Ramblin' Jeffrey Lee & Cypress Grove with Willie Love - Ramblin' Jeffrey Lee & Cypress Grove with Willie Love (1992)

Blues
Label: Solid

1. Goin' Down (4:39)
  2. Pony Blues (2:36)
  3. Future Blues (3:14)
  4. Long Long Gone (3:09)
  5. Bad Luck & Trouble (4:07)
  6. Alabama Blues (2:05)
  7. Good Times (2:53)
  8. Stranger in My Heart (5:29)
  9. Go Tell the Mountain (6:23)
  10. Moanin' in the Moonlight (3:54)
  11. Hardtime Killin' Floor Blues (3:27)
avatar van Pelk
Prachtig bluesalbum van de tragische voorman van The Gun Club

avatar van dj maus
In Nederland opgenomen, nota bene.

avatar van mafketel
Goh, er zijn toch nog mensen die dit kennen.
Na Miami van de Gun Club vind ik dit Jeffrey's beste plaat.
En beter dan Pelk kan ik het niet omschrijven !
Dit zouden veel meer mensen eens moeten luisteren; er gaat een andere wereld dan de Gun Club open.

avatar van OldRottenhat
Schitterende bluesplaat van The Gun Club voorman Jeffrey Lee Pierce. Zijn liefde voor blues is ten tijde van The Gun Club ook al duidelijk hoorbaar. Op Ramblin' Jeffrey Lee & Cypress Grove with Willie Love staan naast eigen nummers ook een aantal echte bluesklassiekers, van onder meer Howlin' Wolf (één van Pierce grootste voorbeelden), Skip James en Son House. Pierce's stem leent zich perfect voor dit soort songs en het feit dat zijn leven nou ook niet bepaald vlekkeloos verliep, draagt bij aan de geloofwaardigheid van dit bluesalbum.

avatar van henkiev
Nog altijd een geweldige plaat !