Brian Wilson - In the Key of Disney (2011)

Label: Disney Pearl

1. You've Got a Friend in Me (2:41)
  2. The Bare Necessities (3:13)
  3. Baby Mine (3:30)
  4. Kiss the Girl (3:55)
  5. Colors of the Wind (4:01)
  6. Can You Feel the Love Tonight? (3:42)
  7. We Belong Together (3:57)
  8. I Just Can't Wait to Be King (3:39)
  9. Stay Awake (2:50)
  10. Heigh-Ho / Whistle While You Work / Yo Ho (A Pirate's Life for Me) (3:29)
  11. When You Wish Upon a Star (2:43)
avatar van Blokkie
Brian werkt hard door. Zal vast aardig zijn, maar ik verwacht gen Smile of That Lucky old sun.

avatar van Rudi S
Zijn allemaal covers, liedjes uit bekende disney films.
Soort tribute album als het Gershwin project.

avatar van Editoor
Zonde van zijn tijd en van mijn tijd.

avatar van Ducoz
Ach misschien zit er wat leuks bij!
Voor mij zitten er toch wat childhood klassiekers bij!

Stijn_Slayer
Misschien is hij weer gek geworden?

avatar van Bartjeking
Het is wachten op 'Song in the Key of Bassie en Adriaan. Ik zal een poging wagen maar vrees het ergste. Zijn Gershwin-trubte was overigens niet zo verkeerd.

avatar van BB King
snap niet wat hier nou fout aan is...
hij giet Disney liedjes in een Wilson jasje, das toch best interessant.
vrijdag valt het album op mijn deurmat, ben benieuwd,
heb nog geen enkel fragment gehoord.

inderdaad, wat is het verschil met de Gershwin plaat, die was immers ook erg leuk.

avatar van Bartjeking
Misschien leuk voor Disney-fans, maar ik kan dit echt niet verdragen. Heb het toch nog drie luisterbeurten gegeven omdat ik vind dat ik anders geen stemrecht heb en ook omdat mijn vriendin het wél leuke muziek vond. Maar ja die heeft de Nederlandse soundtrack van Mamma Mia de musical dan ook grijsgedraaid.

Nee niet mij ding; erg jammer want ik zou zo 10 potentiële artiesten aan kunnen dragen die pérfect bij Brian zouden passen. Dan maar wachten op The Smile Sessions om toch te genieten van een kwalitatief hoge Wilson-release dit jaar. Ik geef het 2* en geen 0.5* omdat dhr. Wilson vocaal en muzikaal redelijk in orde is.

Volgende keer weer gewoon muziek voor volwassenen maken Brian!

avatar van tumkie
eigenaardige volgende stap in de loopbaan van meneer Wilson.
ga hem nog niet afschieten voor dat ik de plaat geluisterd heb maar mijn geweer ligt al op mijn schouder

avatar van Ducoz
Ik zal hem zo eens draaien, ben stiekem toch wel benieuwd.
Zeker geen fan van de Beach Boys, maar disney ging er vroeger wel erg goed in.
Hier zitten dan ook een boel nummers tussen die vroeger langs kwamen in films waar van ik meer dan heb genoten.

Ik ben benieuwd.
- I Just Can’t Wait to Be King is van Lion King
- Stay Awake is van Marry Poppins
- Heigh-Ho / Whistle While You Work [Instrumental] is van Sneeuwitje
- When You Wish Upon a Star is van Pinocchio

Wat zou nou precies het idee zijn achter dit projectje?

avatar van Ducoz
Ik denk dat Brain gewoon lekker doet waar hij zelf zin in heeft, als mensen het dan kopen is dat mooi mee genomen, zo iets denk ik dan maar.

Opzich zit het goed inelkaar, maar wat kan je nou precies verpesten aan Disney songs?
Brian heeft een erg gladde stem en zou uitermate geschikt zijn voor deze muziek.
Een echte eigen draai geeft hij niet aan de muziek, her en der wel, maar het blijft toch vooral erg voorzichtig en kinderlijk.

Maar wat wil je! Het zijn potjan dikkeme Disney Songs, o ja.

Spannend word het ook niet, lekker vlak plaatje, kan zo worden gedraaid in de ontbijtzalen van het Disney hotel, of in zo'n Disneyland reclame. Ik weet het niet.

Soms zal dit wel leuk zijn, maar voor nu niet voldoende, ik geef er een 2* voor.

Uitschieter is voor mij "Can You Feel The love Tonight", bijna net zo goed als Elton John.

avatar van willemmusic
Ik heb 'm niet gehoord, ga 'm ook niet horen, maar wat een een leuke hoes !

Stijn_Slayer
Ducoz schreef:

Is 'ie nóg slechter dan die van Elton John?

Jeps

avatar van matthijs
Bartjeking schreef:
Het is wachten op 'Song in the Key of Bassie en Adriaan.

Allememachies, dat ga ik s aan de binnenkant van mn oren beluisteren

avatar van Blokkie
Ik noem mezelf fan van Brians werk, maar dit album zal ik, na 2 luisterbeurten, waarscihnlijk laten liggen. Ik vind allleen when you wish upon a star mooi.