The Beatles - The Beatles' Second Album [US] (1964)

Label: Capitol

1. Roll over Beethoven (2:44)
  2. Thank You Girl (2:01)
  3. You've Really Got a Hold on Me (2:58)
  4. Devil in Her Heart (2:23)
  5. Money (That's What I Want) (2:47)
  6. You Can't Do That (2:23)
  7. Long Tall Sally (2:01)
  8. I Call Your Name (2:09)
  9. Please Mr. Postman (2:34)
  10. I'll Get You (2:04)
  11. She Loves You (2:19)
avatar van starbright boy
Beatle album voor de Amerikaanse markt..

avatar van HiLL
Nu word ik gek! Ben ik de enige die ziet dat bij Long Tall Sally en I Call Your Name geen tijd bijstaat??
Ik heb de mensen van Musicmeter er al 2 x op gewezen.

avatar van avdj
Geen nood, ik heb het al verbeterd.
Dat horen eigenlijk fans als jou te doen maar goed

avatar van HiLL
avdj schreef:

Geen nood, ik heb het al verbeterd.
Dat horen eigenlijk fans als jou te doen maar goed

Ik had de mensen van Musicmeter er 2 x op gewezen.

avatar van avdj
Ik val niet onder die mensen maar het was gewoon een belachelijk gezicht

avatar van HaWe
3* alleen voor She Loves You

avatar van Toon1
HaWe schreef:
3* alleen voor She Loves You

Daar zou ik net 3 punten voor aftrekken , het is mijn minst favoriete beatlesnummer.

5* en vooral blij dat She Loves You er op staat. Dat vind ik nu juist HET nummer dat de Beatles sound van de eerste jaren prima weergeeft. 't was ook 't eerste Engels dat ik kende vroeger!
Yeah-yeah-yeahhhh!

Pieter Paal
Even kijken wat de samensteller hier weer gedaan heeft.

van 'With The Beatles':
- Please Mr. Postman
- Roll over Beethoven
- You've Really Got a Hold on Me
- Devil in Her Heart
- Money (That's What I Want)

van 'A Hard Day's Night':
- You Can't Do That

van singles:
- Thank You Girl (het b-kantje van 'From Me To You')
- I'll Get You (het b-kantje van 'She Loves You')

van 'Long Tall Sally'-e.p:
- Long Tall Sally
- I Call Your Name

avatar van LucM
De Amerikanen verknipten de reguliere (oorspronkelijke) Beatles-albums net zoals ze met de Stones- en Kinks albums hebben gedaan om commerciële redenen, albums verkopen beter als daar een grote hit op staat (in dit geval "She Loves You").

avatar van heartofsoul
Dit album verscheen ooit als onderdeel van het boxje The Original Albums Vol. 1, met zowel de stereo- als de monomixen van de eerste 4 Beatles-albums die op de Amerikaanse markt verschenen. Het is op zich grotendeels overbodig voor de liefhebber die de reguliere Engelse albums al in zijn collectie heeft, maar toch wel een aardig album. Vanwege de afwezigheid van ballads is het bijzonder geschikt voor een feestje.

Overigens: de eerste Beatles-albums verschenen in Europa als mono-album, zoals de heren Beatles het ook bedoeld hadden, maar werden voor de Amerikaanse markt ook gemixt in stereo (tegen de zin van de Beatles). Ik prefereer echter de mono-mix.

heartofsoul schreef:

Ik kreeg net de Mono 1st Press uit 1964 binnen. Die zou in VG staat zijn, maar is minstens VG+ en klinkt echt als een klok. Zoals de meeste mono platen uit de jaren '60 die ik heb.