Auburn Lull - Cast from the Platform (2004)

Electronic / Rock
Label: Darla

1. Building Fifty (5:01)
  2. Sinking Meridian (1:52)
  3. Jersey Narrows (3:57)
  4. Seasons of False Starts (4:16)
  5. Deterior (5:44)
  6. Direction & Destination (5:02)
  7. Rising Meridian (1:37)
  8. Seaforth (4:58)
  9. Trenches (4:54)
  10. Sovereign Messages (3:41)
  11. Shallow in Youth (6:35)
  12. Untitled (10:09)
avatar van TJN
TJN
De andere albums ken ik nu ook en ik moet zeggen dit is de meest sterke van de drie. Alone I admire uit 1999 en Begin Civil Twilight uit 2008 zijn zeker zo goed maar de sfeer op dit album en de productie doen me wat stabieler aan. Ik vind het een heel volwassen plaat met een heerlijk relax sfeertje, een hoog kunst gehalte of hoe zeg je dat.. niveau.

thedude1975
Deze bevalt mij ook beter dan Alone I Admire. Wat een prachtig nummer is Shallow in Youth toch.

avatar van Bill Evans
Blijft een heel mooi album dit. Dromerige ambient/shoegaze/postrock. Liefhebbers van, laten we zeggen, Slowdive's Pygmalion kunnen dit vast waarderen. Andere referenties schieten me zo snel even niet te binnen. Ik had Bark Psychosis genoemd, maar dit gaat meer de ambient kant op.