Mastodon - Jonah Hex: Revenge Gets Ugly EP (2010)

Score
Label: Reprise

1. Death March (8:52)
  2. Clayton Boys (3:12)
  3. Indian Theme (4:10)
  4. Train Assault (4:13)
  5. Death March [Alternate Version] (9:07)
  6. Clayton Boys [Alternate Version] (3:12)
avatar van JoopKonraad
Voor de verfilming van de premiejagende stripheld Jonah Hexis werd regisseur Jimmy Hayward (Horton Hears a Who, Finding Nemo) aangetrokken. Hij deed op zijn beurt het verzoek aan componist John Powell (Bourne series, Hancock) om de film van haar muzikale gezicht te voorzien. Deze verliet helaas voortijdig de film, waarvan overigens veel herschoten moest worden waardoor Mastodon die het geheel muzikaal in mocht kleuren overnieuw moest beginnen. Dit tot groot ongenoegen van de band; zij waren van mening met het beste werk van hun carrière bezig te zijn. Nu werd componist Marco Beltrami (Terminator 3, Repo Men) gevraagd om de score voor de film te maken. Toen deze klaar was mochten de heren van Mastodon nogmaals hun machtige geluid laten horen. Het resultaat zijn een viertal nummers en een tweetal andere versies die weinig smaak bieden en voornamelijk voortkabbelen tot ze uiteindelijk verpieteren. Af en toe klinkt de glorie die Mastodon heet door; maar net zo snel verdwijnt het weer naar de achtergrond. Ik ben zeer benieuwd naar dat fantastische materiaal dat het dus niet heeft gehaald!