...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Madonna (1999)

Label: Merge

1. And You Will Know Them... (0:31)
  2. Mistakes & Regrets (3:46)
  3. Totally Natural (4:16)
  4. Blight Takes All (4:43)
  5. Clair de Lune (3:26)
  6. Flood of Red (3:53)
  7. Children of the Hydra's Teeth (1:22)
  8. Mark David Chapman (4:10)
  9. Up from Redemption (0:22)
  10. Aged Dolls (7:17)
  11. The Day the Air Turned Blue (1:03)
  12. A Perfect Teenhood (5:17)
  13. Sigh Your Children (5:22)
De eerste paar nummers van deze plaat vind ik echt formidabel, maar op een gegeven moment kakt het een beetje in. Wel jammer, maar de boosheid in het tweede en derde nummer zijn echt heerlijk. Zeker als je even niet zo lekker in je vel zit en behoefte hebt om mee te schreeuwen.

nicolas
wat een naam

avatar van itchy
Wat mij betreft de beste Trail of Dead, nog een tandje beter dan Source Tags & Codes.

1,0
deze vind ik niet egt mooi

avatar van andré
Tja, als je dacht een Madonna-album in huis gehaald te hebben...

avatar van Comrade
mu$ic schreef:
deze vind ik niet egt mooi

Volgens mij ging je gewoon op de titel van het album af... En jammer dat je deze 'niet egt mooi' vind.

Beter dan hun iets ruiger debuut? Nee. Beter dan het melodieuzere Worlds Apart? Ook niet, maar het is nog altijd een fantastisch album.

Album heeft veel weg van Sonic Youth ten tijde van Sister.

avatar van remmer
De eerste 8 minuten van deze plaat behoren tot het foutste, maar ook het beste uit mijn muziekcollectie.

Heerlijk, een potje schreeuwen, wat distortion...

avatar van evil23
Na het horen van de single: Mistakes And Regrets bij de VPRO radio heb ik meteen :Madonna aangeschaft en na vele keren draaien werd het mijn favoriete plaat allertijden(en dat is het nog steeds) er zit echt van alles in:Noise,soundscapes,spanning,woede en pracht songs.
Totally Natural is zo krachtig en noisy,heerlijk om eens in de zoveel tijd weer eens op te zetten en van te genieten.Wereldplaat! en live is And You Will Know Us By The Trail Of Dead een aanrader.

avatar van Facedown
Inderdaad, niets beter dan een liveshow van Trail of Dead...

AvRiL*AsHLEe*fan
Facedown schreef:
Inderdaad, niets beter dan een liveshow van Trail of Dead...

Dat is dan ook de enige informatie die op de OOR cd-rom uit 2005 wordt gegeven over Trail of Dead: Dat ze bekend staan om de wilde concerten die ze geven.

avatar van evil23
Madonna werd in een review in OOR ooit helemaal afgekraakt. En wat schetst mijn verbazing : de opvolger werd de hemel ingeschreven.

avatar van dilluhn
Ik heb thuis Worlds apart en the century of self. Die vind ik echt heel goed en omdat ik iedereen steeds maar hoorde over madonna heb ik die ook gehaald maar hij valt me tegen. Ik vind hem een stuk minder dan worlds apart en the century of self. 3 *

avatar van itchy
Als je die twee goed vind, is inderdaad de kans dat je deze goed vind kleiner. Ik heb het zelf andersom!

avatar van evil23
Madonna is een plaat die ik in het begin ook niet helemaal begreep, maar na een aantal luisterbeurten bleek het een meesterwerk te zijn . En werd het zelfs mijn favoriete cd. Gewoon wat vaker draaien en je zult het album heel anders gaan beleven.

avatar van dilluhn
Zal ik doen maar ik denk niet dat ik hem zo leuk/goed ga vinden als die andere.

avatar van evil23
Bij het kijken naar de live DVD (afkomstig van de special edition van The Century Of Self) waar Trail Of Dead voornamelijk werk speelt van Madonna, wordt weer eens bewezen hoe goed de songs van dat album zijn.

avatar van Arrie
Het tweede album van ...And You Will Know Us By The Trail of Dead. Het heet Madonna en dat geeft meteen al een thema aan van het album: popsterrenverering. Dit komt terug in de teksten (bijvoorbeeld Mark David Chapman. De teksten zijn sowieso prima op dit album, de teksten zijn vaak ook erg emotioneel. Wat goed overkomt, dankzij de emotionele, wel wat schreeuwerige zang van de zanger.
Qua sound ligt het mooi in het verlengde van het debuut, maar dan verder ontwikkeld. Het is nog lekker punky, maar het punkgehalte is toch iets minder. Er sluipt melancholie in. Dat hoorde je al bij het debuut, die melancholische kant, maar hij komt meer naar voren. Ook vind ik het instrumentaal beter in elkaar zitten en vind ik de songs sterker.

Samenvattend is het een sterk, licht punky, rockalbum, vol met lekkere meeschreeuwers (Mistakes & Regrets), maar ook wat emotionelere nummers (Clair de Lune). Soms ook hele sfeervolle momenten (The Day The Air Turned Blue).

Mark David Chapman vind ik overigens erg interessant qua tekst, het gaat namelijk over de moordenaar van John Lennon (hoort dus ook bij het overkoepelende thema).

avatar van EttaJamesBrown
Binnenkort speelt de band dit album integraal in VERA. Voor huiswerk ben ik nu stug aan het inluisteren. Dat kan nog wel een zware avond worden daar in Vera. Evengoed zal ik er zijn.