Bløf - XXL (1998)

1. Neer (5:47)
  2. Dit Lied (4:10)
  3. Lieveling (4:15)
  4. Laatste Ronde (5:34)
  5. Taxi voor Mijn Ogen (5:28)
  6. Liefs Uit Londen (4:52)
  7. Wat Waar Is en Wat Niet (4:44)
  8. Aan de Kust (4:10)
avatar van Metalhead99
Leuk live plaatje van Blof samen met het Zeeuws orkest. Alleen is het wel erg kort, maar goed, deze plaat was dan ook in hun beginjaren opgenomen.

WPE
Een heel goed album, met een mooi bescheiden overzicht van wat Blof in die tijd aan muziek gemaakt heeft. Het resultaat mag er zijn, het is een heel goed live-optreden en het komt lekker dynamisch over. Minpuntje is wel dat het een korte registratie van net 40 minuten betreft. Maar laat je niet tegenhouden om dit album aan te schaffen!

avatar van BoyOnHeavenHill
Eigenlijk behoorlijk riskant : zulke toch al dramatische nummers voorzien van een zwaar aangezet orkestarrangement (associaties met Dan Fogelbergs Nether lands) – voor hetzelfde geld stort alles onder z'n eigen gewicht in elkaar. Dat dat niet gebeurt is een "tribute to" (hoe vertaal je zoiets? een eerbetoon aan?) de kracht van de composities, het raffinement van de arrangementen en de overtuiging waarmee de nummers door de band over het voetlicht worden gebracht. (Het zal wellicht ook wel helpen dat ik al deze nummers pas via dit mini-album heb leren kennen: misschien zou ik anders juist het verlies van de subtiliteiten van de studioversies betreuren.) Sfeervolle opnames, fraaie nummers, gloedvol gebracht, meer dan uitstekend gezongen, en kort genoeg om me naar meer te laten verlangen.