Triggerfinger - Live at the High Voltage 2011 (2011)

Alternatieve titel: Recorded Live - July 23rd 2011

Belgiƫ
Label: Concert Live

1. I'm Coming for You (3:27)
  2. On My Knees (4:14)
  3. Short Term Memory Love (4:18)
  4. My Baby's Got a Gun (7:37)
  5. All This Dancin' Around (3:18)
  6. Drum Solo 1 (2:05)
  7. Drum Solo 2 (1:01)
  8. First Taste (3:23)
  9. Is It? (5:55)
  10. Outro (1:09)
avatar van Insignificance
Kleine waarschuwing. Het is dus nog even wachten op een 'echte'..

avatar van midnight boom
Geweldig uitgevoerde nummers, zeer dof geluid. Soms extreem slecht, soms matig. Niet helemaal het aanschaffen waard.

avatar van CWTAB
oef bijna net gekocht in m'n verzamelwoede blij dat ik dit niet gedaan heb, vond het ook al raar met drumsolo 1 & 2.... vond het ook al raar dat Ruben op stubru sprak van de live cd komt eraan en nu ligt die al in de winkel heeeeel vlug....

dus eigenlijk offciële bootleg (slechte klank, niet bijstere setlijst) waar de band niet achterstaat en 16,50 € kost...

avatar van Gibson_001
Zag deze vandaag liggen in de Fnac. Op de hoes staat 'It's Coming for You' in plaats van 'I'm Coming for You'... Jammer, toch?

Ja, allemaal negatieve reacties hier, maar naar mijn idee hebben de mannen van Triggerfinger daar in Londen gewoon een prima optreden gegeven, maar is de opnemer en platenmaatschappij gewoon de boosdoener.

avatar van Insignificance
Er is toch niemand die wat anders beweert?

Af en toe krijg ik triggerfinger nieuwsbrieven in mailbox. Dit is wat ik onlangs kreeg mbt tot deze 'live cd'

Waarde vrienden en Triggerfinger fans..

Eerst en vooral wensen we jullie allemaal van harte te danken voor het fabuleuze 2011 en alle steun die we afgelopen jaar van jullie hebben gekregen. More to come! We gaan ons dit jaar een beetje meer op de buitenlanden richten, maar gaan jullie - onze vrienden uit de Lage Landen - zeker niet in de kou laten staan. Vanavond spelen we tijdens Eurosonic op het Kathedraal-3FM podium in Groningen. Wordt fijn. Dan gaan we met Thin Lizzy in Schotland en Engeland op tour en dan doen we het even wat rustiger aan. In Maart pikken we de handschoen op om in de ring van de Lotto Arena in Antwerpen een ‘battle’ met de Jeugd van Tegenwoordig aan te gaan. Dat wordt héél hard lachen. Check hier voor kaartjes, er zijn er nog.

En dan iets vervelend. Er is een CD in de handel terechtgekomen waar we niet achter kunnen staan. Het zit zo: eind Juli mochten we op het ‘High Voltage’ festival in Victoria Park in Londen optreden, temidden van een hele resem Groten Der Aarde - Thin Lizzy om er maar eentje te noemen. Op zich een gewéldig festival, High Voltage. Geweldige sfeer, te gekke bands. Omdat we nog maar pas aan onze Grote Verovering van Engeland begonnen zijn moeten we daar dus helemaal onderaan de ladder beginnen. We speelden in Victoria Park op een zijpodium, niet op de Main Stage. Concreet betekent dat, dat de technische omkadering verre van optimaal is en dat je 15 minuten ombouwtijd krijgt, én dat je bovendien in die 15 minuten tijd nog es moet zorgen dat je geluid goed zit. Linecheck noemen ze dat. Professioneel en geroutineerd als we zijn waren we heel blij dat de klus zonder enige vertraging en met relatief succes geklaard werd. Nu hadden we een overeenkomst gesloten met de Britse platenmaatschappij ‘ConcertLive’ die ons had voorgesteld om de show live op te nemen. Doen ze met alle, of toch met de meeste bands op dit festival. Er staat een vrachtwagen vol technologische spullen aan de rand van het terrein en tien minuten nà de show kon je daar aan het winkeltje een CD kopen met een opname van de show. Cool idee, vonden we. Ook al is de opnamekwaliteit verre van optimaal, als bezoeker van het festival kan je het moment mee naar huis nemen, en naast je studioalbums in je collectie koesteren. Om dan later tegen je kinderen te zeggen: ‘Look, I was there’. That’s the whole idea.

Nu blijkt dat de machine die de CD’s dupliceert ijverig kopietjes bleef maken en daarom zitten ze daar in Engeland met too much stock. Dus biedt ConcertLive deze CD nu aan in België en Nederland. Omdat hier natuurlijk gigantisch veel Triggerfinger fans zitten. U kan dit artikel dus tegenkomen in allerhande winkels en online CD shops. Wij vinden dat jammer, omdat dat volgens ons niet de bedoeling was. Kijk, deze CD heeft ongetwijfeld een emotionele waarde voor de bezoekers van het festival, mensen die er op 23 juli bij waren, daar in Londen. Maar, een grote maar: de kwaliteit van de opnames is verre van optimaal. Bovendien horen we van een aantal fans dat de beelden, die je zou moeten kunnen bekijken met de CDrom die erbij zit, niet werken. Dit blijkt nu niet helemaal te kloppen, want als je de instructies op DISC 2 volgt (de CD rom dus), dan kan je met de code die in de inlay zit, via die website wel wat filmpjes online bekijken. Interviews met Thin Lizzy en Triggerfinger bijvoorbeeld.
Als je daar toch problemen mee hebt, mag je de mensen van het label rechtstreeks lastig vallen via hun Helpdesk. Staat op hun website.

avatar van Mortal
Goed optreden, slecht geluid..
Ik denk dat het een cd is, alleen voor de echte fans van Triggerfinger.

avatar van Screenager
Mijn vader heeft deze in huis gehaald, weliswaar als een soldenkoopje, en na het lezen hier was ik een beetje bang om ten zeerste teleurgesteld te worden, maar het blijkt mij persoonlijk nog mee te vallen. Het geluid is allesbehalve super, maar ik vind het persoonlijk wel nog iet of wat meevallen, toch zeker na het lezen van de berichten hier
Wel jammer dat hij geen Faders Up (2) heeft meegebracht, maar het kan er wel nog mee door.