Elton John - Leather Jackets (1986)

Label: Rocket

1. Leather Jackets (4:14)
  2. Hoop of Fire (4:16)
  3. Don't Trust That Woman (5:00)
  4. Go It Alone (4:30)
  5. Gypsy Heart (4:46)
  6. Slow Rivers (3:08)
  7. Heartache All over the World (4:17)
  8. Angeline (3:55)
  9. Memory of Love (4:09)
  10. Paris (4:00)
  11. I Fall Apart (4:02)
Wembleyfever
Roger Taylor en John Deacon (Queen) spelen respectievelijk drums en bas op het nummer Angeline.

Pieter Paal
Met dit album gaat het weer de goede kant op.
Deze plaat heb ik een keer uit de afprijsbak gevist.

avatar van Song4Guy
Pieter Paal schreef:
Met dit album gaat het weer de goede kant op.
Deze plaat heb ik een keer uit de afprijsbak gevist.

Smaken verschillend denk ik, hoezo goede kant? Dit album wordt eigenlijk als een dieptepunt gezien in zijn loopbaan. Ik vind eigenlijk alleen Paris en Slow Rivers nog wel aardig.
Grappig, dit album is in de Wisseloord studios in Hilversum opgenomen.
Persoonlijk vind ik dat hij pas na zijn afkickperiode begin negentiger jaren weer wat meer betere muziek gaat maken.

avatar van Twinpeaks
Geen beste van Elton .Zwakke composities en zijn stem klinkt iel en dun. Met 2 en halve ster ben ik nog mild .

avatar van Bubblez
In zijn biografie zegt Elton John dat hij bij wijze van uitzondering totaal coked up was tijdens de opnames van dit album. Hij beschouwt het zelf als totale ramp (letterlijk). Hij noemt het een samenraapsel van nummers die eerdere albums niet haalden. Al is hij wél enthousiast over Hoop of Fire en I Fall Apart.

Is een leuk stukje wat hij erover te zeggen heeft.