Pinback - This Is a Pinback CD (1999)

Label: Ace Fu

10. Rousseau (5:09)
  11. Byzantine (3:43)
  12. Montaigne (5:38)
avatar van Manfield
Ik had nooit eerder van Pinback gehoord. Bij toeval op deze plaat gestuit en het artwork sprak me aan. Bijzonder hoe de keuze van de artiest voor het artwork mij kan aansporen om een betreffend album te beluisteren. Het luisteren van deze CD bleek een goede keus te zijn.

Naar mijn mening zeer aanstekelijke songs met mooie boeiende inventieve melodieën. Het is een erg sferisch album geworden. De muziek is zeker niet dicht geplamuurd, maar er is ruimte voor stilte en voor wegdromen over het alledaagse leven in midwest Amerika.

Het kwartje valt bij mij aan de goede kant. Ik kan me ook voorstellen dat sommigen dit ervaren als een rustig ietwat saaie plaat. Ik vind het juist intrigerend en het doet me verlangen naar de volgende luisterbeurt. Voor mijn gevoel valt er veel meer te ontdekken als wat dit album op het eerste en tweede gehoor openbaart.