Matt Cardle - Letters (2011)

Label: Syco

1. Starlight (4:18)
  2. Run for Your Life (4:05)
  3. All for Nothing (3:23)
  4. Pull Me Under (3:40)
  5. Amazing (3:59)
  6. Faithless (3:49)
  7. Beat of a Breaking Heart (3:51)
  8. Stars & Lovers (3:39)
  9. Letters (4:26)
  10. Reflections (3:36)
  11. Walking on Water (2:54)
  12. Slowly (3:29)
  13. When We Collide (3:46)
  14. Sparks * (4:09)
  15. For You [Acoustic] * (4:11)
  16. Letters [Acoustic] * (4:12)
  17. Amazing [Acoustic] * (4:00)
  18. Slowly [Acoustic] * (3:07)
  19. Walking on Water [Acoustic] * (2:50)
avatar van Azzurro
Zeer benieuwd naar dit album! Deze kerel won vorig jaar in december de Engelse X-Factor. In tegenstelling tot onze idolen, wordt er daar nog gewerkt aan hun debuutalbum, en een klein jaartje later is Matt's debuutcd klaar. Zeer benieuwd, ook naar de 2e single "Run for your life", dat geschreven is door Gary Barlow. Al de rest van de nummers heeft Matt zelf aan meegeschreven...

avatar van Azzurro
Daarnet voor de eerste keer beluisterd. Zeer leuke popmuziek met een ruig kantje hier en daar. Matt's stem is fenomenaal. De single (Run for your life) is een matig popnummer, er staan veel betere nummers op de cd. Het beste nummer (volgens mij) staat op de Bonus-CD, en heet FOR YOU. Nu nog te vroeg om een stem uit te brengen, eerst de cd wat verder gewoon worden

ohmusica
Beste album van 2011 volgens lezers van de Guardian

Zeer fijn album. Heb momenten gehad dat ik dit album dag na dag heb gedraaid. Nu is het alweer een tijdje geleden, maar het is me bijgebleven dat dit een muziekgenot is.

Hoewel de single - "Run For Your Life" - zeker niet mis is, kent het album veel betere nummers. "Stars & Lovers", "Letters" en "For You" zijn er voorbeelden van. Maar het nummer "Beat Of A Breaking Heart" heeft me elke keer weer weten te raken. Subliem!