Blue - All Rise (2001)

Pop / R&B
Label: Virgin

1. All Rise (3:43)
  2. Too Close (3:46)
  3. This Temptation (3:35)
  4. If You Come Back (3:27)
  5. Fly By (3:47)
  6. Bounce (3:53)
  7. Long Time (4:14)
  8. Make It Happen (3:14)
  9. Back to You (3:05)
  10. Girl I'll Never Understand (3:26)
  11. Back Some Day (4:01)
  12. Best in Me (5:45)
  13. All Rise [Blacksmith R'n'B Club Rub] * (4:24)
  14. If You Come Back [Blacksmith R'n'B Smooth Rub] * (3:41)
  15. If You Come Back [The Playa's Mix] * (3:57)
  16. Too Close [Live from Rumba, Melbourne] * (5:02)
  17. Sweet Thing * (3:36)
  18. Made for Loving You * (3:25)
  19. All Rise [Acoustic] * (3:43)
  20. Too Close [Blacksmith R'n'B Club Rub] * (3:45)
  21. If You Come Back [8 Jam Street Mix] * (3:27)
1,5
Fly by is nog wel een leuk nummer, maar verders .

Is fed leuk liedje...

avatar van fish
0,5
niet waard om genoemd te worden

is best wel een leuk album! bounce en best in me zijn de echte toppers van deze cd! 3 sterren

ik heb de cd all rise en hey is echt een hele gafe cd
en ik ben er echt fan van Blue
Vooral van Duncan

avatar van Renske24
All Rise goed album!
mooie nummers vooral All Rise en If You Come Back

avatar van Raconteur
Jeugdnostalgie, vandaar de twee sterren.

avatar van JoaMuse
Blue is een aantal jaar mijn favoriete groep geweest. En All Rise mijn favoriete nummer. Die tijd is nu al lang vervlogen, maar stiekem kan ik nog erg genieten van de muziek van deze Britten. Ik heb recentelijk dit album nog eens een aantal keer beluisterd, voor het eerst in tien jaar of zo. Uit nostalgie en nieuwsgierigheid. Opvallend was dat ik buiten de hits de meeste nummers niet herkende. Misschien omdat ik de cd vroeger weinig in z’n geheel beluisterde en gewoon bepaalde nummers opzette, ik weet het niet meer. Dat die andere songs niet zo memorabel zijn, is ook een mogelijke reden.

Bij de intro van All Rise veer ik steeds weer op, conform de titel van het nummer. Mijn favoriete nummer is het al lang niet meer, maar zeker nog wel het beste boysbandnummer dat ik ken. Too Close en Fly By zijn ook goede singles, met een leuk en meezingbaar refrein. Ik ontdekte onlangs pas dat Too Close een cover is.

Een andere favoriet is If You Come Back, een hele mooie ballad met gevoel gezongen. Echte emotie overbrengen is moeilijk voor een boysband. De nummers zijn vaak geschreven door andere songwriters en er wordt door meerdere mensen tegelijk gezongen, waardoor het nooit echt intiem en persoonlijk wordt. Maar met If You Come Back en het sobere Best In Me weet Blue toch een gevoelige snaar te raken. De andere nummers zijn wat minder goed, maar nog aanvaardbaar. Van Long Time druipt de meligheid wel af, maar ach, het is en blijft een boysband dus dat kan gebeuren.

Dat op deze cd enkele hele leuke nummers op staan, het niveau nooit echt bedroevend wordt én de factor jeugdsentiment maken dat ik hier een mooie 3,5* voor over heb!