Art Brut - Bang Bang Rock and Roll (2005)

Label: Fierce Panda

1. Formed a Band (2:57)
  2. My Little Brother (2:23)
  3. Emily Kane (2:41)
  4. Rusted Guns (3:45)
  5. Modern Art (2:23)
  6. Good Weekend (2:49)
  7. Bang Bang Rock & Roll (2:14)
  8. Fight (2:37)
  9. Moving to LA (3:29)
  10. Bad Weekend (3:03)
  11. Stand Down (2:51)
  12. 18000 Lira (1:11)
  13. The Animal Menswe&r * (2:06)
  14. It's About Time * (3:10)
  15. Maternity Ward * (3:16)
  16. Every Other Weekend * (2:02)
  17. Home Altars of Mexico * (2:41)
  18. Really Bad Week End * (3:47)
  19. Rusted Guns of Milan [Live] * (4:26)
  20. Modern Art [Live] * (3:48)
  21. Moving to LA [Live] * (5:45)
  22. My Little Brother [Live] * (3:41)
avatar van bonothecat
....eerder ergens gelezen....lekkere niks aan de hand muziek...is hier ook van toepassing. Ik hoor wel af en toe de pixies voorbij komen.

Mooie cover, leuk bandje.. vooral het eerste nummer is prettig . De zoveelste in de stroom van nieuwe enthousiaste rockbandjes de laatste tijd.

Als de muziek net zo pakkend is als de titel, wordt dit mijn plaat van het jaar. Die woorden gieren nu al weken door mijn onder- en bovenbewustzijn.

Leukste song van het jaar!

"my little brother just discovered rock 'n' roll
there's a noise in his head and he's out of control!"

Leuke coupletten ook!

Ja, de teksten van deze groep zijn erg leuk, de muziek ook wel alleen het is zo druk dat ik blij ben dat de cd slechts een half uurtje duurt, langer houd ik het toch niet vol

Inderdaad. De teksten zijn erg leuk en lekker brutaal gezongen. Maar muzikaal is dit niet superbriljant ofzo. Hier zal wel een 4* uitrollen op den duur... Voorlopig vind ik het een heerlijk plaatje.

avatar van bonothecat
Bij mij is er al een vier uitgerold.....wat heerlijk aanstekelijk....en heerlijke teksten!

Lekkere niks aan de hand muziek gaat voor mij ook op, maar dan ook in de zin van ene oor in en andere oor weer uit. Leuk om een paar keer te horen, zeker niet slecht, maar daar stopt het wel.

17 augustus in Paradiso voor 7 euro

leuke band, ga ze zeker even bekijken 16 aug in rotown (of 17 aug in paradiso). cd pas gekocht en het is niet briljant maar wel vermakelijk

Geweldige songs! Die zanger is echt een spraakwaterval.

Leuke band! Ik heb ze afgelopen zaterdag gezien in de EKKO in Utrecht. Muzikaal is het inderdaad verre van bijzonder, maar het is absoluut de moeite waard om een concert bij te wonen. Die leadzanger draagt een versleten kostuum, heeft een snor en een oorbel in zijn linkeroor. Al met al krijg je de indruk dat hij rechtstreeks afkomstig is uit het dichtsbijzijnde gemeentehuis. Niet echt wat je verwacht van een dergelijke band doch dit maakt luisterplezier slechts groter. 4

Dat was inderdaad een briljant optreden.

Heb nog even mee staan springen met de zanger toen ie naast me stond in het publiek.

Ik vond het leuker op Lowlands...

Ah, je had ze dus al eens gezien. Misschien dat de verrassing er dan wel vanaf was... Speelden ze daar in een klein tentje?

Tja, de muziek is lekker uptempo en opwekkend maar die zanger gaat me na een paar nummers wel op de zenuwen werken...

Dit album doet het verrassend goed in eindejaarslijstjes, wat dat betreft wel opvallend dat hij hier zo laag staat.

Emily Kane is in ieder geval één van de leukste singles van het jaar:

I hope this song finds you fame,
all those schoolkids in buses, singing your name!

obsessed schreef:

Maar het is ook weer zo'n album die je vier of vijf keer draait, en dan vergeet dat hij bestaat. Zal hem binnenkort ook weer eens luisteren.

Dat heb ik ook. 1 week stukgedraaid en daarna niet meer opgezet. My Little Brother en Emily Kane komen wel in mijn top 50 liedjes van 2005, als ik die lijst tenminste ooit ga maken.

roeland
na een paar keer houdt inderdaad het op.

avatar van SilverGun
Geen last van. Dit blijft leuk. Heerlijk pretentieloos plaatje met fijne nummers die precies doet wat ie moet doen. Eén van m'n favo platen van 2005. Dikke 4*

avatar van KampF
Leuke plaat vooral
'Good weekend' als favoriet!
"I've seen her naked, twwwiiiicce"

Ik ga donderdag naar hun optreden in De Melkweg. Wie nog meer?

Ik niet. Maar bereid je voor op een erg leuke avond, Art Brut is een en al hilariteit bij hun optredens.

avatar van KampF
Ik heb 'my little brother' live accoustic gedownload van een Art-brut fan site, op het eind hoor je dus dat,
"stay of the krack" en dan zegt de zanger er achter aan "Stay of Pete Doherty, very bad man hahaha"

geweldig

ik heb dr zin in

roeland
heeuu dat zei hij ook in de ekko

avatar van Tekh
good weekend is erg grappig en voor de rest is het ook een goed album

Mojo Pin
Ik heb ooit in een wazige bui dit album gedownload en gebrand, en vervolgens 1x gedraaid. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

I've seen her naked..twice! Idd, zalige oneliner. En fijne rock 'n roll!

ok vond het eerst niks aan .. en nu opeens een 3.5.
good fun!

Haha, Art Brut toch! Gisteren gezien op Dour-festival. De meest serieuze band in de geschiedenis van de rock'n roll..not!