Princess Chelsea - Lil' Golden Book (2011)

Nieuw-Zeeland
Label: Lil' Chief

1. Machines of Loving Grace (3:17)
  2. Yulia (4:18)
  3. Ice Reign (2:29)
  4. Monkey Eats Bananas (3:24)
  5. Caution Repetitive (3:27)
  6. The Cigarette Duet (4:20)

met Jonathan Bree

7. Too Fast to Live (2:45)
  8. Overseas (3:07)
  9. Frack (4:53)
  10. Goodnight Little Robot Child (6:00)
  11. Ice Reign [Reprise] (3:43)
avatar van Teunnis
Luchtige pop heeft bij mij altijd iets extra's nodig om in de smaak te vallen. Zo weet Regina Spektor mij te betoveren met haar soms erg zware, ietwat Russisch aandoenende pianoklanken en overtuigt Fiona Apple met sterke instrumentaties, met name de drums en overige percussie. Princess Chelsea weet er voor het grootste gedeelte ook wat meer van te maken dan doorsnee pop. Zo zorgen de synths in de intro van het intronummer ervoor dat ze meteen mijn aandacht pakt. De piano en drums in Yulia en Monkey Eats Bananas doen mij in positieve zin aan Fiona Apple denken. Maar dit album is vooral anders dan standaardpop vanwege zijn rijke variatie aan instrumenten en een sterke productie. Frack is hier het beste voorbeeld van. Maar een aantal nummers zijn me iets te "leeg", ze missen net dat extra element wat een nummer tot grotere hoogte kan brengen.

Moow
Sprookjesachtig, mysterieus, dromerig.. Op Lil' Golden Book is een heel eigen stijl te horen, waar de een helemaal weg van is en de ander het misschien minder kan waarderen. Maar als het wel je ding is, wordt je vanaf Machines of Loving Grace meegesleept in een muzikaal paradijs van ongeveer drie kwartier. Persoonlijk vind ik het helemaal geweldig.

avatar van Lars Muziek.
It's just the sigaret Heb het nummer gevonden via het zoek wordt 'Indie Rock'
Het nummer 'The Cigarette Duet' klinkt in ieder geval erg lekker, doet een beetje naar mijn idee jaren tachtig voor.

avatar van -SprayIt-
Deze staat momenteel op repeat. Het is allemaal zo zoetsappig, maar des te verslavend. Heerlijke liedjes voor in de kou op de fiets. Ik ben fan!