Crosby, Stills & Nash - Carry On (1991)

Rock / Folk
Label: Atlantic

1. Woodstock (3:54)
  2. Marrakesh Express (2:37)
  3. You Don't Have to Cry (2:41)
  4. Teach Your Children (2:54)
  5. Love the One You're With (3:07)
  6. Almost Cut My Hair (8:52)
  7. Wooden Ships (5:28)
  8. Dark Star (4:59)
  9. Helpless (3:37)
  10. Chicago / We Can Change the World (4:01)
  11. Cathedral (5:18)
  12. 4 + 20 (2:11)
  13. Our House (3:00)
  14. To the Last Whale (5:32)
  15. Change Partners (3:17)
  16. Just a Song Before I Go (2:14)
  17. Ohio (3:06)
  18. Wasted on the Way (2:50)
  19. Southern Cross (4:39)
  20. Suite: Judy Blue Eyes (7:30)
  21. Carry on / Questions (4:28)
  22. Horses Through a Rainstorm (3:40)
  23. Johnny's Garden (2:48)
  24. Guinnevere (4:46)
  25. Helplessly Hoping (2:33)
  26. The Lee Shore (5:31)
  27. Taken at All (2:56)
  28. Shadow Captain (4:33)
  29. As I Come of Age (2:49)
  30. Drive My Car (3:52)
  31. Dear Mr. Fantasy (7:05)
  32. In My Dreams (5:13)
  33. Yours and Mine (4:29)
  34. Haven't We Lost Enough? (3:07)
  35. After the Dolphin (4:55)
  36. Find the Cost of Freedom (1:58)
avatar van musicfriek
Jemig, 9 nummers mag ik uitzoeken! Jippie!!!

Fantastisch verzamelwerk van deze heren. Heb er destijds behoorlijk wat geld voor moeten neerleggen, maar dat was het zeker waard!

avatar van Paalhaas
Misschien (lees: Welzeker) had 'Carry on' zelf er ook op gemoeten..

avatar van musicfriek
Ja, dat is inderdaad wel een misser..

Down_By_Law
Deze krijg ik morgen door de brievenbus . Ben benieuwd, het is het enige Crosby Stills & Nash album dat ik nog moest. Kostte 'maar' 70 euro...

avatar van papat
Dit is de 2-cd versie. Er is tegelijkertijd ook een 4-cd box verschenen. Die is buitengewoon goed, met name door de vele niet eerder uitgegeven nummers: veel alternatieve versies of compleet nieuwe nummers. Beter dan menig nummer dat wel de eerdere cd's haalde. Een echte aanrader, ook als je alle het andere al hebt.

avatar van freitzen
Paalhaas schreef:
Misschien (lees: Welzeker) had 'Carry on' zelf er ook op gemoeten..

Ik dacht toch echt dat ik Carry On op mijn (lees: mijn moeders) versie ergens zag staan...

en jawel, Carry On/Questions op nummer twee van het tweede schijfje... waar hier alleen op nr.21 Questions genoteerd staat. Effe aanpassen.

avatar van Gert P
Mooie verzamelaar met zelfs wat prchtige solo stukken zoals Chicago, suite: judy blue eyes en love the one you're with.

avatar van harm1985
CD 4 had niet zo gehoeven van mij... het gros van wat Stills in de jaren 80 heeft gedaan en CSN na Daylight Again is een compilatie als deze onwaardig. Daarom een 4,5.

Vraagje,

Ik zie hier dat deze compilatie op naam van CSN staat. Dus geen Young, maar ik zie bijvoorbeeld wel Ohio en Helpless staan?

CSN klopt niet helemaal, want er staan verschillende nummers van Neil Young op. Wat betreft keuze van nummers vind ik deze compilatie prima.Er staan wat alternatieve versies op. Almost Cut My Hair duurt bijna 9 minuten, ander intro en een veel langere gitaarsolo. Een prachtige Crosby compositie, The Lee Shore. Verder Haven't we Lost enough en de Cost of Freedom als mooie afsluiter. Verder zit er een prachtig boekwerkje met foto's en info van elk nummer bij. Het is niet echt goedkoop, maar m.i. de beste verzamelaar van CSN(&Y).

Down_By_Law
Stijn_Slayer schreef:
CSN (de 4cd) is natuurlijk nog beter.

@ Paalhaas: Inderdaad jammer dat Carry On hier ontbreekt. Erg lomp ook, gezien de titel.

Kijk eens naar nummer 21: 'Carry On' staat er wel degelijk op...

Down_By_Law schreef:

Kijk eens naar nummer 21: 'Carry On' staat er wel degelijk op...

Oh ja, nu zie ik hem. Dan heb ik niks gezegd.

Stijn_Slayer schreef:
CSN (de 4cd) is natuurlijk nog beter.

Wel apart, beiden in 1991 verschenen en exact dezelfde hoes.

avatar van Stijn_Slayer
Aldus Wikipedia: ''Carry On is a Crosby, Stills, Nash & Young import album released on June 30, 1998 on the WEA International label. With two discs and 36 tracks, it is a shorter version of the CSN (box set).''

Dit zal de boel verduidelijken.

avatar van Hans Brouwer
Ad Brouwers schreef:
Wat betreft keuze van nummers vind ik deze compilatie prima.Er staan wat alternatieve versies op. Almost Cut My Hair duurt bijna 9 minuten, ander intro en een veel langere gitaarsolo. Verder zit er een prachtig boekwerkje met foto's en info van elk nummer bij. Het is niet echt goedkoop, maar m.i. de beste verzamelaar van CSN(&Y).
Ik vind dat orgeltje wat ik op diverse nummers hoor helemaal geweldig . Inderdaad, "Carry On (1991)" is een meer dan goede verzamelaar met daarop allemaal mooie, geremasterde nummers. Mischien toch ook de 4 cd box maar eens proberen.

Ik lees dat sommige gebruikers schrikken van de prijs. € 1 leengeld bij de bibliotheek, kopietje maken en klaar is Kees. Kan ik toch nog met mijn vrouw uit eten .

avatar van R-Know
Deze verzamelaar lijkt wel een beetje in de vergetelheid te zijn geraakt.
Zonde, staan hele mooie nummers op en de geluidskwaliteit is goed.

avatar van harm1985
De geluidskwaliteit is net als de box subliem zelfs en dat voor 1992. Een van de best klinkende CD's, geremasterd of niet.

avatar van Dungeon
Vorig jaar lijf gezien op Bospop en daar erg genoten. Toevallig kwam ik een paar maanden terug deze tegen in de 2e hands-bak van de bieb voor een paar rotcenten en natuurlijk direct gekocht. Ik vind de liedjes erg mooi maar de zang wel wat zeurderig. Maar na herhaling went het wel en valt het mee. Van die samenzang, dat close harmonie gebeuren, houd ik ook wel al vind ik die bij CSN niet zo spitsvondig als bij mijn strandhelden uit Hawthorne. Een welverdiende 8 met geen kans op groei of daling.

avatar van Madjack71
Sterke verzamelaar voor degeen die kennis wil maken met dit legendarisch trio.

avatar van IntoMusic
Klopt en dit was dan ook mijn eerste album van Crosby, Stills & Nash (& Young). Je valt van het ene mooie nummer in het andere nog mooiere. Daarna is het misgegaan en kocht ik steeds meer van de groep en hun solowerk (vooral van Stills en Young), maar dit album verschijnt nog met enige regelmaat in de iPod/ cd-speler.

avatar van Gert P
Vandaag de 4 dubbelaar gehaald.

avatar van Ducoz
Dan zit je dus met 8 schijfjes van deze of twee keer met de boxset; wat hebde ge daar on?

Dear Mr Fantasy is van Traffic, gecomponeerd door Steve Winwood. Staat ook op deze verzamelLP. Unreleased version staat er bij. Een aangename verrassing. Zo zijn er meer unreleased versions en outtakes. Verkeerde in de veronderstelling dat alles al op reguliere albums ten gehore was gebracht. Niet dus en een mooie aanvulling op mijn verzameling.