03)
  2. Code Red (2:45)
  3. 'Bout That (3:56)
  4. No Joke (4:20)

met Ab-Soul

5. Hood Gone Love It (4:05)

met Kendrick Lamar

6. Westside (3:38)

met Chris Brown

7. Elbows (4:14)
  8. Boomerang (3:25)
  9. All I Know Is (3:41)
  10. I’m Thuggin’ (4:33)
  11. Kill or Be Killed (4:10)

met Krizz Kaliko en Tech N9ne

15. M.O.N.E.Y. (4:42)

met J. Black

16. Finest Hour (4:01)

met BJ the Chicago Kid en Rick Ross

17. Life's a Gamble (3:27)
  18. All My Life (In the Ghetto) (3:46)

met Lil' Wayne en will.i.am

avatar van Game
[knipje]

Anyway. Ik herinner me nog toen Jay Rock nog bij het kamp van The Game zat (rond 06/07) en elk jaar sterke mixtapes uitbracht. Eindelijk komt zijn debuut uit, de combinatie met Strange Music vind ik een beetje vreemd, maar goed. Ik ben benieuwd wat deze jonge rapper uit de West Coast te brengen heeft.

avatar van He$$el_01
Just Like Me zou echt een hard nummer zijn als hij gewoon 3 minuten achter elkaar zou rappen en niet een lame refreintje er tussen door had gedaan.

avatar van GijsV
Wauw! Dit is echt vet! En Elbows is een van de beste nummers die ik heb gehoord de laatste tijd.

Ik ga hem ook checken.
Ben een fan van zijn stemgeluid.

avatar van GijsV
Best bizar dat er nog niemand anders dit heeft gechekt, het is echt goed. Een aanrader!

avatar van Delars
Het is echt heel goed inderdaad!
Jay Rock

avatar van Rhythm & Poetry
Mogelijk de slechtste intro ever. Verder gewoon een matig album. Matige rapper, matige beats, matige gastbijdrages.

avatar van thgryda
Toen ik de gasten zag besloot ik deze niet te checken, maar goed buiten R&P toch lovende reacties dus toch maar eens checken

avatar van Delars
Dit is mijn guilty pleasure muziek.
Hij is dan wel geen Celph Titled ofzo, maar zeker niet slecht.

avatar van thgryda
Ik vind kendrick lamar al guilty pleasure

bennerd
Hm, er zijn foutere cd's die dienen als guilty pleasure. De flarden die ik van deze plaat gehoord heb klinken in ieder geval erg goed!

Delars schreef:

Hij is dan wel geen Celph Titled ofzo, maar zeker niet slecht.

Game schreef:
Ik herinner me nog toen Jay Rock nog bij het kamp van The Game zat

Hij lijkt qua stijl en stemgeluid ook erg op Game, al is Jay Rocks stem nog iets rauwer. Maar van die degelijke, old school, harde west coast hip hop. Hou ik wel eens van, ik vind games iets smoothere stem gek genoeg iets fijner om naar te luisteren. Ik vgl deze plaat tot nog toe met lax of the doctors advocate, niet slecht maar het mist net dat extra om echt goed te zijn zoals bijv the documentary (om het bij game te houden)

avatar van UmindC
Jay Rock's stem is wel een stuk zwaarder dan The Game. Maar ik snap de vergelijking,
Erg fijn album dit trouwens. De west coast sfeer komt heel goed naar voren, en in samenwerking met Jay Rock's raps is dat er prettig om naar te luisteren. Een beetje jammer van Rick Ross, Lil Wayne en vooral Kendrick Lamar doen het wel heel erg goed hier.

avatar van GijsV
Kendrick Lamar zijn bijdrages zijn inderdaad erg fijn op dit album, vooral de refreintjes op Code Red, Elbows en They Be On It vind ik lekker van hem.

avatar van Game
Jay Rock is een van die nieuwe lichting West Coast rappers die nu eindelijk zijn debuut heeft uitgebracht. Op Follow Me Home hoor je een hongerige Jay Rock, hij rapt met gevoel en vertelt zijn verhalen met gevoel. Dit is gewoon pure gangsta rap. Rock rapt op elk nummer wel over het leven in Watts, California. Verwacht zeker geen diepgaande teksten, nee: dit is hoe het gaat in Los Angeles. Op de sterke intro track rapt hij over het dagelijkse leven in de achterbuurt, de titel refereert natuurlijk naar zijn verleden in Blood bende, iets wat Jay Rock niet verafschuwt. Na The Game is Jay Rock dus opnieuw een rapper die de rode kleuren op z'n hart draagt.

Follow Me Home wordt gedragen door de sterke beats. Het zijn vaak typische West Coast beats, met simpele pianotonen en harde baslijnen. Zoals een West Coast album dus hoort te klinken. Elbows is hier een het beste voorbeeld van, maar ook de nekbrekende [o]All I Know Is[/i] doet denken aan de hoogtijdagen van Dr. Dre. Er zijn ook wat uitstaptjes, zoals Westside, een luchtig nummer met Chris Brown op het refrein en de nummers geproduceerd door J.U.S.T.I.C.E. League, die een feestelijke lading hebben. Jay Rock zelf is een interessante rapper. Zijn stemgeluid is apart, maar wel lekker rauw zodat de verhalen zelf overtuigend overkomen. Hij blijft ook aangenaam flowen op elke track. Mijn favoriete track is Just Like Me, de opbouw en emotie in Jay Rock's stem vind ik geweldig.

4*, een album waar de West Coast trots op mag zijn.

wat berichten verwijderd, dm/pm verstuurd.

bennerd
Het begin is erg sterk, maar na een tijd zakt het toch redelijk in. De features van Kendrick Lamar, Tech N9ne en Rick Ross zijn een welkome afwisseling en J. Black moet zijn mond leren houden.

avatar van Holla
Jay Rock brengt een sterk debuutalbum wat voor mij een positieve verrassing is. Net als MGK om het even bij de tegenwoordige tijd te houden is dit album grotendeels vrij goed, maar het zakt wat in en sommige gastartiesten voegen niet bepaald iets toe aan het album. Toch een goed debuut, wat mij betreft een 3.5

avatar van Silky & Smooth
Een vergelijking met Kendrick Lamar is te hoog gegrepen, maar Jay Rock kan zich prima meten met Ab-Soul en ScHoolboy Q. Net als hun albums is Follow Me Home een wisselvallige plaat die bij vlagen echt sterk is. Jay Rock probeert de Westcoastfeeling in zijn muziek te leggen, wat af en toe ook slaagt. Aardig album van een rapper die, net als de andere Black Hippies, je in de gaten moet houden.

(En hier kende ik J. Black dus van! )

avatar van KILLERBEE99
Leuk album maar jammer van sommige nummers en gast artiesten.

avatar van Oortrommel
Eentonig (zowel qua raps als producties), te langdradig en te veel commerciële invloeden. Duidelijk de minste van Black Hippy, maar toch nog net een nipte voldoende vanwege het handjevol hoogtepunten (waar de gasten de nummers redden).

FelipeGutiérrez
Jay Rock wordt echt onderschat zeg, killt elke feature die hij doet. Na het toch ietwat teleurstellende album van Ab-Soul moet Jay Rock er met zijn aankomende album voor zorgen dat de hele wereld weer weet dat TDE nog steeds nummer 1 in de game is op dit moment!