MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Liesbeth List

Leek mij een geweldig lieve vrouw; geen gemakkelijke jeugd gehad, toch positief ingesteld!

En bedankt voor het prachtige Pastorale

R.I.P. Liesbeth List. Een bijzondere verschijning is niet meer. Bedankt voor alles...

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Liesbeth List

Ach, heeft toch leuke nummers gezongen en geschreven. Desperate Lover is wel fijn en Feel Like Jumping is wel een van mijn favoriete rocksteady-platen uit de 60's.

MARCIA GRIFFITHS FEEL LIKE JUMPING - YouTube

R.I.P. Manu Dibango en Liesbeth List

RIP Krzysztof Penderecki.
Hier vooral bekend door de samenwerking met Jonny Greenwood.

Threnody to the Victims of Hiroshima is het meest angstaanjagende stuk muziek dat ik ooit heb gehoord.

R.I.P. Krzysztof Penderecki

Casartelli (moderator)
Het coronavirus heeft de schrijver van I Love Rock'n'Roll (voornamelijk bekend in de hitversie van Joan Jett & The Blackhearts) op 69-jarige leeftijd geveld.

R.I.P. Alan Merrill

kleine man
Countryzanger Joe Diffie is inmiddels ook geveld door het coronavirus.

Soledad
Ja heel tragisch. Was een hele goede trompettist en net zestig jaar oud. Had wel flink overgewicht dus dat zal hem niet geholpen hebben. Jazzpianist Mike Longo is inmiddels ook overleden aan het virus. Hij was 81. R.I.P. beide heren.

Oef

Adam Schlesinger Dies of Coronavirus Complications at 52 – Variety

In de 90s veel naar de Fountains geluisterd, erg leuk bandje.

Erg triest ☹️
Stacey's Mom blijft een jeugdanthem voor mij

Ja, dit komt toch even binnen...

Rust zacht Adam.

RIP Adam Schlesinger....
Privacy settings - ad.nl

Wat een ellende. Een paar dagen terug werd nog bericht dat men voorzichtig optimistisch was over zijn herstel. Nooit meer een FOW-plaat!

Sink to the Bottom is een powerpopklassieker.

RIP Adam Schlesinger

Ja dat is een droevig bericht zeg, van Adam Schlesinger. Zo jong ook!!

Ik zat eigenlijk te hopen op nieuw werk en wederom een leuk optreden van FoW, zoals die van ca 8 jaar geleden in Tivoli de Helling. Hun laatste album is ook prima genietbaar, naast hun wat bekendere eerdere albums.

R.I.P. Adam.

R.I.P. Adam Schlesinger

Ze vallen veel te snel allemaal door die rot-Corona, binnen en buiten de muziek

Hier veel goede herinneringen aan de Fountains of Wayne. Het debuutalbum was voor mij destijds een zeer aangename verrassing met erg pakkende nummers die toch origineel waren, die ik vrijwel grijs gedraaid heb. De hoogtepunten daarna waren er ook, maar wel wat sporadischer. Het, naar nu blijkt, laatste album was wat anders van toon, maar weer zeer de moeite waard. Was wel benieuwd naar of ze daar nog een passend vervolg aan zouden weten te geven, maar die vraag gaat nooit beantwoord worden.

R.I.P. Adam Schlesinger

R.I.P. Jan Loeffen (51)

Nog een corona-slachtoffer: de New Yorkse zangers Cristina (61)
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van haar gehoord. Ik kom er nu achter dat haar platen geproduceerd zijn door toch tamelijk bekende producers/muzikanten: Don Was, Kid Creole, Robert Palmer en John Cale.
Haar muziek zat ergens tussen pop en new wave.
R.I.P.

Cristina - Cristina (1980)
Cristina - Ticket To The Tropics (Music Video, 1984) - YouTube
Cristina - "Things Fall Apart" - YouTube

RIP Cristina (Cristina Monet-Palaci)

"A Harvard drop-out" aldus Discogs

Vooral Cristina "Things Fall Apart" draai ik nog regelmatig rond de kerst (over een relatie die rond de kerst op de klippen loopt). Nummers met intelligente teksten, cynisme en bijtende humor. Een echt mooie zangstem had ze niet maar ze was meteen herkenbaar en dat is nog meer belangrijk. Plus ze was een mooi vrouw in die New Wave 80s tijden.

Luister eens naar deze.... net alsof je naar Ultravox luistert de eerste halve minuut, in een Post-Punk jasje.
Cristina - Don't Mutilate My Mink - YouTube - audio

De eerste release op het ZE label (op MuMe) was het door John Cale!!! geproduceerde Disco Clone (in een Franse en Engelse versie)

Cristina DISCO CLONE (1978 / English version) - YouTube - audio

Neeee.. *lichtelijk in shock*

RIP Bill

Casartelli (moderator)
Ain't no sunshine when he's gone...

R.I.P. Bill Withers

WTF dit kan niet, heel toevallig z'n greatest hits uit '81 nog gedraaid deze week? Hoe dan?! Dit is echt griezelig.

R . I . P . Legend

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:51 uur

geplaatst: vandaag om 11:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.