The Who - The Ultimate Collection (2002)

Label: MCA

1. I Can't Explain (2:06)
  2. Anyway, Anyhow, Anywhere (2:41)
  3. My Generation (3:19)
  4. The Kids Are Alright (2:46)
  5. A Legal Matter (2:48)
  6. Substitute (3:48)
  7. I'm a Boy (2:38)
  8. Boris the Spider (2:28)
  9. Happy Jack (2:11)
  10. Pictures of Lily (2:45)
  11. I Can See for Miles (4:08)
  12. Call Me Lightning (2:22)
  13. Magic Bus (3:22)
  14. Pinball Wizard (3:02)
  15. I'm Free (2:40)
  16. See Me Feel Me (3:26)
  17. The Seeker (3:13)
  18. Summertime Blues [Live] (3:25)
  19. My Wife (3:35)
  20. Baba O'Riley (5:01)
  21. Bargain (5:35)
  22. Behind the Blue Eyes (3:43)
  23. Won't Get Fooled Again (8:32)
  24. Let's See Action (4:00)
  25. Pure and Easy (5:22)
  26. Join Together (4:22)
  27. Long Live Rock (3:55)
  28. The Real Me (3:31)
  29. 5:15 (4:54)
  30. Love Reign O'er Me (5:51)
  31. Squeeze Box (2:43)
  32. Who Are You (6:21)
  33. Sister Disco (4:21)
  34. You Better You Bet (5:37)
  35. Don't Let Go the Coat (3:44)
  36. Another Tricky Day (4:54)
  37. Eminence Front (5:41)
gc-gd
the who..............

god allemachtig wat konden die muziek maken zeg!
petje af!

tondeman
the who, wat een band.

avatar van avdj
Ik ken (nog) niet alle nummers maar wat ik ken is in één woord GEWELDIG!!!

gc-gd schreef:
the who..............

god allemachtig wat kunnen die muziek maken zeg!
petje af!

nummer 1 t/m 14 van deze plaat zijn echt zzooooooooo vet!!!! boris the spider mag daar wel vanaf; snap echt niks van dat nummer

avatar van the viking
Misschien word het weer tijd voor een bezoekje aan de platenboer ! 4.5*

met vriendelijke groet the viking

avatar van avdj
Toch wel de beste verzamelaar van The Who.

avatar van pauljojo
Uhm... selecteer 8 favoriete tracks. Lastig!

avatar van avdj
Daar had ik ook de grootste moeite mee.

avatar van wolf

Niets aan toe te voegen.

avatar van avdj
Tot mijn grote verbazing had ik 'm op 4,5 staan.

avatar van pauljojo
Schaam je!

shappy1010
Klotezooi ze komen niet naar nederland dit jaar!!

avatar van Flipman
Waaaah, wat gaaf, ik heb de tweede disc nog niet eens beluisterd, maar het eerste album is al zo goed dat dat ook helemaal niet hoeft !

Voorlopig een vijf.

avatar van avdj
Dus hoger kan al niet meer.

shappy1010 ze zijn op internet wel live te volgen.

nicolas
4,5 voor een verzamelaar die nog niet eens een live-album is?

en toch grappig dat maar 1 iemand hem in de top 10 heeft staan

avatar van Toon1
hiphop4ever schreef:
en toch grappig dat maar 1 iemand hem in de top 10 heeft staan

Omdat je geen verzamelaars in een top-10 zet...

Toon1 schreef:

Omdat je geen verzamelaars in een top-10 zet...

kan toch als je de albums apart niet goed vind maar alle goede nummers op 1 cd wel

shappy1010
Wou al zeggen ik denk ook meer in "artiesten" dan in albums. Alhoewel ik zeker Who's next hun allerbeste vind.

EVANSHEWSON
Machtig samengestelde best of, méér dan kompleet.
Beste albums vind ik toch WHO'S NEXT ? en Live at Leeds, maar waarom geklaagd dat ze niet naar Nederland (of België) komen ?
Het gaat over 2 oudere heren Pete Townshend en Roger Daltrey, met de zoon van Ringo Starr (Zak Starkey) op Drums, maar dat is toch niet meer deze fantastische band van bovenvermelde plaat ?
Dat ze dat nog The Who mogen noemen ? Poenpakkerij is het, Led Zeppelin had tenminste het fatsoen om te stoppen als John Bonham stierf, na de dood van Keith Moon had deze band hetzelfde moeten doen !

avatar van meyer
EVANSHEWSON schreef:

Ik was nochtans blij dat ik ze eens heb gezien, ben nog maar 19 hé

Deze cd heb ik gekocht uit 'besparing', want een best of - cd wilt toch altijd betekenen, de beste hits. Ik had al meer (en andere) liedjes gedownload van The Who maar besefte ook dat ze op zoveel verschillende cd's stonden dat ik maar besloot deze aan te schaffen. Wel mijn conclusie: the who heeft echte ROTliedjes en dan uiterst tegenovergestelde prachtige rocknummers! Gelukkig zijn er meer van deze laatste dan de rotnummers... Enkele van mijn favoriete nummers: Who are you, Sister Disco, You Better You Bet, Won't Get Fooled Again, The Seeker, Pinball Wizard, Substitute en The Kids Are Allright! Ondanks hier dus ook veel slechte nummers inzitten, geef ik deze plaat toch een 5*, gewoon om hun hele carrière dan ook gewoon een ster te geven! The Who blijft rocken, zelfs voor jongeren!

shappy1010 schreef:
Klotezooi ze komen niet naar nederland dit jaar!!

Maar wel in t nieuwe jaar. op 5 juni 2007 in de Ahoy

avatar van gijs van e.
Dit lijkt me nou echt de beste "Best Of" van The Who...

Ga m kopen...

avatar van gijs van e.
Als je verzamelaars maakt doe het dan zo. Maar das mijn mening.

avatar van gijs van e.
Met deze verzamelaar moet je je Who-collectie eigenlijk beginnen. Het is gewoon een soort starterskit. Maar dat zeg ik

EVANSHEWSON
Zelf moet ik het voorlopig doen met de ook zeer verdienstelijke Who's Better, Who's Best, maar deze compilatie is stukken beter omdat er ook de betere albumtracks op staan.
Bargain mis ik dus enorm op die andere compilatie. En Behind Blue Eyes natuurlijk !!!!
Sister Disco had hier beter vervangen geweest door Guitar and Pen, ook van het album Who Are You ?, maar dat zou puur muggenzifterij zijn, want dit is zowat de beste compilatie die er van deze superrockgiganten te vinden is.
Maximale score is hier echt gepast ! 5 STARS *****

EVANSHEWSON
Heb deze prachtige verzamelaar vandaag gekocht - aan volle prijs zei de gèk ! - maar ik wou hem al lang hebben !
Wàt is die goed samengesteld zeg !
En er zit een prachtig boekwerkje in, uiterst verzorgd, met héél de groepsgechiedenis, zowel wat optredens als hitparades als elpeeverkoop betreft !
Super, enne : I Can't Explain !

Mijn absolute favorieten (2) zijn I Can See For Miles (typisch voor een camionneur) en See Me Feel Me !
Absolute topscore natuurlijk, tijdloze muziek uit lang vervlogen tijden !
***** en mucho respecto mucho respecto yes baby yeah

P.S. Mijn HOES ziet er wel anders uit (andere foto)