Fountains of Wayne - Welcome Interstate Managers (2003)

Label: S-Curve

1. Mexican Wine (3:22)
  2. Bright Future in Sales (3:06)
  3. Stacy's Mom (3:17)
  4. Hackensack (3:00)
  5. No Better Place (4:06)
  6. Valley Winter Song (3:34)
  7. All Kinds of Time (4:21)
  8. Little Red Light (3:34)
  9. Hey Julie (2:36)
  10. Halley's Waitress (3:35)
  11. Hung Up on You (3:58)
  12. Fire Island (2:56)
  13. Peace and Love (4:01)
  14. Bought for a Song (4:01)
  15. Supercollider (5:05)
  16. Yours and Mine (1:02)
Lang moeten wachten op hun derde album maar het was zeker de moeite waard. Nog niks van hun kwaliteit verloren. De songteksten staan nog altijd bol van verwijzingen naar de popcultuur.

Weinig mis mee eigenlijk, nog steeds uitstekende popliedjes. Alleen is het allemaal niet zo verrassend meer, meer van hetzelfde. Twee FOW-albums in de platenkast is wat mij betreft wel voldoende.

avatar van IMPULS
Sluit me aan bij sebas, dit album is zó voorspebaar dat hij zelfs als achtergond niet meer voldoet. Er is veel, veel meer interessants op aarde verschenen. Grote middelmaat.

Mexican Wine is anders wel erg mooi hoor.

avatar van Marty McFly
IMPULS schreef:
Er is veel, veel meer interessants op aarde verschenen. Grote middelmaat.

Woorden schieten tekort...

avatar van timhardt
Deze heb ik ook nog staan. 't Is wat meer van hetzelfde, maar 't blijft wel leuk om wat variatie te hebben, 't is wel mijn laatste plaat van hen. 3,5*

Ondergewaardeerd album. Staat vol met sterke nummers, zoals algenoemd: Mexican Wine, Stacy's Mom, Little Red Light.
Kan misschien weinig afwisselend zijn, maar dan snap ik de lage waardering niet (als de rest ongeveer even goed is).

Duurt alleen 2 nummers te lang, de laatste 2 nummers hadden er van mij niet bijgehoeven.

Dit is een grote verzameling sublieme popliedjes met hier en daar een beetje punk.Zelden zo'n goed album gehoord met ook nog eens erg grappige, melancholische en sfeervoll teksten. 4,5 punt.

avatar van Coentje
"Stacy's mom, has got it going on"

avatar van starsailor
hier haakte ik definitief af.

avatar van friday the 13 th
Stacys Mom blijft echt goed. Verder ken ik nog Mexican Wine en dat hoorde ik ook graag.

"Stacy can't you see, you're not the one for me"

avatar van Shelter
Mexican wine, Stacy's mom, hey julie vind ik de beste nummers.
Vooral Hey Julie klinkt erg zomers en mooi.
Ik vind Utopia Parkway wel een veel mooier album, omdat het meer hoogtepunten heeft en slechts 1 dieptepunt... maar dit is echt geen slecht album. 3,5*

Magnifieke start van het album:

He was killed by a cellular phone explosion
They scattered his ashes across the ocean
The water was used to make baby lotion
The wheels of promotion were set into motion

Enorme variatie tussen de nummers, wat ik vooral een pluspunt vind, maar er ook in resulteert dat er een paar herrienummers op staan waar ik weinig mee heb.

Persoonlijk vind ik er veel sterke tekst en muziek bij zitten. Stacy's mom heeft natuurlijk een geweldige clip, maar qua muziek en teksten vind ik bijvoorbeeld Hackensack (zielig en grappig tegelijk) en Bright Future in Sales (vrolijk en opzwepend) nog iets interessanter.

avatar van vinejo
Fountains of Wayne maken voor mij dé perfecte popsongs. Jammer genoeg staan er op elk van hun albums wel een paar stinkers, het ultieme album met enkel wereldsongs komt er misschien nog aan. maar ondertussen blijven mijn dochters en ik genieten van pareltjes als Better be Good, Julie, Hackensack, Maureen, Someone to love enz...

avatar van gert_r
Naar de radio luister ik nooit, ook niet in de auto, en zo kon het gebeuren dat ik deze CD inmiddels een keer of acht achter elkaar beluisterd heb. Geen zin om een andere te pakken…
Het is grappig om te merken hoe je waardering dan verandert.
Na de eerste keer vond ik het vreselijke dertien-in-een-dozijnmuziek en kon ik me nauwelijks voorstellen dat deze groep ook fans heeft; een 2-sterrenplaat.
Inmiddels kan ik alle nummers meezingen, vind ik de muziek ruim voldoende en de teksten zelfs goed, vooral van de eerste helft van de plaat.
Aanschaf van meer Fountains of Wayne-materiaal wordt overwogen.
Wel vraag ik me af wat er was gebeurd als ik De allergrootste successen van Hepie en Hepie in de speler had gestopt… en of het dus misschien helemaal niet uitmaakt wat je draait, maar je uiteindelijk alles gaat waarderen.
Op naar de fonotheek!

Mijn favoriete FoW-nummer staat op deze CD: "No Better Place".

avatar van coldwarkids
De zanger is overleden aan corona. Vreselijk! Jammer dat hier geen aandacht aan gegeven word.

avatar van Poles Apart
coldwarkids schreef:

Kijk hier anders eens.

avatar van coldwarkids
Ik dacht al. Mooi dat die forum er is.