Burma Shave - Burma Shave (1992)

Label: Top Hole

1. 502 (2:19)
  2. Homeboys (3:21)
  3. Eleven O'Clock (3:40)
  4. Rival (3:02)
  5. Stash (3:11)
  6. Hippies (2:58)
  7. Movin' Up the Cattle (3:20)
  8. Play Debiel (4:20)
  9. On My Way (3:35)
  10. Run for Fun (1:46)
  11. Arrest Me (2:37)
  12. B.B. Bear (5:42)
  13. Gamble (2:13)
  14. All for the Whimp (6:28)
avatar van spaceman
Prima debuut van deze Haagse crossoverformatie met de culthit Hippies. Onbegrijpelijk dat deze band niet groter is geworden. Behalve het laatste nummer (All for the Whimp) dat verzandt in een soort piep-knormuziek, is het een heel volwassen klinkende plaat met prima composities, prima arrangementen, prima instrumentatie en overtuigende zang. Ook live was het een weldaad om deze gasten bezig te zien, maar vreemd genoeg sloeg het niet bij het grotere (alternatieve) publiek aan, ondanks voldoende airplay bij Studio Brussel en later ook Kink FM.

avatar van notsub
Toen het actueel was volgde ik deze band niet, maar afgelopen zaterdag op Schollenpop speelden enkele Burma Shave leden in een andere band. Dat was de aanleiding om deze eens beter te beluisteren. Het klinkt best leuk, deze crossover muziek. De grote namen in het genre (Faith No More, Red Hot Chili Peppers) hoor je er snel in terug, maar dan wel met een luchtige twist en een punky feel. Jammer dat het aan het eind zo moet piepen en kraken.