VNV Nation - Automatic (2011)

Electronic
Label: Anachron

1. On-Air (3:26)
  2. Space & Time (4:53)
  3. Resolution (6:14)
  4. Control (5:50)
  5. Goodbye 20th Century (4:27)
  6. Streamline (6:06)
  7. Gratitude (6:05)
  8. Nova (6:06)
  9. Photon (5:52)
  10. Radio (7:47)
Ben ik nou echt weer de enige die hier start met een album review? Wat ben ik blij met mijzelf dat ik in ieder geval mijn eigen pad op ga naar het zoeken van mooie, goede,'dance/pop' albums. Dit is er dus ook zo'n één. VNV Nation heeft al veel albums gemaakt, maar deze laatste vind ik toch wel hun beste. Ze zijn wat rustiger geworden. Alleen 'Control' is nog een beetje hard geproduceerd. De rest hebben hele fijne melodieën, arrangementen en zeer strakke produkties. Echt een super sterk album. Kopen dus!!!!

Mja, EBM is niet echt populair op MuMe.

Hun beste? Nah, Empires en Futureperfect staan toch nog wel een trapje hoger. Edoch, 't is voor mij wel hun beste sinds Futureperfect. Goed idee inderdaad om minder dansfloor-gerichte tracks te brengen (op hun vorige 2 albums resulteerde dat immers in weinig enthousiasmerende verplichte nummers als Momentum & Art of Conflict) en heb ook voor het eerst sinds Futureperfect nog eens het gevoel naar een uitgekiend geheel te luisteren ipv een collectie losse VNV nummers die doorslagjes zijn van eerder werk. Nova is trouwens een topper, makkelijk één van de betere nummers binnen hun ganse repertoire. Super sterk album idd.

avatar van ariedirk
Inderdaad weinig EBM op MuMe, Vind het wel een interessant genre.
Wat zijn een beetje goede instapplaten? Ik luister nu een beetje VNV, Wumpscut en Front 242

VNV Nation hebben in februari 2 optredens in Nederland. Ik wou daar maar eens gaan kijken.

avatar van Zeitgeist
Voor het eerst in een lange tijd dat een album van deze heren me bij de eerste keer luisteren weet te raken.
Ronan klinkt ook sinds lange tijd ook weer eens oprecht. Ondanks dat ik de paar voorgaande albums kon waarderen had ik het gevoel als hij een beetje op de automatische piloot stond te zingen.

Dit album klinkt fris, geinspireerd en zelfs hoopvol.
Erg lekkere plaat!

avatar van Phoebe318
Heb net Control gehoord, en die klinkt goed in mijn oren.
Dus de rest van het album ook maar beluisteren

Control is een goed nummer maar wel totaal niet representatief voor de rest.

avatar van Phoebe318
Inmiddels heb ik de rest ook gehoord, en vind het een lekker album!
Vooral Gratitude en Photon vind ik erg mooie nummers!

Phoebe318 schreef:
Inmiddels heb ik de rest ook gehoord, en vind het een lekker album!
Vooral Gratitude en Photon vind ik erg mooie nummers!

Maar het nummer tussen die 2 is het beste.

Morinfen schreef:

Maar het nummer tussen die 2 is het beste.

Dat is zeker een fijn nummer!

avatar van orbit
Morinfen schreef:
Mja, EBM is niet echt populair op MuMe.

Vreemd eigenlijk, terwijl er veel oppervlakkiger genres hoger scoren hier.. VNV ben ik nooit zo weg van geweest, vond Apoptygma of Assemblage 23 veel vetter en ook zangers die ik beter te pruimen vind.