Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2020, 19:12 uur
R.I.P. Liesbeth List
Leek mij een geweldig lieve vrouw; geen gemakkelijke jeugd gehad, toch positief ingesteld!
En bedankt voor het prachtige Pastorale
Leek mij een geweldig lieve vrouw; geen gemakkelijke jeugd gehad, toch positief ingesteld!
En bedankt voor het prachtige Pastorale
0
geplaatst: 27 maart 2020, 19:40 uur
R.I.P. Liesbeth List. Een bijzondere verschijning is niet meer. Bedankt voor alles...
0
geplaatst: 28 maart 2020, 00:53 uur
J.J. Wever schreef:
R.I.P. Bob Andy
Reggae icon Bob Andy has died | Loop News - loopjamaica.com(afbeelding)
R.I.P. Bob Andy
Reggae icon Bob Andy has died | Loop News - loopjamaica.com(afbeelding)
Ach, heeft toch leuke nummers gezongen en geschreven. Desperate Lover is wel fijn en Feel Like Jumping is wel een van mijn favoriete rocksteady-platen uit de 60's.
MARCIA GRIFFITHS FEEL LIKE JUMPING - YouTube
0
geplaatst: 29 maart 2020, 12:01 uur
Poolse componist Krzysztof Penderecki (86) overleden | NOS" target="_blank">Poolse componist Krzysztof Penderecki (86) overleden - Poolse componist Krzysztof Penderecki (86) overleden | NOS
0
geplaatst: 29 maart 2020, 14:42 uur
RIP Krzysztof Penderecki.
Hier vooral bekend door de samenwerking met Jonny Greenwood.
Hier vooral bekend door de samenwerking met Jonny Greenwood.
0
geplaatst: 29 maart 2020, 15:42 uur
Threnody to the Victims of Hiroshima is het meest angstaanjagende stuk muziek dat ik ooit heb gehoord.
R.I.P. Krzysztof Penderecki
R.I.P. Krzysztof Penderecki
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2020, 17:45 uur
Het coronavirus heeft de schrijver van I Love Rock'n'Roll (voornamelijk bekend in de hitversie van Joan Jett & The Blackhearts) op 69-jarige leeftijd geveld.
R.I.P. Alan Merrill
R.I.P. Alan Merrill
0
kleine man
geplaatst: 29 maart 2020, 23:08 uur
Countryzanger Joe Diffie is inmiddels ook geveld door het coronavirus.
0
geplaatst: 1 april 2020, 10:13 uur
En nog een corona-slachtoffer:
https://www.nytimes.com/2020/03/31/arts/music/wallace-roney-dead.html
https://www.nytimes.com/2020/03/31/arts/music/wallace-roney-dead.html
0
Soledad
geplaatst: 1 april 2020, 10:25 uur
Ja heel tragisch. Was een hele goede trompettist en net zestig jaar oud. Had wel flink overgewicht dus dat zal hem niet geholpen hebben. Jazzpianist Mike Longo is inmiddels ook overleden aan het virus. Hij was 81. R.I.P. beide heren.
0
geplaatst: 2 april 2020, 00:44 uur
Oef 
Adam Schlesinger Dies of Coronavirus Complications at 52 – Variety
In de 90s veel naar de Fountains geluisterd, erg leuk bandje.

Adam Schlesinger Dies of Coronavirus Complications at 52 – Variety
In de 90s veel naar de Fountains geluisterd, erg leuk bandje.
1
geplaatst: 2 april 2020, 09:04 uur
Wat een ellende. Een paar dagen terug werd nog bericht dat men voorzichtig optimistisch was over zijn herstel. Nooit meer een FOW-plaat! 

0
geplaatst: 2 april 2020, 09:09 uur
Jeetje, ze vallen met bosjes neer:
Jazzpianist Ellis Marsalis Jr. (85) overleden aan gevolgen coronavirus | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Jazzpianist Ellis Marsalis Jr. (85) overleden aan gevolgen coronavirus | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 2 april 2020, 09:59 uur
Sink to the Bottom is een powerpopklassieker.
RIP Adam Schlesinger
RIP Adam Schlesinger
1
geplaatst: 2 april 2020, 10:21 uur
Ja dat is een droevig bericht zeg, van Adam Schlesinger. Zo jong ook!! 
Ik zat eigenlijk te hopen op nieuw werk en wederom een leuk optreden van FoW, zoals die van ca 8 jaar geleden in Tivoli de Helling. Hun laatste album is ook prima genietbaar, naast hun wat bekendere eerdere albums.
R.I.P. Adam.

Ik zat eigenlijk te hopen op nieuw werk en wederom een leuk optreden van FoW, zoals die van ca 8 jaar geleden in Tivoli de Helling. Hun laatste album is ook prima genietbaar, naast hun wat bekendere eerdere albums.
R.I.P. Adam.
0
geplaatst: 2 april 2020, 23:44 uur
RIP Jan Loeffen (Rattlesnake Shake)
Dtv Nieuws - Zanger Jan Loeffen van Rattlesnake Shake overleden - dtvnieuws.nl
Rattlesnake Shake - rattlesnakeshake.nl
Dtv Nieuws - Zanger Jan Loeffen van Rattlesnake Shake overleden - dtvnieuws.nl
Rattlesnake Shake - rattlesnakeshake.nl
0
geplaatst: 3 april 2020, 00:31 uur
Ze vallen veel te snel allemaal door die rot-Corona, binnen en buiten de muziek 
Hier veel goede herinneringen aan de Fountains of Wayne. Het debuutalbum was voor mij destijds een zeer aangename verrassing met erg pakkende nummers die toch origineel waren, die ik vrijwel grijs gedraaid heb. De hoogtepunten daarna waren er ook, maar wel wat sporadischer. Het, naar nu blijkt, laatste album was wat anders van toon, maar weer zeer de moeite waard. Was wel benieuwd naar of ze daar nog een passend vervolg aan zouden weten te geven, maar die vraag gaat nooit beantwoord worden.
R.I.P. Adam Schlesinger

Hier veel goede herinneringen aan de Fountains of Wayne. Het debuutalbum was voor mij destijds een zeer aangename verrassing met erg pakkende nummers die toch origineel waren, die ik vrijwel grijs gedraaid heb. De hoogtepunten daarna waren er ook, maar wel wat sporadischer. Het, naar nu blijkt, laatste album was wat anders van toon, maar weer zeer de moeite waard. Was wel benieuwd naar of ze daar nog een passend vervolg aan zouden weten te geven, maar die vraag gaat nooit beantwoord worden.

R.I.P. Adam Schlesinger
1
geplaatst: 3 april 2020, 00:45 uur
Nog een corona-slachtoffer: de New Yorkse zangers Cristina (61)
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van haar gehoord. Ik kom er nu achter dat haar platen geproduceerd zijn door toch tamelijk bekende producers/muzikanten: Don Was, Kid Creole, Robert Palmer en John Cale.
Haar muziek zat ergens tussen pop en new wave.
R.I.P.
Cristina - Cristina (1980)
Cristina - Ticket To The Tropics (Music Video, 1984) - YouTube
Cristina - "Things Fall Apart" - YouTube
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van haar gehoord. Ik kom er nu achter dat haar platen geproduceerd zijn door toch tamelijk bekende producers/muzikanten: Don Was, Kid Creole, Robert Palmer en John Cale.
Haar muziek zat ergens tussen pop en new wave.
R.I.P.
Cristina - Cristina (1980)
Cristina - Ticket To The Tropics (Music Video, 1984) - YouTube
Cristina - "Things Fall Apart" - YouTube
0
geplaatst: 3 april 2020, 11:11 uur
RIP Cristina (Cristina Monet-Palaci)
"A Harvard drop-out" aldus Discogs
Vooral Cristina "Things Fall Apart" draai ik nog regelmatig rond de kerst (over een relatie die rond de kerst op de klippen loopt). Nummers met intelligente teksten, cynisme en bijtende humor. Een echt mooie zangstem had ze niet maar ze was meteen herkenbaar en dat is nog meer belangrijk. Plus ze was een mooi vrouw in die New Wave 80s tijden.
Luister eens naar deze.... net alsof je naar Ultravox luistert de eerste halve minuut, in een Post-Punk jasje.
Cristina - Don't Mutilate My Mink - YouTube - audio
De eerste release op het ZE label (op MuMe) was het door John Cale!!! geproduceerde Disco Clone (in een Franse en Engelse versie)
Cristina DISCO CLONE (1978 / English version) - YouTube - audio
"A Harvard drop-out" aldus Discogs
Vooral Cristina "Things Fall Apart" draai ik nog regelmatig rond de kerst (over een relatie die rond de kerst op de klippen loopt). Nummers met intelligente teksten, cynisme en bijtende humor. Een echt mooie zangstem had ze niet maar ze was meteen herkenbaar en dat is nog meer belangrijk. Plus ze was een mooi vrouw in die New Wave 80s tijden.
Luister eens naar deze.... net alsof je naar Ultravox luistert de eerste halve minuut, in een Post-Punk jasje.
Cristina - Don't Mutilate My Mink - YouTube - audio
De eerste release op het ZE label (op MuMe) was het door John Cale!!! geproduceerde Disco Clone (in een Franse en Engelse versie)
Cristina DISCO CLONE (1978 / English version) - YouTube - audio
0
geplaatst: 3 april 2020, 16:25 uur
Bill Withers, 81 overleden.... 
Bill Withers, influential soul singer behind Ain't No Sunshine, dies aged 81

Bill Withers, influential soul singer behind Ain't No Sunshine, dies aged 81
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 april 2020, 16:29 uur
Ain't no sunshine when he's gone...
R.I.P. Bill Withers
R.I.P. Bill Withers
0
geplaatst: 3 april 2020, 16:30 uur
WTF dit kan niet, heel toevallig z'n greatest hits uit '81 nog gedraaid deze week? Hoe dan?! Dit is echt griezelig.
R . I . P . Legend
R . I . P . Legend

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.