Fell Voices - Untitled (2010)

Label: Gilead

1. Untitled (22:05)
  2. Untitled (19:06)
khonnor
atmosferische Black Metal is een beetje een hype tegenwoordig. best bizar voor een genre dat vrij extreem te noemen is.

deze "fell voices" is samen met "ash borer" (waarmee ze in 2010 een split lp hebben opgenomen) één van de beste exploten hiervan. denk donderende basdrums, snerpende tremelo riffs, diep in de mix verzonken bas en vocals (van diepe grunts tot ijzig gekrijs) en hier en daar een rustpuntje. "fell voices" onderscheidt zich van de vele genregenoten dankzij hun uitgekiende en afwisselende composities (met invloeden uit doom en zelfs crust-punk en hardcore) en geweldige instrumentbeheersing. hier en daar wrdt al gewag gemaakt van de "godspeed you black emperor" van de black metal; gezien hun lange composities en filmisch geluid is dit imho geen greintje overdreven.

conclusie: dit is een klasse black metal plaat die mits de juiste aandacht wel eens weerklank zou kunnen vinden buiten het besloten black metal wereldje. voer voor de breeddenkende postrock en postmetal fanaat