Jimi Hendrix - Winterland (2011)

Label: Sony

1. Tax Free (15:15)
  2. Lover Man (5:21)
  3. Sunshine of Your Love (7:30)
  4. Hear My Train a Comin’ (11:33)
  5. Killing Floor (7:55)
  6. Foxey Lady (5:36)
  7. Hey Joe (7:19)
  8. Star Spangled Banner (5:56)
  9. Purple Haze (5:37)
  10. Tax Free (10:01)
  11. Like a Rolling Stone (11:46)
  12. Lover Man (3:45)
  13. Hey Joe (5:12)
  14. Fire (3:20)
  15. Foxey Lady (5:12)
  16. Are You Experienced (12:13)
  17. Red House (12:24)
  18. Purple Haze (5:18)
  19. Fire (4:59)
  20. Lover Man (4:29)
  21. Like a Rolling Stone (11:48)
  22. Manic Depression (5:34)
  23. Sunshine of Your Love (9:01)
  24. Little Wing (4:01)
  25. Spanish Castle Magic (6:28)
  26. Red House (9:13)
  27. Hey Joe (6:45)
  28. Purple Haze (3:42)
  29. Wild Thing (3:30)
  30. Foxey Lady (6:05)
  31. Are You Experienced (7:27)
  32. Voodoo Child (Slight Return) (7:43)
  33. Red House (15:21)
  34. Star Spangled Banner (6:10)
  35. Purple Haze (6:15)
  36. Boston Garden Backstage Interview (19:04)
  37. Killing Floor * (4:05)
  38. Red House * (5:42)
  39. Catfish Blues * (11:43)
  40. Dear Mr. Fantasy, Pt. 1 * (5:09)
  41. Dear Mr. Fantasy, Pt. 2 * (6:26)
totale tijdsduur: 4:38:48 (5:11:53)
Stijn_Slayer
€100+?

Iemand is op z'n hoofd gevallen.

avatar van Oldfart
:Y meneer Sony en Janie Hendrix; dikke bulten allebei. En een dikke portemonnaie.

Jimi Hendrix Experience- Winterland (versions available: 4 Disc Deluxe Box Set or 8 12" 180 gram Vinyl Audiophile LP Deluxe Box Set or 1 CD Winterland "Highlights")

vier cd's dus; 25 euri per cd, ze zijn gek.

avatar van reptile71
Ben je mal, 25 pond op die grote rivier UK en dat is incl. 1 bonus disc, dus 5 cd's. (de 8 LP uitvoering is wel asociaal duur met 127 pond)

Stijn_Slayer
Het wil dus niet echt vlotten met die prijsverwijzingen op de site. Zag net bij Kinks Kollekted €8,99 staan. Had de bankpas al bijna vast, blijkt het om een totaal ander album (met andere naam) te gaan.. Pff..

avatar van HeterodoxY
Ik weet niet waar jullie ´m bestellen, dat die zo duur is, ik heb er 40 euro voor betaald, voor de vesie met bonusdisc. Vond ik goed te pruimen qua prijs.

avatar van RestLove
Erfgenamen Hendrix gaan zo te zien steeds sneller door de dollars zo te zien. Toch ga ik hem maar even proberen daarlijk!

31 euro en een klutske bij amazon, met dank aan de sterke euro en zwakke dollar

avatar van platedraaier
Op het eerste gezicht zou je kunnen denken: Is dit niet een beetje overkill?
Een beetje veel van hetzelfde?

Nou mensen dat is het niet. Zodra The Jimi Hendrix Experience begint te spelen heb je muziek. Het swingt, rockt en improviseert met zo`n ongelooflijk gemak dat de muzikaliteit van dit drietal me werkelijk overdonderd.

Heerlijk om hier naar te luisteren. De opnames zijn goed en de sfeer en uitvoeringen van de nummers zijn werkelijk subliem.
Op de tweede cd dat begin van Tax Free, Jimi zegt: we beginnen net als gisteren met een "jam" om warm te draaien en deze "jam" gaat me toch over in een 12 minuten durende mega uitvoering van "Like a Rolling Stone" dit is echt

Als je Jimi niet "voelt" dan heb ik geen idee wat je wel zou moeten voelen. Deze jongens met Jimi in een hoofdrol spelen met zo ontzettend veel gevoel, dit is zelden vertoond.
Nu heb ik best al het één en ander van Jimi Hendrix liggen, maar deze box zou ik niet willen missen.
Geweldig

avatar van freakey
Gisteren gekocht bij Media Markt voor € 29,95....

Hear My Train A Comin'

Wat kon die man toch kippenveltrekkend mooi gitaar spelen.....

avatar van platedraaier
freakey schreef:
Hear My Train A Comin'

Wat kon die man toch kippenveltrekkend mooi gitaar spelen.....

dat is precies wat ik bedoelde met mijn post. Niet in woorden uit te drukken gewoon. (maar kippenveltrekkend is dan ook nieuw in mijn vocabulaire )

platedraaier schreef:

Weet ik toch... en och, we waren het eerder al vaker eens toch?

avatar van noruas
de erfgenamen mogen wat mij betreft prima snel door de dollars gaan als dat betekent dat het meer opnames van de experience op de toppen van hun kunnen oplevert! dit is gewoon goed..

avatar van max95
Hier zijn bijna geen woorden voor.
Wát klinkt dit lekker in het gehoor zeg! Die warmte gewoon, geweldig! Dit geeft écht kippenvel!

avatar van freakey
De disc 5 die hier als bonus bij staat en de limited edition redelijk duur maakt is ook gewoon hier te vinden, tracks 8 t/m 12... The Jimi Hendrix Experience - Paris 1967/San Francisco 1968 (2003)

Dit is rock 'n roll geschiedenis: briljant!

Voor diegenen die dit alles in boxset op 8 LP willen hebben: er is er nu nog eentje te koop op Amazon.de voor 80 euro thuis gestuurd. Goedkoper vind je 'm niet.

avatar van Deren Bliksem
Hey maar, ik heb een versie waar 11 nummers op staat. Wat een beest is het.

Like a Rolling Stone

EHartmann
Maar 8 tracks om als favoriet aan te merken? Alle 35 zijn geschikt!

Mijn favoriete gitarist voor de eeuwigheid vastgelegd op dit mega-album. De versie van 1987 grijsgedraaid tot het gaatje!

Dit document verdient 5+

Jimi Hendrix in het kwadraat...... Rauw, Emotie, ...... ?