Puscifer - Conditions of My Parole (2011)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Tiny Monsters (4:44)
  2. Green Valley (3:55)
  3. Monsoons (4:17)
  4. Telling Ghosts (4:49)
  5. Horizons (3:29)
  6. Man Overboard (4:19)
  7. Toma (3:40)
  8. The Rapture [Fear Is a Mind Killa Mix] (6:14)
  9. Conditions of My Parole (2:54)
  10. The Weaver (4:40)
  11. Oceans (3:43)
  12. Tumbleweed (4:16)
avatar van Godan
Ben erg benieuwd. Nu voor de 1e keer aan het beluisteren. Klinkt in ieder geval heel wat hoopvoller dan z'n debuut V is for Vagina. Dat was, op een paar nummers na, niet best.

Toch weer erg fijn om Maynard met nieuw materiaal te horen. Wat een geweldige strot heeft die vent toch. Tool in mei 2012?? Hopelijk wel!

avatar van strebge
Inderdaad erg fijn om Maynard weer eens met nieuw materiaal te horen..

Ook de recensies zijn erg lovend i.t.t. het 1e album:
Puscifer "Conditions of My Parole" Review ? 5 out of 5 stars - ARTISTdirect News

Ik zit te denken aan 3.5* Wordt vervolgt..

The Weaver is trouwens wel tenenkromend...

avatar van THEMARSVOLTA
Hij is erg fijn!

avatar van kaztor
Nou, dan kan die nieuwe Tool-plaat weer eens de ijskast in...

avatar van oceanvolta
Die cover

avatar van james_cameron
Een stuk beter te verteren dan het wazige debuut (en de daarop volgende eindeloze reeks remix-albums), dat veel te weinig goede songs kende. Ditmaal wordt er gelukkig meer gezongen en bevat het album weer eens echte liedjes, overwegend met een duidelijke kop en staart. Her en der nog wel wat flauwiteiten en maffe experimenten, maar overwegend geslaagd.

Heb met Keenan zon beetje hetzelfde als met het gitaarspel van Zappa, altijd goed te horen

Wisselde plaat dit, met wisselend succes, 1 luisterbeurt, paar keer gedacht , zo wil ik Keenan horen (ook zijn cleane zang bevalt me btw erg goed)

Nog geen beoordeling, minstens 10 luisterbeurten nodig

avatar van Korreltje Zout
Mijn vlijmscherpe analyse: Dit dingetje is beter dan zijn vorige rare hobbyplaat, en zeker beter dan alles wat ik op de radio/in de supermarkt te horen krijg, maar het is nog niet helemaal op niveau. Dit had beter gekund. Rapportcijfer: zeven min. Om de hoes kan ik wel lachen.

En nu opschieten met die Tool-plaat!

avatar van Korreltje Zout
Dit album illustreert mooi dat een artiest van een briljante/legendarische band niet noodzakelijkerwijs ook solo briljant is. Tool: de som is meer dan de delen. (Geldt ook voor Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles, Stones, Genesis, Police). Anders gezegd: liever 1 Toolplaat, dan vier soloplaten van welke bandleden dan ook.

Telling Ghosts is een steengoed nummer.

avatar van Korreltje Zout
Dat is dan ook het enige nummer dat van mij zo'n mooie gele ster krijgt.

Assurancetourix
Man Overboard

avatar van Cloud
Als de tracks 6 t/m 9 achterwege waren gelaten was het eigenlijk wel een heel goed album geweest.