Alcest - Les Voyages de l'Âme (2012)

Frankrijk
Metal / Rock
Label: Prophecy

1. Autre Temps (5:50)
  2. Là Où Naissent les Couleurs Nouvelles (8:50)
  3. Les Voyages de l'Âme (6:56)
  4. Nous Sommes l'Emeraude (4:20)
  5. Beings of Light (6:11)
  6. Faiseurs de Mondes (7:57)
  7. Havens (2:10)
  8. Summer's Glory (8:04)
avatar van Trismegistus
Weergaloos sfeeralbum.

avatar van the crook
Ai ai ai....het vergeten album van 2012. Bij het doorspitten van de albums uit 2012, om alvast een (voorlig) jaarlijstje samen te stellen, kom ik de "nieuwe" Alcest weer tegen.

Uitgekomen in het begin van 2012 en toen veel gedraaid, maar op een of andere manier kon het album me niet helemaal boeien zoals de vorige twee Alcest albums dat wel deden.

Nu draai ik de plaat de afgelopen week weer regelmatig en lijkt "De Reis van de Ziel" op het nippertje toch nog tot bloei te komen! Net allemaal weer een tikkeltje toegankelijker dan de vorige twee platen en in mijn ogen kwalitatief ook ietsje minder, maar dan nog mogen deze Fransen trots zijn op het resultaat hoor, menig bandje kan hier een puntje aan zuigen. Drie topalbums achter elkaar uitbrengen is niet iedere band of artiest gegeven.

De plaat komt zeker in mijn toplijstje over 2012, al was het alleen maar voor het wederom prachtige artwork!

Ook ik kwam deze in 2012 lijstjes tegen. Wat een mooie plaat zeg!
Ik blijf 'm draaien, hij komt zo 'binnen in mijn top 10 2012'.

avatar van Rinus
Nou, Neige en zijn mannen kunnen het ook live waarmaken. Gisteren gezien in actie. Weergaloos. De sfeer van het album kwam ook "levend" helemaal tot wasdom.

avatar van stoepkrijt
Ik was er ook bij gisteren en ben 45 minuten lang haast in trance geweest. Erg mooi hoe ze ook live die prachtige sfeer van het album wisten neer te zetten.

Na afloop heb ik dit album gekocht (een prachtige digipak-uitvoering, een echte aanrader) en laten signeren door Neige. Een mooie aanwinst.

avatar van Gloeilamp
Ik verhoog dit album toch weer naar 5 sterren, en de eerste positie van mijn top 10 van 2012 gaat misschien ook nog naar Les Voyages De L'Âme.

Ik draai dit album de laatste tijd weer erg vaak en het blijft een vreselijk goed album. Van begin tot eind weet Alcest een uniek geluid neer te zetten en neemt je 50 minuten lang mee naar een droomwereld. Wat een geweldig album is dit, de volle mep!

Ik heb Alcest, na 'm nog eens op de Sennheiser beluistert te hebben, op 3 gezet in mijn jaarlijst 2012. Wat een prachtig muzikaal sprookje is dit toch: oh zo mooi! Het neigt naar 5,0*

avatar van Gloeilamp
Goed bezig west!

Ook door jouw enthousiaste teksten gooide ik 'm nog eens op de Sennheiser.

avatar van El Stepperiño
Heerlijk album zeg! Net te laat ontdekt voor mn top 10 van 2012 maar goed, doet niets af aan de mooie sferen die worden neergezet hier! Kan er met volle teugen van genieten

avatar van Helicon
Wat een schitterende plaat dit zeg. Heerlijke combi tussen shoegaze, rock en metal.

avatar van stoepkrijt
Goh, voor black-metalbegrippen is deze muziek eigenlijk wel erg soft Het is dan ook geen pure black metal, maar toch. Inmiddels vind ik dit lang niet meer zo stevig als toen ik deze band leerde kennen.

Hoe dan ook: Dit album is en blijft prachtig. Dit is muziek die me erg makkelijk in vervoering brengt en zeker de eerste drie nummers zijn echt schitterend. Voor mij is dit het beste album van Alcest.

avatar van Helicon
Vooral de afsluiter (summer's glory) is regelrecht shoegaze nummer en had zo op een Ride album kunnen staan.

avatar van Don Cappuccino
Helicon schreef:

Of Slowdive. Neil Halstead heeft trouwens een gastbijdrage op het opkomende album van Alcest.

avatar van Stalin
Wat een ellende...

Binnenkort met mijn zwager, die Opeth-fanboy is, naar het concert in de HMH.
Nu bezig mezelf nog even flink te verdiepen in het oeuvre van Opeth.
Lees ik net dat Alcest, band die ik helemaal niet ken, het voorprogramma gaat verzorgen.
Dus ook nog een spoedcursus in deze band.

avatar van nojob
Wat n weergaloos nummer is Autre Temps.

Stalin schreef:
Wat een ellende...

Binnenkort met mijn zwager, die Opeth-fanboy is, naar het concert in de HMH.
Nu bezig mezelf nog even flink te verdiepen in het oeuvre van Opeth.
Dus ook nog een spoedcursus in deze band.

Haha! Lijkt me dat heerlijk al die mooie muziek nog te mogen ontdekken

Wat een parel! Halfje erbij

avatar van Jake Bugg
Vrij saai album deze waar ik moeite heb om mijn aandacht erbij te houden. Hun laatste ( Kodama ) brengt me keer oo keer helemaal in vervoering maar deze plaat stelt toch wel teleur.
Had beter verwacht.

Arbeidsdeskundige
Wow! Onvoorstelbaar mooie sfeer wordt hier neergezet.

avatar van jorro
Als je te veel Alcest achter elkaar draait vraag je je soms wel af waar de verschillen zitten in de composities. De geluidswal die ik nu hoor, die heb ik toch net ook al gehoord? En die dromerige melodie, die ook?
Dat is niet het geval, maar mijn lering is wel dat het geen muziek is om de hele dag te beluisteren. Dan slaat de verveling toe ben ik bang.
Ook dit album past weer in het bekende concept. Metalgaze geluidswal, dromerige melodie, zang en grunts/screams, En ook dit album krijgt 4*, want het klinkt toch wel lekker.

avatar van Lau1986
Een vermakelijk meeslepend album. Ik moest er even aan wennen, de zang zit mij soms net wat te weggestopt in de muziek. De band weet in iig sfeervolle nummers met mooie melodieën neer te zetten.