Diary of Dreams - Ego:X (2011)

Duitsland
Electronic / Rock
Label: Accession

1. Into X (2:52)
  2. Undividable (3:53)
  3. Lebenslang (4:47)
  4. Grey the Blue (5:56)
  5. Element 1: Zeitgeist (2:13)
  6. Immerdar (4:51)
  7. Push Me! (4:33)

met Amelia Brightman

8. Echo in Me (X-Version) (3:55)
  9. Splinter (4:38)
  10. Element 5: Resignation (2:06)
  11. Mein-Eid (5:39)
  12. Fateful Decoy (6:37)
  13. Weh:Mut (5:03)
  14. Out of X (3:10)
  15. The Return * (4:53)
  16. Push Me (X-Version) * (4:32)
  17. Undividable (E-mix) * (4:30)
  18. Undividable (Alternative-mix) * (3:53)
totale tijdsduur: 1:00:13 (1:18:01)
avatar van Crush
Mijn eerste indruk is zeer positief, met als uitschieters 'Mein-Eid'. 'Fateful decoy', 'Undividable' en 'Lebenslang'. Rode draad zijn de 5 'Element' tracks en ik zat bij de eerste luisterbeurt al meteen in het verhaal. 'Ego:X' is opnieuw weer een geslaagde combinatie van sfeervollle klanken die samen met filosofische inslag van de teksten een mooi geheel vormen.

avatar van snarf349
Mag ik aan het lijstje van uitschieters de nummers 'Grey the Blue' en ' Immerdar' toevoegen. DoD op z'n donkerst, precies zoals ik het graag hoor.
YouTube - Diary of Dreams ~ Elemente 1 - 5

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Weer een goed product, ik wil deze gasten eens live zien, op de plaat klint DoD supergoed,
Deze is iets poppier als het oudere werk, maar klinkt weer goed.

avatar van Crush
Concert kan ik zeer aanraden, DoD is live erg goed!

avatar van FRANKY PANKY
Heb ze nu 2 maal live gezien en gehoord. Wat een grandioze band !!