Floex - Zorya (2011)

Label: Minority

1. Ursa Major (4:48)
  2. Casanova (5:51)
  3. Blow Up (3:05)
  4. Precious Creature (5:31)

met James Rone

5. Forget-Me-Not (6:53)
  6. Veronika's Dream (5:18)
  7. Perlin Noise (1:24)
  8. Petr Parler (5:43)
  9. Nel Blu (5:23)

met Musetta

10. Mecholup (5:22)
  11. Zorya Polunochnaya (3:03)
avatar van Svendra
Cd besteld . Dit wordt alleen maar mooier en mooier.

Klasse zoals Floex electronica en akoestische instrumenten (o.a klarinet) mengt tot één geheel. En hoe hij varieert met verschillende stemmingen. Casanova en Forget-Me-Not (wow!) zijn opzwepend; andere nummers zijn weer melancholisch, rustgevend, duister, ...

avatar van Sake
Dit blijft een heel erg fijn album en in z'n genre is dit de enige die ik nog steeds regelmatig opzet. Het enige wat die volledige 5,0 in de weg staat is de zang van Precious Creature.. naar mijn mening een ware doodzonde en smet op deze anderzijds prachtige plaat.