The Romantics - The Romantics (1980)

Label: Nemperor

1. When I Look in Your Eyes (3:01)
  2. Tell It to Carrie (3:24)
  3. First in Line (2:38)
  4. Keep in Touch (3:42)
  5. Girl Next Door (4:42)
  6. What I Like About You (2:55)
  7. She's Got Everything (2:35)
  8. Till I See You Again (3:54)
  9. Hung on You (3:26)
  10. Little White Lies (2:40)
  11. Gimme One More Chance (4:28)
Oei. Die gasten moet je niet zien. What I Like About You vind ik nog steeds een geweldig liedje.

avatar van lebowski
Ik heb het nog even gecheckt; ze hebben What I like about you echt zelf geschreven. Waarom check ik dat? Omdat je vermoedt dat een band die zo'n song uit de pen krijgt, op zijn minst een lekker album zullen afleveren. Wrong. Zeer middelmatig.

rayman schreef:

Toch heeft de muziek regelmatig wat weg van The Ramones; gasten die je ook niet moet zien; kan ook niet meer trouwens , zijn bijna allemaal dood.

Pieter Paal
Het eerste wat ik van deze band kocht was de punky single 'What I like about you' dat inderdaad Ramones-achtig klinkt. Ik zie nog zo de clip voor me, waarin je de drummer als een bezetene ziet zingen en drummen. Kort daarna heb ik ook het album gekocht dat natuurlijk erg tegenviel. Ik had er veel meer van verwacht en dat er net zulke songs als 'What I like about you' op zouden staan.
Een paar jaar later hadden ze weer een hit met het gave 'Talking in your sleep'.

Ik dacht altijd dat het nummer 'What I like about you' van John Cougar Mellencamp was.
De stem lijkt er zo vreselijk veel op.
Overigens een geweldig nummer trouwens.

avatar van steve harris
ik draai de single nog elk jaar 1 keer .
de singlhoes blijkt dezelfde te zijn dan de lp hoes dat wist ik niet !!

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:

Drie keer live gezien ,en ik moet zeggen, live zijn (waren) die op hun best! !!

avatar van nlkink
Een van de leukere singles in 1980, dat What I Like About You. Het album heb ik een paar keer gehoord bij een klasgenoot en dat viel wat tegen. Voor mij als Kinksfan nog interessant vanwege She's Got Everything, dat je in die tijd alleen maar kon vinden op de B-kant van de single Days. Zo kon het dus gebeuren dat ik het Kinksnummer eerder van The Romantics hoorde dan van The Kinks zelf.
Van The Romantics is een verzamelaar meer dan genoeg.

avatar van vigil
De hit is nog steeds onverwoestbaar maar de rest van dit album kan daar helaas niet bij aansluiten. Veel leuk en aardig en soms lekker rammelend. Een kleine 3+