Tina Turner - Break Every Rule (1986)

Soul / Pop
Label: Capitol

1. Typical Male (4:18)
  2. What You Get Is What You See (4:31)
  3. Two People (4:12)
  4. Till the Right Man Comes Along (4:11)
  5. Afterglow (4:31)
  6. Girls (4:56)
  7. Back Where You Started (4:28)
  8. Break Every Rule (4:02)
  9. Overnight Sensation (4:40)
  10. Paradise Is Here (5:36)
  11. I'll Be Thunder (5:21)
ook weer een knap album van tina,mijn favoriete nummers op dit album zijn "afterglow" en het prachtige two people,ach eigenlijk is alles goed van Tina

avatar van FunkStar
Tina Turner heeft weer een fantastisch album gemaakt.
De hits 'Typical Male', 'Two People' en 'Girls' staan er ook op!

avatar van Madjack71
Tina Turner heeft de tands des tijds beter doorstaan dan dit album. Nummers als Till the right man comes along/Afterglow en Break every Rule zijn een soulstem als Tina onwaardig. Daarnaast is het een mengelmoes van composities, waardoor het wat wisselvallig is. De hits Typical Male, Two People en vooral Girls blijven overeind. Overnight Sensation -dank je meneer Knopfler- is muzikaal gezien het beste wat dit Break Every Rule te bieden heeft. Paradise is here en I'll be thunder, trekken deze matige prestatie nog net naar een voldoende toe.
I.i.g. nog een voortzetting van het succes van Private Dancer, maar dat werd hierna allengs minder.

avatar van Heer Hendrik
Girls is het beste nummer op dit album en Typical Male het minste

Enigzins in de sfeer van Private Dancer, maar die plaat is beter.
Ik vind deze een stuk vlakker en het klinkt allemaal erg glad en statisch.
Tina Turner was op haar best als ze ook echt kon uitpakken met een swingende band die haar op kan zwepen (live was zij lange tijd een must see)
Hier is weinig echte soul die dampt en zweet te bespeuren. Mainstream, binnen de lijntjes en te veel electronica( 1986 pffff)
Overnight Sensation is een aardige song overigens.
Op plaatgebied bleef Tina een beetje hangen in uiteindelijk matige albums.
Ze is nu te oud waarschijnlijk, maar waarom heeft niemand ooit bedacht om met haar eens een echte pure soulplaat te maken ??

avatar van Twinpeaks
Matige plaat . What You Get Is What You See is nog aardig en ook Girls is te behappen. Dan is het klaar. Hapklare brokken in een steriele productie. Jammer dat het talent van Tina zo ongebruikt blijft op de albums. Live kon ze meer excelleren met haar stem . 2 sterren voor deze matige worp

avatar van Hakuna
Voor slechts 5 euro deze CD gekocht een oude Sonopress W Germany CD uit 1986 in mint staat, enkele nummers kon ik al van deze Queen, maar de rest klinkt ook goed. Prima mix tussen pop, disco en rockt ook nog eens goed.

Nu nog het vergeten Private Dancer en de rest uit haar Capitol periode binnen halen voor een prikkie,dan heb ik het verloren reeks van haar na ruim 30 jaar weer compleet

Alleen daardoor al een score 4