In from the Storm (1995)

Alternatieve titel: Music of Jimi Hendrix

Label: RCA

1. Doug Pinnick - ...And the Gods Made Love (1:37)
  2. Buddy Miles, Doug Pinnick en Steve Lukather - Have You Ever Been (To Electric Ladyland) (5:07)
  3. Taj Mahal en Robben Ford - Rainy Day, Dream Away (5:23)
  4. Sting en John McLaughlin - The Wind Cries Mary (4:34)
  5. Sass Jordan en Carlos Santana - Spanish Castle Magic (4:11)
  6. Toots Thielemans - Little Wing (3:04)
  7. Corey Glover en Eric Schenkman - In from the Storm (3:50)
  8. Corey Glover, Steve Vai en Hiram Bullock - Drifting (4:04)
  9. Paul Rodgers en Steve Vai - Bold as Love (5:11)
  10. Doug Pinnick en Eric Schenkman - Burning of the Midnight Lamp (4:43)
  11. Buddy Miles, Bootsy Collins en Bernie Worrell - Purple Haze (5:09)
  12. Brian May - One Rainy Wish (4:12)
Het zijn de nummers waarop Living Colour's Corey Glover te horen is die dit album nog naar een 2,5 weten te trekken.
Waarom ik dit album ooit had aangeschaft weet ik nog steeds niet. Waarom ik het weer weggedaan heb wel: het is gewoon niet goed genoeg en staat zo ver in de schaduw van de originelen dat het de moeite niet waard is.

avatar van Stijn_Slayer
Ik heb deze nooit gehoord, maar dit lijkt me echt helemaal niks.

Hendrix was een artiest met een ruige sound, ik zie hier allemaal gelikte artiesten zoals Brian May, Sting en Steve Lukather. Steve Vai is dan wel een geweldige gitarist, en puur op techniek veel beter dan Hendrix, maar Vai heeft nog nooit van gevoel gehoord.

Ik skip deze.

MatthijsBudding
Stijn_Slayer schreef:
maar Vai heeft nog nooit van gevoel gehoord.

Onzin. De muziek is misschien wat technischer, maar die man speelt wel met ziel.

avatar van Stijn_Slayer
Vai heeft geen ziel, zie Crossroads.

MatthijsBudding
Flauw hoor

avatar van Stijn_Slayer
Hij zorgt er zelf voor dat ik 'm alleen nog maar hoef in te koppen.

avatar van spinout
Mij lijkt deze plaat wel interessant, maar ik vind hem niet op Spotity. Helaas, pindahaas.