Sade - Love Deluxe (1992)

Pop / Soul
Label: Epic

1. No Ordinary Love (7:21)
  2. Feel No Pain (5:09)
  3. I Couldn't Love You More (3:50)
  4. Like a Tattoo (3:39)
  5. Kiss of Life (5:51)
  6. Cherish the Day (5:35)
  7. Pearls (4:34)
  8. Bullet Proof Soul (5:26)
  9. Mermaid (4:23)
avatar van Den7482
Ongelooflijk mooi en zwoel album! Een prima voorbeeld waarin zoetsappigheid absoluut top is!

avatar van Madonna
"No ordinary love" is een beauty van een nummer. "Kiss of life" is ook wonderful....borrel CD oftewel goede achtergrond muziek.

-3-

avatar van FunkStar
Heerlijk album met de hit No Ordinary Love. Verder zijn Kiss Of Life en Pearls favoriet! En bij Like A Tattoo krijg ik echt kippevel!!

Bijna net zo goed als Diamond Life, en hoewel No Ordinary Love een prima nummer is.. mijn favoriet is toch I couldn't love you more.

EVANSHEWSON
Benjo schreef:

Absoluut een mooie comeback, toen.

****

avatar van Gert P
Prima plaat ook, draai hem niet zo vaak daar mijn hart meer bij de sympho ligt maar af en toe lekker om te luisteren.

avatar van Reijersen
Die stem, die stem, die stem. Sade is één van de mooiste vocalisten ooit (zowel qua stem als qua uiterlijk). Exotisch is het goede woord voor deze dame die de meest mooie songs achteloos uit haar stembanden schudt.

Laatst nog eens geluistert, en hij viel mij opeens erg tegen net als loversrock.
Ik vind die drumcomputers opeens zo goedkoop en kil klinken.
Ik hoor sade liever omlijst met exotische percussie en warme live drums. In der jaren 80 klonk Sade juist zo organisch en jazzy in tegenstelling tot al die synthpop. Maar sinds Lovedeluxe voeren de drumcomputers de boventoon en haak ik af.

avatar van kellyhoornaert
Favorieten zijn Kiss of life, No ordinary love en Couldn't love you more. Dit album straalt één en al liefde uit.

RedLightCityBoy
Wat een hemels en zwoel geluid heeft die Sade zeg. Gelukkig heb ik een vader met een goede platencollectie. Rapper MF DOOM heeft trouwens het nummer: Kiss of Life gesampeld voor zijn klassieker: Doomsday.

avatar van the sm
Ik wou mn top 10 invoeren bij musicmeter en ging eens na welke albums ik erg veel draai.
tot mn eige verbazing kwam ik er achter dat ik dit album toch erg veel draai,
waarom het verveeld nooit ,als achtergrond,
top album met natuurlijk als uitschieter ,kiss of live.

Dit is het enige album wat ik nog niet heb van haar.. toch maar eens gaan halen...

Inmiddels al een paar maanden in huis, en bevalt echt super! Hel erg mooi album.

Het rare is eigenlijk dat Sade met elk album een heel erg herkenbaar en misschien zelfs wel voorspelbaar geluid heeft, en toch... het wordt niet vervelend....

Ga haar zien in Ahoy in mei.. ben erg benieuwd!

avatar van iggy
En hier hebben we deel 4 ha. Ik ben haar maar blijven volgen waarom niet he? Gaat dit nu nooit vervelen? Nee eigelijk niet ha. Gewoon niet al te vaak draaien. Maar altijd komt ze bij mij om de zoveel tijd om de hoek kijken niets mis mee. En net als haar muziek ze blijft bloed mooi he maar dat terzijde.

avatar van musician
Sluit ik mij geheel bij aan.

Ik heb dit album eigenlijk nog niet heel erg lang. Na de eerste drie albums van Sade dacht ik alles zo'n beetje van haar wel te hebben gehoord. Gezien het feit dat het weliswaar goede albums waren maar dat de progressie ver te zoeken was.

Maar hier gaat Sade toch weer een stapje verder en brengt ze haast een soort mystieke, exotische versie van haar bekende muzikale idioom. Heel strak geproduceerd ook.

Het gaat inderdaad niet snel vervelen en ik moet toegeven Love Deluxe inmiddels vaker te draaien dan het eerste trio schijfjes. Favoriete muziek voor 's nachts na enen.