The Who - The Ultimate Collection (2002)

Label: MCA

1. I Can't Explain (2:06)
  2. Anyway, Anyhow, Anywhere (2:41)
  3. My Generation (3:19)
  4. The Kids Are Alright (2:46)
  5. A Legal Matter (2:48)
  6. Substitute (3:48)
  7. I'm a Boy (2:38)
  8. Boris the Spider (2:28)
  9. Happy Jack (2:11)
  10. Pictures of Lily (2:45)
  11. I Can See for Miles (4:08)
  12. Call Me Lightning (2:22)
  13. Magic Bus (3:22)
  14. Pinball Wizard (3:02)
  15. I'm Free (2:40)
  16. See Me Feel Me (3:26)
  17. The Seeker (3:13)
  18. Summertime Blues [Live] (3:25)
  19. My Wife (3:35)
  20. Baba O'Riley (5:01)
  21. Bargain (5:35)
  22. Behind the Blue Eyes (3:43)
  23. Won't Get Fooled Again (8:32)
  24. Let's See Action (4:00)
  25. Pure and Easy (5:22)
  26. Join Together (4:22)
  27. Long Live Rock (3:55)
  28. The Real Me (3:31)
  29. 5:15 (4:54)
  30. Love Reign O'er Me (5:51)
  31. Squeeze Box (2:43)
  32. Who Are You (6:21)
  33. Sister Disco (4:21)
  34. You Better You Bet (5:37)
  35. Don't Let Go the Coat (3:44)
  36. Another Tricky Day (4:54)
  37. Eminence Front (5:41)
EVANSHEWSON
gijs van e. schreef:
Als je verzamelaars maakt doe het dan zo. Maar das mijn mening.

Da's dus héél goed gezien, manneken !

Ik ben dit album nu aan het downen Heb namelijk gehoord dat dit vergelijkbaaar is met AM, dus ben benieuwd

WernerGSF
Freekje schreef:

met Arctic Monkeys?

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
Poenpakkerij is het, Led Zeppelin had tenminste het fatsoen om te stoppen als John Bonham stierf, na de dood van Keith Moon had deze band hetzelfde moeten doen !
EVANSHEWSON, dan ben je nu toch zeker wel heel diep teleurgesteld in de heren Plant, Page en Jones .

Een MUST voor iedere popliefhebber Grondleggers van de punk.Ik was niet zo erg gecharmeerdvan hun lp's maar elke single was raar! Pete Townsend, ongeëvenaard, prachtigestem Roger Datry en Keith , er was geen tweede en is er ook nog meergeweest. Het beste vind ik nog steeds See Me Fee Me op Woodstock!

stuart
Goede en uitgebreide verzamelaar voor liefhebbers die het meest geïnteresserd zijn in hun singles en wat mooie albumsongs.

avatar van Rinus
Prachtige verzamelaar, met zo'n beetje alles erop. Ik had graag de Tommy Overture er nog op gehad, en Acid Queen, maar je kunt niet alles hebben. Alles is gere-mastered, en ook de mono opnamen klinken werelds. Je kunt ook horen (en dat gebeurde in de jaren 60 meer), dat alles opgenomen werd zowat tegen oversturing aan. Mooi document, en een prima CD alternatief voor mijn "The story of the Who" vinyl verzamelaar.

Father McKenzie
Inderdaad, Rinus, deze verzamelaar comes close to perfection, formidabel samengesteld. Voor mij had dan ook nog Guitar and Pen (van de Who Are You plaat) erop gemogen, maar zo heeft iedereen er nog wel eentje. We gaan niet zeuren, dit is een megasterke best of.

avatar van Blokkie
Mijn versie heeft een andere hoes.

Father McKenzie
Blokkie schreef:
Mijn versie heeft een andere hoes.

De mijne ook hoor, maar de tracklisting is identiek.

avatar van kaztor
Typisch hoe Relay telkens ontbreekt. Geen wereldschokkend nummer, maar zeker niet slecht, en het staat bijna op geen enkele cd...