Cappadonna - The Pilgrimage (2011)

Label: Fat Beats

1. A-Alike B-Alike C-Alike (3:33)
  2. Dart Imports (2:40)
  3. Energy Guard (3:10)
  4. Hoody Hoodpecker (3:47)

met Matlock en Killa Black

5. Good Wine (2:08)

met Chedda Bang

6. Put God First (4:03)

met Solomon Childs en Inspectah Deck

7. Hold On (2:58)
  8. Honey's Look Good (4:12)

met Inspectah Deck

9. For You (4:05)

met Killa Black

10. Friendemies (3:59)

met Chedda Bang

11. Can't Believe It's Him (4:31)
  12. Cuban Link Kings (3:36)
  13. Trials & Tribulations (2:56)

met Killa Black en Elite

avatar van ThingMan
Een nieuwe van Cappa. Ben benieuwd. Wie weet nog met een beetje Wu-Tang smaakje eraan. Dat zou ik wel mooi vinden. In ieder geval Solomon Childs en Inspectah Deck.

Maxmus
Geen Raekwon op het album? Dat is nieuw..

avatar van Slick
Wel een dope album. Beats klinken als beats moeten klinken op een Wu-release en Cappadonna klinkt zoals Cappadonna moet klinken. Dit is wel zijn A-game. Of je het nou wel of niet diggt. Dit is Cappadonna op zijn best.

Het wordt nergens beter dan The Pillage, maar alsnog een waardige opvolger van The Pillage (ik negeer voor het gemak even zijn hele discografie).

Hoogtepunten: Put God First (ondanks de uitgekauwde sample), Dart Imports, Honey's look good (alleen voor die Deck-verse), Cuban Link Kings.

Het verschil tussen een Deck en een Cappa is wel gigantisch trouwens. Deck killt hem op alle fronten.

avatar van thomzi50
1,5
Wat een saaie, amateuristische bedoening is dit - grootste probleem is nog wel dat Cappadonna gewoon een ontzettend matige MC is, die niets te vertellen heeft, niet durft of niet wil of niet kan experimenteren en zich omringt met ideeloze producers.

Rudi1984
Ik weet niet goed hoe je hier iets toe kunt voegen, maar de nieuwe Cappadonna is uit en staat er op MM nog niet bij. De titel is 'Eyrth, Wynd, And Fyre', het is een dubbelaar.