Bush - The Sea of Memories (2011)

Label: Zuma Rock

1. The Mirror of the Signs (4:20)
  2. The Sound of Winter (3:29)
  3. All My Life (3:23)
  4. The Afterlife (4:45)
  5. All Night Doctors (4:18)
  6. Baby Come Home (4:15)
  7. Red Light (3:31)
  8. She's a Stallion (4:36)
  9. I Believe in You (3:11)
  10. Stand Up (4:20)
  11. The Heart of the Matter (4:22)
  12. Be Still My Love (4:48)
  13. All Night Doctors [Original Version] * (4:37)
  14. Float [Acoustic Version] * (4:12)
  15. Landslide [Live from Bridge School Benefit] * (4:21)
  16. The Year of Danger * (4:37)
  17. Ghost * (4:54)
  18. Lay Down Your Guns * (4:12)
  19. The Sound of Winter [Junior Sanchez Remix] * (6:22)
  20. The Afterlife [Remix by Washroom & Bass Over Babylon) (Featuring Cecile] * (5:03)
  21. All Night Doctors [Remix by Renholdër] * (4:13)
  22. Love Will Tear Us Apart * (3:19)
  23. Comedown [Acoustic Version] * (4:21)
  24. Little Things [Acoustic Version] * (4:12)
Zouden ze het nog kunnen? Een goede plaat maken. De eerste nummers zijn niet slecht maar ook weer niet echt bijzonder.

avatar van Sunderland
Ik heb nog niets gehoord van dit album maar ik heb geen hoge verwachtingen hiervan. Ze zijn dan ook ruim een jaar bezig geweest met dit album.

Het beste hiervan is dat ze weer gaan touren en dat ik er bij ben in de Melkweg op 15 november om hun oude werk nog eens aan te mogen horen.

Hij is te luisteren via een link op hun website.

avatar van Erikpol

03. Lay Down Your Guns
04. The Sound Of Winter (Junior Sanchez
Remix)
05. The Afterlife [featuring Cecile] (Remix by
Washroom & Bass Over Babylon)
06. All Night Doctors (original version)
07. Landslide (Written by Stevie Nicks - Live
from the Bridge School Benefit)
08. Float (acoustic)

avatar van Ducoz
Zo dat is even jammer dat ik nu pas lees dat ze in de Melkweg komen

avatar van Joy4ever
Aangename verrassing deze nieuwe van Bush. Hebben we maar liefst tien jaar op moeten wachten. Tussentijds wel een album van Institute gehad uiteraard en een solo album maar beiden vond ik niet zo sterk. Ik ben Bush fan van het eerste uur en vind The Science of Things hun beste album. Was ten tijde van de relatiebreuk met Gwen Stefani. Liefdesverdriet brengt vaak de mooiste muziek voort. Nu dus deze Sea of Memories. Al met al een prima album. Een aantal "standaard" Bush songs die niet heel veel om het lijf hebben maar toch lekker klinken. Mijn absolute favoriet op dit album is All Night Doctors. Wonderschoon. Welkom terug heren.

avatar van Mr. Olaf
@Ducoz: dat concert is inderdaad uitverkocht, maar ze staan 16 november ook nog in 013. Daar ga ik heen.

Wel duur, 30 euro

avatar van Mr. Olaf
Tja, dankzij de btw verhoging....

avatar van Ducoz
Ja, dan sla ik helaas over. Echt grote grunge fan ben ik niet meer, dat is 4 jaar geleden langzaam het moeras der vergetelheid in gezonken.
Al komen nu wat helden van vroeger terug(Soundgarden, Bush, Smashing Pumpkins)

avatar van djarend
de 2cd versie is voor europa, de 1 cd voor USA, dan weten jullie dat

avatar van james_cameron
Zeker geen verkeerd comeback album, met unaniem vrij sterke songs. Het is allemaal zeer herkenbaar en absoluut niet vernieuwend (veel elementen uit eerder werk keren hier terug), maar de songs liggen lekker in het gehoor en Rossdale is goed bij stem. De twee verplichte ballads, All Night Doctors en Be Still My Love, zijn ook prima. Beste song is wat mij betreft het korte en felle I Believe In You. De bonustracks mogen er overigens ook zijn.

avatar van Tijn79
Ik vind het toch allemaal erg braaf klinken hoor, zo na een eerste luisterbeurt
Grunge vind ik het sowieso niet meer..

Bastiaan Prasath
Ietwat gladjes, maar toch verrassend goed! Ik weet niet waarom, maar eigenlijk had ik er niet zoveel van verwacht. De mooie ballade All Night Doctors en lekkere rocksongs Sound Of Winter en Red Light steken er bovenuit.

Bastiaan Prasath
Ach ja, en The Afterlife en Baby Come Home doen er ook niet voor onder. Een van de aangenaamste verrassingen van het jaar.

Cool, klinkt goed!

Dit album is een echte groeibriljant, moest een aantal keren luisteren maar wordt het ook steeds meer genieten. Lekkere rockplaat met weer o zo prachtige ballads.
Ga zeker genieten van de band komend november in 013. Weer even terug in de tijd..

avatar van GothicBowie
zeker geen slechte plaat, beetje een groeiplaat inderdaad, ook niet echt grunge meer maar nog steeds lekker meeslepend en groovy stem geluid, zie uit naar hun uitverkochte concert @ trix vrijdag te Antwerpen (lees het verslag @ http://www.festivalblog.be)

avatar van Sunderland
Geniet ervan! Gisteren in de Melkweg in Amsterdam waren ze geweldig! Veel oud werk!

krakkemikkig
Ik zie dat er al meer dan een jaar niets is gepost bij dit album. Ik ga er toch even aandacht aan schenken. Want deze band is terug, in topvorm, na een lange stilte. Ik vond vorige werken van Bush ook goed. Maar er stonden altijd wel wat mindere liedjes op de cd, tussen enkele zeer goede nummers. The Sea Of Memories weet me constant te boeien. Het geheel is van een goed niveau. Ik had niet verwacht dat Gavin hier nog mee op de proppen zou komen, na de inspiratieloze solo plaat en het mindere Institute. Hij heeft weer wat relatieproblemen. Dat zet hem aan tot het schrijven van goede nummers. En weer een hoop leuke jonge gillende groupies vooraan in het publiek bij zijn concerten, doet de man ook altijd goed. Gavin oogt nog behoorlijk fris, ook al is hij al bijna vijftig jaar. Beste tracks op deze cd vind ik de ballads en Stand Up. De cd is goed, net niet perfect. De halve punt minder is ook voor de lelijke albumhoes.

Mr.Bungle
Bush is nooit niet echt mijn band geweest,hoewel ik die cd met Glycerine erop grijsgedraaid heb,dit is een sterke en solide comeback,natuurlijk spreekt Bush (en terecht) niet zo tot de verbeelding als Pearl Jam of Alice in Chains maar het blijft wel lekker klinken,het gitaarwerk van Bush is altijd goed geweest,daarnaast heeft Gavin Rossdale een fantastische strot,al met al een verassende comeback.