MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Frans Bauer - Zijn Grootste Hits (2000)

mijn stem
1,67 (39)
39 stemmen

Nederland
Pop
Label: Sony

  1. Als Sterren aan de Hemel Staan (4:04)
  2. Eens Komt Er voor Jou 'N Dag (4:01)
  3. 'N Dag Uit Duizend Dromen (3:50)
  4. Julio Medley (4:04)
  5. Op Zoek Naar Jouw Liefde (3:44)
  6. Viva Holiday (3:20)
  7. Als 'N Meeuw in de Lucht (4:38)
  8. Ik Wil met Jou Dansen (3:22)
  9. Verloren (4:23)
  10. Op Rode Rozen Vallen Tranen (4:11)
  11. De Luchtballon (3:19)
  12. Ik Pluk 'N Ster (3:32)
  13. Het Leven Is Te Mooi (3:55)
  14. Wat Ik Je Zeggen Wil (3:52)
  15. Waarom Heb Je Mij Verlaten (3:26)
  16. Torero (3:38)
  17. Adios Mexico (3:14)
  18. Als Ik de Zon Zie (3:20)
  19. Laat Mij Nu Niet Alleen (3:54)
  20. 'N Lied voor Iedereen (3:20)
totale tijdsduur: 1:15:07
zoeken in:
avatar van manic
1,0
Stemverantwoording:Regelmatig kijk ik met open mond naar "voor alle fans" op de Tros.
Het is mij nog niet gelukt de magie te vangen.
Tekstueel barst het van de clichés :"hallo", "vaarwel" en "ik hou van je" in alle talen (bij voorkeur Spaans) en dat dan maar herhalen. Muzikaal begeleid door een muziekjes zoals die verstopt zitten onder de knop "bossanova" of "pop" op een keyboard.

Wel respect voor dhr Bauer als artiest en voor wat hij kennelijk bij mensen losmaakt.

avatar
Kerel doet z'n ding en mensen vinden dat leuk. Dat is mooi dat dat kan en dat dat gebeurt.

Wat nog veel mooier is, is dat ik dat gelukkig niet mooi hoef te vinden

Wel schofterig trouwens dat er geen enkele radiozender is waar deze muziek op te beluisteren is. Ongelofelijk, terwijl het zo populair is.

Nederland op z'n smalst

avatar van Daan
Hobbes schreef:

Wel schofterig trouwens dat er geen enkele radiozender is waar deze muziek op te beluisteren is. Ongelofelijk, terwijl het zo populair is.
Die zenders die constant Bauer draaien zijn erg klein. Dan zou je moeten denken aan regionale zenders of piratenzenders.

avatar van manic
1,0
Radio Noordzee ook niet? (luister zelf geen radio)

avatar
Dat bedoel ik ook. Er zou een landelijke zender moeten zijn met Nederlandstalige muziek.

avatar van Daan
manic schreef:

Radio Noordzee ook niet? (luister zelf geen radio)
Zo regionaal is radio Noordzee nou ook niet. Je zou meer moeten denken aan vrijwilligers die na hun werk verder gaan met hun piratenzendertje. Komt naar mijn weten erg vaak in Katwijk voor.

avatar
Hier in Twente ook. Maar dat is illigaal en er staan legio politie klaar om ze op te rollen.

Maar jullie missen m'n punt...er is op dit moment geen zender met Nederlandstalige muziek. Radio noordzee draait exact dezelfde muziek als 538, rtlfm, yorin, veronica, 3fm...

En dat terwijl er zóveel vraag is naar een dergelijke zender. Dat klopt gewoon niet.

avatar van FisherKing
0,5
Terwijl het allemaal zo Rete-slecht is
Waar blijven die albums van Zangeres zonder Raam en de Heideroosjes

avatar van Daan
Hobbes schreef:

Hier in Twente ook. Maar dat is illigaal en er staan legio politie klaar om ze op te rollen.

Maar jullie missen m'n punt...er is op dit moment geen zender met Nederlandstalige muziek. Radio noordzee draait exact dezelfde muziek als 538, rtlfm, yorin, veronica, 3fm...

En dat terwijl er zóveel vraag is naar een dergelijke zender. Dat klopt gewoon niet.
Daar heb je wel gelijk in. Maar het is heel moeilijk om tussen alle grote FM-kanonnen te komen. Eigenlijk is het gewoon oneerlijke concurrentie.

avatar
Bij de veiling van de etherfrequenties is de frequentie verkocht als een frequentie voor een zender met voornamelijk Nederlandstalige muziek. En daar wordt nu top40 muziek gedraait. En niemand die er wat aan doet.

Een Nederlandstalige zender heeft gewoon bestaansrecht hier. Evenals een zender als KinkFM bijvoorbeeld. Maar we hebben enkel eenheidsworstjes...

avatar van manic
1,0
Mag ik u even wijzen op 3voor12.nl
muziekzenders via internet voor 8 genres. TOPIDEE!

avatar
Ja, maar daar heeft Geertie uit Azelo nog niks aan

avatar van FisherKing
0,5
Alsof Klazien uut Zalk dit leuk vond, want van een Frans Bauer valt alleen maar onkruid te trekken...

avatar van Leeuw
Ik heb net de link naar musicmeter op Fransje zijn website gezet.

Zo dan ga ik nu even wat chinees bestellen.

avatar van Jordy
Oh we gaan ongetwijfeld een keer bezoek krijgen van een fanclub van een of andere artiest... maar die stemmen gaan dan allemaal de prullenbak in

avatar van Leeuw
Was ook een geintje, maar vrees wel dat dit dus gaat plaatsvinden.

avatar
Mijn tante draai deze soms, freselijk

avatar van HammerHead
Jordy schreef:

Oh we gaan ongetwijfeld een keer bezoek krijgen van een fanclub van een of andere artiest... maar die stemmen gaan dan allemaal de prullenbak in


Nee, jullie mening is objectief. Ja het is kutmuziek, maar onthoud je dan ook van stemming. (ok ik heb het bij z'n andere album ook gedaan, eenmalig, sorry :evil

avatar
de top of the flop's kan nog een boeiende strijd worden tussen edie wally en frans bauer.

avatar van aERodynamIC
Allemaal leuk en aardig hoor die lage waarderingen. Maar kent iedereen deze cd dan ? Ik niet. Nogal makkelijk afzeiken als je het nooit gehoord hebt. Voor mij zijn die lage stemmen op deze cd meer van "kijk mij eens smaak hebben". Als je een cd niet kent: stem er dan ook niet op !

avatar van Zachary Glass
aERodynamIC schreef

Nogal makkelijk afzeiken als je het nooit gehoord hebt. Voor mij zijn die lage stemmen op deze cd meer van "kijk mij eens smaak hebben". Als je een cd niet kent: stem er dan ook niet op !



100% mijn mening

avatar
dat zijn grote hits!

avatar
3,0
cd aan moeten horen tijdens mijn bijbaantje als verhuizer, het schijnt dat die verhuizers fransje wel relaxt vinden. gevolg is dat ik enkele nummers van deze cd gewoon mee kan zingen...
toch heb ik er geen hekel aan, al haalt ie het natuurlijk niet bij andre. ***

avatar van Eddie
Ik denk dat hij in zijn genre best goed is, het punt is alleen dat ik de schurfd heb aan het genre, ik kan er niets goeds aan ontdekken. echter, wie zegt dat Frans niet kan zingen heeft geen verstand van muziek, maar mooi nee absoluut niet, daar ik het kinderachtig vind om op albums te stemmen alleen om het gemiddelde naar beneden te halen stem ik ook niet.

avatar
Marcel²
Op deze verzameling staan nog wat aardige nummers. Zeker de nummers van zijn eerste 2 albums vind ik niet slecht hoor. Vaak word de gek met zijn muziek gestoken, zelf doe ik dat ook wel eens, maar ik kan wel begrijpen dat toch nog aardig wat mensen dit mooi vinden. Op Weg Naar Het Geluk staat hier niet op. Dat nummer is toch wel mooi. Groetjes aan alle Frans Bauer fans Toch 3*

avatar
shappy1010
Komen vandaag wel hele rare albums voorbij drijven....

avatar
Marcel²
Vind je Shappy, deze valt toch nog wel mee. Vind ik dan tenminste

avatar
shappy1010
Laat ik me maar hier niet over uitlaten, heb al een paar gabbers op mijn dak, krijg ik zo ook nog kampers erbij. 2 partijen waar je beter geen ruzie mee moet krijgen volgens mij.

avatar
Lost Highway
1,80* is wel erg laag.

Dat dit niet de meest complexe muziek is hoef je niemand uit te leggen denk ik,maar ik denk dat hij met zijn muziek heel wat mensen(vooral oudere) enorm gelukkig maakt.Of dit dan al of niet goed of slecht is(de muziek zelf dan) doet weinig ter zake denk ik.

Ik denk dat je je bompa van 70 niet meer naar tool of radiohead leert luisteren,dus als die mens nu content wordt van frans bauer is dat toch heel erg mooi.
Als je enig muzikaal gevoel hebt zal je hier wss niet naar luisteren,maar dat is dan ook de doelgroep niet.

Ik las hier ook dat deze muziek in Nederland weinig of niet op de radio wordt gedraaid,dus heb je er toch weinig last van,ik snap al die negatieve stemmen/reacties dan ook niet.

Het zou trouwens de eerste niet zijn die liefhebbers van deze muziek graag belachelijk maakt,en zelf een 50cent-loser is.

Voor alle duidelijkheid;ik luister deze muziek niet en zal dan ook niet stemmen.

avatar van grovonion
Lost Highway schreef:
1,80* is wel erg laag.

Dat dit niet de meest complexe muziek is hoef je niemand uit te leggen denk ik,maar ik denk dat hij met zijn muziek heel wat mensen(vooral oudere) enorm gelukkig maakt.Of dit dan al of niet goed of slecht is(de muziek zelf dan) doet weinig ter zake denk ik.



Helemaal mee eens. Dit soort artiesten hoort thuis bij een apart genre ("populaire muziek") dat zeer duidelijk zijn toehoorders en fans kent.

Heel veel albums op deze site worden vooral door fans beoordeeld (wie heeft ooit van Mastodon gehoord...). Dat heeft dan als resultaat dat weliswaar slechts relatief weinig mensen erop stemmen maar de gemiddelde score wel vaak ongelooflijk hoog ligt.

Wel, albums in het genre van Frans Bauer vormen hier een uitzondering op. Ik vermoed dat er slechts heel weinig fans ingeschreven zijn op deze site. Hierdoor krijgen de "haat"-stemmers duidelijk de bovenhand.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 18:01 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 18:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.