Cher - The Greatest Hits (1999)

Label: WEA

1. Believe (4:01)
  2. The Shoop Shoop Song (2:52)
  3. If I Could Turn Back Time (4:01)
  4. Heart of Stone (4:16)
  5. Love and Understanding (4:43)
  6. Love Hurts (4:17)
  7. Just Like Jesse James (4:07)
  8. I Found Someone (3:43)
  9. One by One (5:04)
  10. Strong Enough (3:33)
  11. All Or Nothing (3:58)
  12. Walking in Memphis (3:57)
  13. Love Can Build a Bridge (4:16)

met Chrissie Hynde, Neneh Cherry en Eric Clapton

14. All I Really Want to Do (2:59)
  15. Bang Bang (3:51)
  16. Gypsies, Tramps and Thieves (2:37)
  17. Sonny & Cher - The Beat Goes On (3:29)
  18. Sonny & Cher - I Got You Babe (3:13)
  19. Dov'e L'amore (3:46)
avatar van J.Bell
Jeetje, wat weinig stemmen en wat een lage score ook....

"Cher".... ik vind niet alles wat ze maakt (muziek) leuk, maar het meeste kan ik wel waarderen.

Marcel²
Een leuke verzameling Cher songs. Believe vind ik nog steeds erg mooi, de videoclip ook trouwens.

avatar van Thunderball
Goede greatest hits cd alleen jammer dat de 2 knallers Dark Lady en Half Breed ontbreken (wat beiden toch in de VS nr 1 hits waren), wat dat betreft is de verzamelaar van een jaar of twee geleden stukken completer!

avatar van HiLL
1,0
Beter dan de Beatles ook.

avatar van bloempje24
HiLL schreef:
Beter dan de Beatles ook.

HiLL je bent verliefd op Char, maar dit is Cher!

avatar van Thunderball
nee hij weet gewoon dat Alles beter is dan de Beatles en dat getuigd van een zeer goede smaak!

avatar van HiLL
1,0
Thunderball schreef:

Cher, inderdaad niet alles is halleluja, maar ze heeft ook geweldige platen gemaakt van wereldniveau.
Definitief een van de grootsten!

Thunderball schreef:

Welke verzamelaar bedoel je?

De voorlaatste was dan "Cher's Greatest Hits 1965-1992" uit...1992. Das wel iets langer dan twee jaar. Daarop ontbraken trouwens After All, Take Me Home en een dozijn andere. Deze (Europese) Greatest Hits is voor de Europese Markt bijna compleet te noemen hoewel Love Hurts geen echte hit was.

In Amerika moesten ze het tijdens deze release doen met geffen's
"If I Could Turn Back Time, Cher's Greatest Hits" die erg lijkt op onze 1992 plaat.

avatar van musicfriek
5 sterren Jeffri?

Jeffri schreef:

Welke verzamelaar bedoel je?

In Amerika moesten ze het tijdens deze release doen met geffen's

Ik bedoelde de verzamelaar The very best of Cher (dubbel cd met dat kartonnetje er rond) uit 2003, daar staat echt alles op.

Vind je? Volgens mij ontbreekt daar ook wel het een en ander op. Om I Got You Babe met Beavis en Butthead (tsja, het is wel een hit) maar te noemen. Natuurlijk ontbreken ook hits als But You're Mine en Just You.

Trouwens heb je enerzijds gelijk, deze CD is te karakteriseren als verzamelaar maar officieel is het een heus 'album.' Destijds had op Warner Bros een nieuw album uit moeten komen (Cher heeft Europese tak WEA destijds weer verlaten na Living Proof) maar door de lange tournee was er geen tijd voor opnames. Om het contract na te komen is deze CD dus eigenlijk een album. Hetzelfde is destijds gebeurt met "Cher's Greatest Hits 65-92" want Cher had last van Epstein-Barr (vermoeidheids-syndroom) waardoor opnames stil kwamen te liggen. "Whenever You're Near" en "Oh No Not My Baby" zijn de enige opnames die bestemd waren voor een vierde Geffen album.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik The Very Best Of Cher 'even' vergeten was dus hebben we allebij een beetje gelijk of niet???

musicfriek schreef:
5 sterren Jeffri?

Klopt, vijf sterren.

Dit omdat destijds (1999) dit de beste Greatest Hits was die ik van Cher ken (daarbij reken ik 'Golden Greats' uit 68, "Greatest Hits" uit 75 en "Cher's Greatest Hits 65-92" mee) qua samenstelling.

Leuk extraatje was de single versie van Dov'e L'amore (emilio estefan remix) die op deze CD staat.

Daarnaast vind ik de foto's gebruikt voor deze CD (je houdt er van of niet) erg mooi.

En het leukste is (moeilijk uit te leggen) dat van deze CD twee versies zijn.

De eerste is te herkennen aan het opschrift op de CD:

TCHEGREATESTHITS

Waarin "Cher" en "The Greatest Hits" te lezen is (op de Cd verschillen de kleuren)

Tegenwoordig wordt de CD verkocht met het simpele opschrift CHER GREATEST HITS.

Leuk detail toch? Vandaar ook vijf stemmen, ik kijk graag verder dan mijn neus lang is

avatar van floris013
walkingi memphis alleen al is goed voor 4 sterren!
cher houdt iedereen al jaren voor de gek, is een rasartiest! Elk feest goed!

xxx!

Helemaal met je eens

xxx!

EVANSHEWSON
Als je ziet wat deze dame al bijeen gezongen heeft, eerst met Sonny, daarna solo... om de zoveel tijd staat ze er terug met een reuzehit... Dit is een zeer aangenaam verzamelplaatje.
Haast niets dan hoogtepunten.

Maar I Got You babe, zou ik toch verkiezen met UB40 ipv met Beavis & Butthead (??? wat een idéé !).
Daarom : toch 4 sterren, jawel. * * * *

Jammer, jammer....

Je hebt groot gelijk, ik verwarde er twee met elkaar, nou ja, kan gebeuren... I Got You Babe was natuurlijk origineel van Sonny & Cher...

Jup
bij deze cd staat trouwens dat I Got You Babe met B&B is...
dat is helemaal niet zo!!!! Dit is gewoon sonny&cher op deze CD

avatar van friday the 13 th
Ik vind de dance hits van Cher het leukste. Vooral Believe en All or Nothing. Stronge enough is te pruimen en Dove L'amore een langzame groeier die toch stillaan kan boeien (ben blij dat deze een remix is).

Voor de rest oude hits (vooral pop/rock), waar ik vooral If i could turn back time, the shoop shoop song en love and understanding kan waarderen.

Love can build a bridge is goed, maar de andere covers zeggen me op het eerste gezicht niks.

Leuk compilatiealbum, maar ik verkies toch de dance-cher. Ben dan ook blij dat de 4 singles van haar hitalbum "Believe" erop staan.

Leuk om in de auto naar te luisteren.

avatar van Jan Wessels
Jeffri schreef:
Jbij deze cd staat trouwens dat I Got You Babe met B&B is...
dat is helemaal niet zo!!!! Dit is gewoon sonny&cher op deze CD

Ik heb het laten aanpassen. Ook het nummer The Beat Goes On is van Sonny & Cher. Wel weer apart dat grote hit Little Man hier dan weer niet op staat..

avatar van gaucho
Jan Wessels schreef:
Wel weer apart dat grote hit Little Man hier dan weer niet op staat..

Ja, kijk ik ook iedere keer weer van op. Want dat nummer staat ook al niet op die andere Greatest Hits-albums die hierboven zijn gememoreerd. Ik vermoedde even dat het weer zo'n typisch geval was van 'alleen in Nederland een hit'.

Dat valt mee, maar volgens Wiki was Little man overduidelijk vooral een Europees succes, en veel minder in de VS. Nog altijd geen excuus om dat nummer niet op een Cher-verzamelaar te zetten, maar zoals zo vaak gaan de samenstellers bij Amerikaanse artiesten uit van de Amerikaanse hitnoteringen. En Little man was daar slechts een 'minor hit'.

Little Man (Sonny & Cher song) - Wikipedia - en.wikipedia.org

avatar van Kronos
Voor de goede orde, de versie van Bang Bang op deze verzamelaar is degene die Cher in 1987 opnam voor haar album Cher, zonder Sonny dus.

Ik vind persoonlijk: The shoop shoop song , Believe en If i could turn back time geweldige nummers.