Mobb Deep - Black Cocaine (2011)

Label: Infamous

1. Dead Man Shoes (4:42)

met Bounty Killer

2. Black Cocaine (4:08)
  3. Conquer (3:22)
  4. Get It Forever (4:02)

met Nas

5. Last Days (3:13)
  6. Waterboarding * (3:32)
  7. Street Lights * (4:23)

met Dion

Harco
Zin in! Street Lights - geproduceerd door J.U.S.T.I.C.E. League - komt er blijkbaar niet op, al werd ergens wel gezegd dat de EP producties van eerdergenoemde zou bevatten. Ook Dog Shit en Love Y'all More lijken het eindproduct niet te gaan halen. Alchemist neemt in ieder geval ook een deel van de productie voor zijn rekening, evenals Young Free (wie?). Hopelijk kunnen we ook nog iets van Sid Roams verwachten.

Met Prodigy zit het verder wel goed. Enkele toffe (zo'n Sid Roams-beat wil ik op deze EP!) dingen die hij - buiten zijn EP om - sinds zijn vrijlating in maart heeft gedaan. Vooral op dat eerste nummer is P geniaal: de man komt over als een gehavende rapper die alles in de rapgame wel gezien en meegemaakt heeft. Bovendien, en dit zal ik niet gauw zeggen, rapt hij Curren$y volledig onder de tafel op deze Alchemist-beat. Want op zijn beats is P heer en meester (zoals ik ook al zei in mijn recensie op Hiphopleeft).

Met Havoc houd ik me eerlijk gezegd niet zoveel bezig. Heb hem, kijkend naar rappend vermogen, altijd al de mindere gevonden van het duo. P's stemgeluid is veel herkenbaarder en unieker dan die van Hav. Eén van Havs beste verses is nog altijd die van Put 'em in Their Place. Niet haten.

avatar van ThingMan
Oooeeh een nieuwe EP. Gastartiesten Nas en Bountykiller. Ik hoop dat Get It Forever weer een echte klassieker word als It's Mine en Give It Up Fast.
Ik ga ervan uit dat Prodigy genoeg heeft uit kunnen rusten om zijn oude rauwe stijl weer op te pakken.

avatar van Rhythm & Poetry
Jammer dat Havoc ook lid is van Mobb Deep.

avatar van Jordyp
Dit is toch wel een tegenvaller, jammer.

avatar van KILLERBEE99
Vind Last Days wel leuk, maar de rest valt me ook maar tegen.

Harco
Ik ben er nog niet helemaal achter wat er de laatste tijd met Prodigy's stem aan de hand is. Net na zijn vrijlating was er nog niets aan de hand, maar daarna zijn zijn flow en stem drastisch achteruit gegaan. Zijn stem is scheller en zijn flow hakkeliger. Check alleen al die video van Dead Man's Shoes. Het klinkt allemaal zo... geforceerd.

avatar van ThingMan
Tegenvaller. Dit zijn niet de beats waar ik op had gehoopt. Het nummer met Nas gaat nog wel. De rest is erg matig. Jammer.

Harco schreef:

En toch is daar op de meeste tracks weer helemaal niets van te horen. Het zal wel aan de beat liggen; op Alchemist-beats voelt 'ie zich vast het best thuis. Zie bijvoorbeeld Black Cocaine, wat een knaller is dat. Die public service announcement aan het begin zet ook meteen de toon.

bennerd
Dat openingsnummer is echt geweldig.

bennerd
Ok, deze EP is echt te vet. Met de score die ik er nu aan geef, staat hij bij mij blijkbaar hoger aangeschreven dan The Infamous en Hell On Earth

avatar van Stapler
Ik vind het wel een aardig EPtje, vooral het openingsnummer is lekker.

De titeltrack begint wel aardig, maar sorry, 'bleh bleh bleh' rappen in het refrein kan gewoon niet.

avatar van jemo3der
1,5
Dit vind ik dus 3 x niks, waarom is Dog Shit hier niet opgezet?!? dat vond ik nou een hele lekkere track

Geniet er nog maar even van.. want dit is voorlopig het laatste wat we van deze heren horen.