Slash featuring Myles Kennedy - Made in Stoke 24/7/11 (2011)

Label: Eagle Vision

1. Been There Lately (4:34)
  2. Nightrain (5:02)
  10. Promise (3:59)
  11. Doctor Alibi (3:45)
  12. Speed Parade (3:58)
  13. Watch This (3:39)
  14. Beggars & Hangers On (6:29)
  15. Patience (5:45)
  16. Godfather Solo (10:30)
  17. Sweet Child O' Mine (6:28)
  18. Slither (7:33)
  19. By the Sword (4:36)
  20. Mr. Brownstone (4:41)
  21. Paradise City (9:13)
avatar van gukker
Tracklist ziet er erg goed uit, ben erg benieuwd naar dit live album van Slash. En is ook een mooi zoethoudertje voor z'n tweede solo-album dat volgend jaar uit moet komen.

Rizz
Hier heb ik zin in, toffe tracklist idd

avatar van Kill_illuminati
Eens zien of hij nog steeds de riffjes en melodietjes uit zijn vingers kan toveren. Eigenlijk mag een nummer als Sweet Child O' Mine slechts door Slash worden gespeeld.

Rizz
Als de kwaliteit van dit album even goed is als dat optreden waar ik bij ben geweest in Paradiso, moet het wel goedkomen

avatar van Ducoz
Dit wil ik wel hebben! Zal de eerste week van November wel in de platenzaken liggen(4 dagen voor release datum).

Zou er een deluxe zijn met DVD?

avatar van Edwynn
Wie zingt daar?

Edit: ik zie de kleine lettertjes net. Myles Kennedy dus. Altijd beter dan die dweil van Stone Temple Pilots

avatar van HeterodoxY
Ducoz, de dvd komt apart uit. Maar is er dus wel....

avatar van Ducoz
Denk toch dat het een Live CD/DVD word, kan hem preorderen in deze samenstelling!
CD WOW! Nederland - cdwow.nl

Wie zingt daar?

Kennedy kan aardig zijn streng trekken als livezanger. Is ook geen onverdienstelijk gitarist trouwens. Zeer getalenteerd muzikant naar mijn bescheiden mening.

Op de website van Rolling Stone kan je het hele album overigens al streamen.

avatar van Ducoz
Album klinkt als een trein, vaart zit er dus goed in.
Instrumentaal is het piekfijn in orde en Miles komt ook goed mee.
Soms stoort zijn stem me een beetje, vooral op de "klassiekers", maar misschien is het ook wel eens goed, zo'n frisse wind door de oude nummers.

Ik gok op een 4 a 4,5.
Maar eerst nog een paar keer horen.

Deze versie van Patience is trouwens wel enorm sfeervol.

Ik heb het concert uit deze tour gezien in Paradiso. Slash in Paradiso, het was echt waar. Begin jaren '90 zag ik 'm nog met the Guns 'N Roses in De Kuip 3 uur de boel plat spelen, totdat de politie de stekker eruit trok. Later nogmaals in Nijmegen, waar ze veel te laat arriveerden met een helikopter. Pas geleden las ik dat ze waren gaan ... vissen in Amsterdam. En dan staat die sublieme gitarist ineens voor je neus in dat fraaie Paradiso. Keurig op tijd en met een geweldige band, ook zanger Miles Kennedy doet het echt goed. En je hoopt dat hij naast nummers van zijn prima solo-album ook een paar nummers van toen doet en een paar van die eindeloze solo's speelt. En ook dat gebeurt allemaal. Het was echt fantastisch. Na de sublieme Godfather solo gaat het over naar Sweet Child O' Mine en dan ontploft Paradiso. Even denk ik dat de boel het gaat begeven, zo heb ik het hier nog nooit meegemaakt...

En vervolgens zijn ze zo vriendelijk om het optreden van Slash in zijn 'hometown' Stoke op cd te zetten in prima geluidskwaliteit. Ja, wat wil een mens nog meer? 'Take me down to the paradise city where the grass is green and the girls are pretty!'.

Rizz
Leuk dat je er ook was West! Ik was er zelf ook met wat vrienden, geweldig memorabel concert was het. En deze maar eens snel beluisteren om na te genieten

Ja, zo'n concert vergeet je niet meer zeg, inderdaad memorabel. Ik zit nu en komend weekend ook na te genieten.

avatar van Desert

Een soloalbum heeft Kennedy nog niet uit dacht ik. Hij was er wel aan bezig, maar misschien vergis ik me. Allicht bedoel je Alter Bridge of The Mayfield Four?

avatar van Ducoz
Dat heeft natuurlijk betrekking op Slash, dat had je met eindeloze solo's hopelijk wel begrepen?
Slash speelde in de jaren '90 op tour altijd solo's die niet leken te eindigen, de studio tijden van de solo's werden vaak ruim overschreden.

avatar van Desert
Ah ja, excuus, ik had het verkeerd geïnterpreteerd. De solo's had ik inderdaad wel begrepen al kan Kennedy er ook wat van qua gitaarspelen.

Ah, bedankt Ducos: dat ging inderdaad over de solo's van Slash.

Rizz
Die Godfather solo... Ik heb Slash nog niet eerder zo virtuoos horen spelen.

Bastiaan Prasath
Mooi werk. De dvd is ook de moeite waard - interview met Uncle Ian . Mooi om te zien dat Slash zijn werk van Snakepit niet vergeet. Been There Lately, Mean Bone en Speed Parade rocken allemaal venijnig goed. Kennedy is een geweldig zanger, maar op sommige nummers komt de zang niet optimaal uit de verf. Wat logisch is, want hij zingt partijen die een dozijn verschillende zangers hebben ingezongen. Afijn, een kniesoor die daar om maalt. De band goed op dreef en Slash schittert als vanouds. Al met al een mooie liveregistratie.

avatar van Ducoz
Er komt een superdeluxe versie van dit album uit met onderanderen:

- Made in Stoke DVD
- Made in Stoke CD (ik zie op de site alleen een enkele discversie)
- Apocalyptic Love CD
- Live From New York DVD
- Hardcover boek met foto's(60 pgs)

Tracklist Made in Stoke CD:
1) Been There Lately 2) Ghost 3) Mean Bone 4) Back From Cali 5) Starlight 6) Promise 7) Doctor Alibi 8 ) Speed Parade 9) Watch This 10) Patience 11) Sweet Child O’Mine 12) Slither 13) By The Sword 14) Paradise City

Tracklist Made in Stoke DVD:

1) Been There Lately 2) Nightrain 3) Ghost 4) Mean Bone 5) Back From Cali 6) Rocket Queen 7) Civil War 8 ) Nothing To Say 9) Starlight 10) Promise 11) Doctor Alibi 12) Speed Parade 13) Watch This 14) Beggars & Hangers On 15) Patience 16) Godfather Solo 17) Sweet Child O’ Mine 18) Slither 19) By The Sword 20) Mr Brownstone 21) Paradise City

Bonus Features: Interviews with Slash, Myles Kennedy and Uncle Ian

Tracklist Live From New York DVD:
1) Mean Bone 2) Dirty Little Thing 3) Nightrain 4) One Last Thrill 5) Back From Cali 6) Ghost 7) Standing In The Sun 8 ) Rocket Queen 9) Doctor Alibi 10) Speed Parade 11) Apocalyptic Love 12) Watch This 13) Starlight 14) Just Like Anything 15) Halo 16) You’re A Lie 17) Sweet Child O’ Mine 18) Slither 19) By The Sword 20) Paradise City

Slash limited edition package - slashonline.com

Bedankt Ducoz: interessant!

avatar van gigage
Ik word de laatste 10 jaar niet meer zo heel vaak enthousiast van Live albums. Ook vroeger werd er wel het eea verknutseld (understatement van het jaar) maar leverde het livealbum vaak toch een meerwaarde in de discografie omdat de songs veel steviger danwel anders gebracht werden dan in de studio. Nu heb ik vaak het gevoel naar een best-of te luisteren met publiek ertussen gemixt. Maar zo af en toe springt er eentje bovenuit en dat is hier dus het geval. De meestergitarist tovert uit zijn hoge hoed een setlist die zijn carriere prima weergeeft met de nadruk op zijn laatste solo album genaamd Slash (2010) no’s 3, 5, 8 (instr), 9, 10, 11, 13, 19. Het veel gehoorde commentaar op dat album was dat met al die gast zangers het niet een mooi geheel was en dat Slash zelf te ingetogen was. Nou, hier is uw herkansing. Criss Cornell, Lemmy, Ian astburry, Stockdale etc zijn vervangen door Myles Kennedy. En die zingt de longen uit zijn lijf in de home-town van Slash in een zaaltje ter grootte van 013 zo ongeveer.
Verder vertegenwoordigt zijn nog Appetite for Destruction (1987) 2, 6, 17, 20, 21, G N' R Lies (1988) 15, Use Your Illusion II (1991) 7, It's Five O'Clock Somewhere (1995) 1, 14, Ain't Life Grand (2000) 4, 12 en Contraband (2004) 18.
No 6 Rocket queen heeft een fijne uitgebreide gitaarsolo en natuurlijk ontbreekt 16, Godfather theme niet, met daarin alvast de eerste tonen van Anastasia die later op Apocalyptive Love (2012) zou verschijnen.
Aldus, een gevarieerd album met veelal afwijkende versies of nooit eerder live uitgebracht materiaal afgewisseld met GNR klassiekers en met Slash in topvorm. Hoedje af (ach wat flauw)

avatar van buso
Na de eerste luisterbeurt was de algemene teneur: goede cd met een aantal klassiekers en wat (voor mij dan) onbekend werk. Alles goed gespeeld, alles mooi in de mix. Alleen die zanger ... Niet dat hij slecht zingt, maar op sommige GnR-songs 'past' het net niet. Het deed me denken aan wat interieuradvies dat ik onlangs kreeg: je neemt beter een totaal andere tint dan de vloer voor de meubels in plaats van een tint die er naar neigt maar niet helemaal hetzelfde is. Ik kreeg dit gevoel bij Myles Kennedy: hij zingt zo ongeveer zoals Axl, maar het is het toch net niet. En dat stoorde.
Maar goed, we zijn twee luisterbeurten verder en het stoort al minder. Gewenning zeker?
Ik was Slash wat uit het oog verloren na de voor mij teleurstellende eerste worp van Velvet Revolver. Dit is een mooie hernieuwde kennismaking en misschien een aanzet om zijn solowerk verder te verkennen.