Mariah Carey - Emotions (1991)

Label: Columbia

1. Emotions (4:09)
  2. And You Don't Remember (4:27)
  3. Can't Let Go (4:28)
  4. Make It Happen (5:08)
  5. If It's Over (4:38)
  6. You're So Cold (5:05)
  7. So Blessed (4:13)
  8. To Be Around You (4:38)
  9. Till the End of Time (5:35)
  10. The Wind (4:41)
avatar van starbright boy
Als ik het titelnummer hoor moet ik altijd aan een walvis denken.

starbright boy schreef:

Als ik het titelnummer hoor moet ik altijd aan een walvis denken.

LOL! Maar ik moet helaas eerlijk bekennen dat ik dit album van haar nog het meest te pruimen vind. De rest kan me inmiddels gestolen worden. Toen ik nog klein was, was ik helemaal weg van Miss Carey. Heb mijn moeder hoorndol gekregen met het draaien van haar cd's. Ze vond het gekrijs van katten nog mooier zei ze altijd. Ik ergerde me daar als kind kapot aan en confronteerde haar altijd met het feit: als ze zo krijst, waarom is ze dan een van de best verkopende zangeressen momenteel? Hahaha, als ik er nu aan denk... Ze had best wel gelijk eigenlijk.. Maar goed, mijn smaak is gelukkig wel wat vooruit gegaan. En om die leuke herinneringen levende te houden, dan zet ik dit album, nou laat ik zeggen, 1x per jaar op.

Emotions. tja wat kan ik zeggen! je moet ervan houden. Deze album is nog slechter dan Glitter zeg ik zelfs! Als een Mariahfan!

Aardige tracks zijn toch wel Make It Happen! een uplifting nummer met een gospel sound. een van Mariah's signiture songs

Op Emotions overzingt ze bijna alles met haar octaven.. tja dan is het niet meer leuk

monarc schreef:

Nou, nou, nou, zeker niet met je eens. Glitter is toch echt wel het dieptepunt van haar carriere hoor. Deze is qua muziek en zingen vele malen beter dan dat prutswerkje.

Glitter was commercieel een dieptepunt ja, maar de productie was beter dan Emotions.

Veel vergeten dat het een soundtrack is en afspeelt in de jaren 80.

Op Emotions zijn er maar 3 goeie nummers. Emotions/Make It Happen/ If It's Over

avatar van musicfriek
Grappig, de mijne zijn juist Can't Let Go, So Blessed en And You Don't Remember...

In Emotions slaat haar stem juist over en Make It Happen vind ik nou juist een cliche "gospel"plaat:

If you believe in yourself tonight and pray to the Lord,
you can make it happen..

avatar van FunkStar
De CD Emotions is een waardige opvolger van Mariah's debuutalbum 'Visions of Love'. Een album met opzwepende, dansbare nummers, afgewisseld met prachtige ballads, een van Mariah's sterke kanten.
Hoogtepunten zijn Emotions (dat verdacht veel lijkt op Best Of My Love van The Emotions), Make it happen, So blessed, Can't let go.

avatar van Lamontagne
If it's over is en blijft een topper

avatar van The Voice
Goeie opvolger, waarbij ik vooral het jazzy "The Wind" een topnummer vind.

avatar van Rinus
Goede opvolger van het debuur, maar in het geheel genomen net ietje minder. Maar er valt genoeg te genieten op dit album.

avatar van Ruud007
Emotions is gewoon een heel lekker albumpje. Gewoon die pure, krachtige sound van Mariah die haar stem voor haar laat spreken. Ik bestond toen nog niet eens, maar als ik er toen wel was geweest, was het voor mij in 1991 al na twee albums duidelijk geweest dat Mariah de beste zangeres op de wereld is. Die heerlijke 90's sound gecombineerd met goede liedjes. Gelukkig mocht Mariah op dit album ook zelf meeproduceren, wat het album wel een rauwere sfeer geeft dan haar debutalbum.

Dit album is zo'n heerlijk album dat je op een druilerige herfstdag opzet om de tijd te doden. Opzwepende nummers als Emotions, Make it Happen - dat voor mij één van haar beste nummers is, omdat het zo'n krachtige boodschap heeft - You're So Cold en To Be Around You worden afgewisseld met een sterke kant van Mariah: ballads. And You Don't Remember, If It's Over zijn maar twee willekeurige voorbeelden. Als minpunt zou ik willen noemen dat de nummers nogal lang zijn: gemiddeld genomen toch wel 4 en een halve minuut; dat had best een minuutje minder mogen zijn. Maar daartegenover staat dat Emotions nergens overgeproduceerd klinkt, waardoor je bijna zou denken dat het live gedaan was.

Goed album: *4

Nog steeds luister ik veel naar de eerste cd's van Mariah Carey. Haar fantastische debuut en Emotions behoren tot mijn favorieten.

Sommige mensen vinden Emotions teveel met addlips etc maar ik vind dit echt wel meevallen.

De titelsong Emotions is een lekker up-tempo nummer, in mijn opinie niet de beste song want dat is voor mij Make it Happen. Zoals de schrijver hierboven al schreef: een krachtige boodschap heeft. Als ik mij niet goed voel, niet lekker in mijn vel zet ik dat nummer op en even lekker meezingen lucht altijd op.

Verder vind ik So cold nog steeds helemaal top met een spectaculair intro waarin Mariah Carey laat horen wat zij aan vocale kwaliteiten bezit.. Laag, hoog, Mariah kan het allemaal.

De ballads die op het album staan, zijn prachtig! If it's over is met zijn zware tekst voor mij de allermooiste plaat van Mariah Carey. Zij zong dit live tijdens de Grammy Awards van 1992, voor mij nog steeds een van de beste performances aller tijden! So blessed heeft een prachtige tekst, perfect voor bijvoorbeeld een trouwerij.

Voor mij is dit album 4 sterren waard! Na ruim 20 jaar nog steeds heel erg goed!

avatar van funforremi
Ahh, Emotions. Mijn absolute favoriet! Ik was al fan maar hiermee helemaal verkocht. Eigenlijk het ultieme powerballad album. Ik heb wat meegeblèrd met Can't let go, And you don't remember, if it's over en vooral Till the end of time, het mooiste Mariah nummer aller tijden. Wat moeten mijn ouders het slecht hebben gehad, ze voelden de bui toen waarschijnlijk al hangen

Het nummer Till the end of Time is echt wel een meesterwerkje van haar. Zo prachtig.
Emotions album is zeker wel een pareltje van miss Mariah

avatar van Gert1980
FunkStar schreef:

Debuutalbum Visions of Love? Dat Debuutalbum heet simpelweg Mariah Carey en de eerste track overigens Vision of Love, zonder die extra letter s.

avatar van Bubblez
Gert1980 schreef:

Zou 'ie ermee zitten, na zeventien jaar?

avatar van Gert1980
Bubblez schreef:

Zou 'ie ermee zitten, na zeventien jaar?

Je weet maar nooit.