Static-X - Start a War (2005)

Label: Warner Bros.

5. Dirthouse (3:03)
  6. Skinnyman (3:40)
  7. Just in Case (4:24)
  8. Set It Off (3:55)
  9. I Want to Fucking Break It (2:42)
  10. Night Terrors (3:09)
  11. Otsego Amigo (2:45)
  12. My Damnation (4:01)
  13. Brainfog (9:53)
Weer een superstrak album van Static-X. Zo hoor ik ze graag! 4*

slapkoekske
Zeer slechte CD, na het eerste album ging het als snel bergafwaarts en slechter dan deze kan geloof ik niet. wayne Static probeert weer te zingen wat ie helemaal niet kan. Ik heb zelden iemand zo slecht horen zingen als in het refrein van just in case. waardeloze rommel, dat is het.

bro
slapkoekske schreef:

tja, na onderzoek blijkt dat de meeste zangers wel eens durven te zingen, vandaar de naam hé (zanger~zingen, das van elkaar afgeleid hé)

nee sorry, ik begrijp wat je bedoelt maar ik vind het toch niet zo slecht als jij zegt. ik heb deze cd nu nog maar 1 keer beluisterd en nummers als Skinnyman, the enemy en I'm the one geven me toch wel een gevoeld at deze cd tot de beter hoort hoor.

lostprophet
Tja, zo kunnen meningen erg verschillen en vind ik deze cd toch het best van Static-X. Kan er ook niks aan doen! "The Enemy", "Start A War", "Skinnyman", "I Want To Fucking Break It" en "Otsego Amigo"zijn mijn favorieten.
Dat deuntje door "I Want To Fucking Break It" is gewoonweg geweldig!

Dikke 5 sterren voor dit heerlijke album!

bro
kheb deze cd nu al een paar keer aandachtig beluisterd en het is zeker geen slechte cd. niet hun beste maar toch echt wel goed.
Enemy, I’m the one, Start a war, Skinnyman, Night terrors, Otsego amigo en My damnation vind ik uitschieters

dimwit
slapkoekske schreef:

Waardeloze rommel vind ik echt overdreven hoor, al kan wayne Static inderdaad voor geen meter zingen. I'm the one is wel een erg bruut nummer en zo staat er meer brute shit op deze CD die ik zeker wel kan accepteren

clutch
deze is toch wel beter dan Shadowzone vind ik

aantal goeie nummers zoals I'm the one, The Enemy, Skinnyman, Dirthouse en natuurlijk I want to fucking break it

3.5

avatar van The_CrY
Waar Machine een verzwaarde variant was op WDT, daar is Start a War een verzwaarde variant op Shadow Zone. Nog steeds met nu-metal invloeden erbij en nog steeds met zang, maar weer een stuk heavier. Toch heb ik hier het idee dat de ideeën van Wayne Static en Tony Campos zo langzamerhand een beetje op zijn (dat zeg ik, niet wetende dat ze in 2007 het omgekeerde bewijzen).