Ryan Adams & The Cardinals - Cold Roses (2005)

Label: Lost Highway

1. Magnolia Mountain (5:52)
  2. Sweet Illusions (5:02)
  3. Meadowlake Street (4:29)
  4. When Will You Come Back Home (4:52)
  5. Beautiful Sorta (3:01)
  6. Now That You're Gone (3:51)
  7. Cherry Lane (4:31)
  8. Mockingbird (4:47)
  9. How Do You Keep Love Alive (3:12)
  10. Easy Plateau (5:12)
  11. Let It Ride (3:24)
  12. Rosebud (2:56)
  13. Cold Roses (4:36)
  14. If I Am a Stranger (4:38)
  15. Dance All Night (3:15)
  16. Blossom (3:15)
  17. Life Is Beautiful (4:29)
  18. Friends (4:43)
  19. Tonight * (3:28)
  20. So Hot, So Cold * (3:16)
totale tijdsduur: 1:16:05 (1:22:49)
avatar van beaster1256
kan het moeilijk uitleggen bert , you must feel it when listening to it , trouwens ryan adams als bob en the stones zijn geniaal

Thijssie024
Ik vond deze in de cd bak bij de AH, nieuw en maar 3 euro. Ik kende z'n naam wel maar daar was ook alles mee gezegd, maar dit is een heerlijke luisterplaat. Mooie teksten en pakkende instrumentatie.

avatar van Coentje
When I say L.U.V.,
you better believe me L.U.V.
give me a beer

Schitterend

Coentje schreef:
When I say L.U.V.,
you better believe me L.U.V.
give me a beer

Schitterend

benieuwd wat je daar schitterend aan vindt Coentje..........

avatar van Wickerman
En, het is ook nog van een nummer van de New York Dolls ofzoiets.

avatar van Coentje
Ja maar wel lekker Rock 'n Roll, en precies wat een nummer als Beautiful Sorta nodig heeft aan het begin.

Het kenmerkt een beetje de diversiteit van deze plaat.

Ace
Thijssie024 schreef:
Ik vond deze in de cd bak bij de AH, nieuw en maar 3 euro.

Heiligschennis! Het typeert maar weer eens de smaak van de gemiddelde medemens...

avatar van bertus99
Nu toch echt eindelijk de volle 5 sterren gegeven.
Wat een heerlijke zoete melancholie weet die Ryan Adams toch op te roepen. Op dit album overheersen de country-getinte songs en de ballads. Dat zijn de stijlen waarin hij toch het meest te zeggen heeft.
De sfeer is niet vrolijk, de titel Cold Roses geeft het al aan.
De liefde verwelkt, wat rest is de Sweet Illusion en de vergeefse hoop in When will you come back home.
En dan die vertwijfeling in How do you keep love alive, het schrijnende gemis in Dance all night en in Now that you're gone.
De opgewektere klanken zijn er ook, om het niet te somber te maken: lekkere countryrock in Let it Ride en Easy Plateau.

Ik vraag me zelfs af of Cold Roses niet in mijn top 10 zou moeten staan.

bertus99 schreef:
Nu toch echt eindelijk de volle 5 sterren gegeven.
De sfeer is niet vrolijk, de titel Cold Roses geeft het al aan.

Ik vraag me zelfs af of Cold Roses niet in mijn top 10 zou moeten staan.

Jawel Bertus in de top 10 ermee

TEQUILA SUNRISE schreef:
[Jawel Bertus in de top 10 ermee

Hij staat er net in, op 10 voorlopig

avatar van TEQUILA SUNRISE
Tja, gisteren weer eens opgezet.
Voor mij de ultieme herfstplaat, schitterende muziek wat bij mij telkens weer een weemoedig gevoel teweegbrengt, 19 juweeltjes de een nog beter dan de ander met teksten die me niet onberoerd laten.
When Will You Come Back Home & Mockingbird vind ik ( vandaag ) de prijsnummers, kan morgen weer anders zijn.
Voor mij persoonlijk de mooiste plaat van de laatste pakweg 10 jaar.

avatar van De Daniël
If I am a stranger now to you
I will always be, I will always be
Stronger now than me, stronger than you
Love will always be
And if we let it go, I'll try to be there for you
I'll try to be there for you

Héérlijk!

avatar van bertus99
Dit hele album staat vol van dat verlangen naar de ultieme liefde en de onbereikbaarheid van dat ideaal.

You and I used to shine like a jewel
But times been nothing to us but cruel
So play it out and never played the fool
Cause you'll lose every time

We were nothing, we were only the past
Hard times like that don't last
I've been forgiven, I've been surpassed
By my heart
Have you?

Cause it's almost over
Yeah it's almost gone

And I can feel the Sweet Illusion coming
Sweet Confusion, honey
Sweet Illusion coming down
And I ain't got nothing but love for you
[/i]
De mooiste nummers zijn vo[/i]lgens mij van dit heerlijke album:

Sweet Illusions
When will you come back home
Let it ride
Cold Roses

avatar van De Daniël
Daar wil ik dan graag Easy Plateau en If I Am a Stranger aan toevoegen.

avatar van Rudi S
Ik heb deze zojuist hier op MM in de top 10 voor de '00 geplaatst
Prachtig album.

avatar van Xel
Xel
Cold Roses is voor mij altijd een beetje een ondergeschoven kindje geweest.
Mijn waardering voor deze plaat is altijd groot geweest, echter ik vergeet 'm wel eens als ik m'n rijtje van favoriete Ryan Adams albums opnoem....
en da's onterecht.
Stuk voor stuk goede tot sterke tot briljante nummers. Een heldere productie ook.
Bijna achteloos briljant.

Sta eens vaker stil bij Cold Roses is mijn devies voortaan.

avatar van Hendrik68
Vind dit in ieder geval het beste Ryan Adams album. Ik geef grif toe dat ik niet alles van de man ken. Eenvoudig, omdat ik in alle opzichten de echte power mis die ik bij bijvoorbeeld Steve Earle wel aantref en daarom al vrij snel weer afhaak. De ballads mogen dan tekstueel briljant zijn, maar nummers als Mockingbird, Blossom en Meadowlake Street, daar heb ik gewoon helemaal niks aan. Nummers als Let it ride en Dance All Night daarentegen vind ik weer geweldig en zo blijft het voor mij op en af gaan met Ryan. Dit is het enige album wat ik van begin tot eind kan horen. Ik had liever gehad dat hij met Whiskeytown verder was gegaan, dat sprak me veel meer aan.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vanavond dit indrukwekkende werkstuk weer eens herbeluisterd.
Ryans beste, echt een plaat van de zogeheten buitencatagorie.
Benieuwd wanneer de heer Adams met nieuw werk gaat verschijnen.

avatar van Shangri-la
Daar hoef je niet lang meer op te wachten. Maar om nou te zeggen dat je er blij van wordt? Ik in ieder geval niet.

avatar van Vortex
Meadowlake Street is schitterend! Zeer verhalende tekst over een verloren liefde. En vooral qua gitaarwerk is dit nummer ontzettend goed. De eerste minuten zijn rustig met werkelijk prachtig gitaarwerk, je kan precies horen hoe op verschillende manieren de snaren en acoorden aangeslagen worden en hoe aan het einde het forte opgebouwd wordt om te rocken.
Veruit het beste nummer van dit album zoniet zijn beste nummer ooit!

In de tijd dat dit album uitkwam heb ik het helaas maar sporadisch gedraaid en is het in de kast beland. Zo zonde! Gelukkig nu herondekt!

Enige minpunt is dat 'ie wat lang is.
Daarom vink ik Beautiful Sorta, Easy Plateau, Rosebud en Dance All Night uit.
Lang leve iTunes.

avatar van Wickerman
Dance All Night snap ik, samen met If I Am A Stranger de zwakste, maar die andere 3? Koop de cd's, het zijn er twee: eerder te kort dan te lang.

Beautiful Sorta, Easy Plateau en If I Am A Stranger zwak vinden

Zeker niet te kort. Erg fijne muziek! Let It Ride behoort als je het mij vraagt ook tot de sterkere nummers

avatar van Ernie
2 luisterbeurten ver en ik zit al op het randje van een 4,5*.

Mijn 7de Ryan Adams die ik in huis haal (eigenlijk de 10de want van Whiskeytown heb ik ook alle studioalbums) en alweer stelt onze vriend niet teleur. Heerlijke melancholische alternative country met prachtige zang en ronduit magistraal gitaarwerk dat van fingerpicking tot stevig rocken gaat. Ik wil nog niet teveel favorieten aanduiden of bespreken want deze ga ik eerst goed leren kennen maar ik ben nu al onder de indruk. Concurrentie voor Love is Hell en de schandalig onderschatte selftitled van 2014? De tijd zal het uitwijzen

avatar van TEQUILA SUNRISE
voor mij persoonlijk zijn allerbeste, alles van de man in huis inclusief zijn Whiskeytown periode maar dit is een bloedstollend mooi album.

Cherry Lane

Prachtige plaat en wat komt Ryan Adams zijn stem hier mooi uit de verf. Zijn beste vocale prestatie tot nu vind ik.

avatar van Dave82
Wat mij betreft ook zijn beste plaat. Voor mij destijds in 2005 ook de eerste kennismaking met Ryan Adams. Na al die jaren blijft dit wel mijn favoriete RA album.

avatar van Wickerman
Vandaag toevallig weer eens op gezet. Ik kende Ryan al twee jaar eerder en ik heb de aanloop naar deze plaat meegemaakt. Die sloeg bij mij in als een bom. Na 12 jaar nog steeds niet aan kracht ingeboet: zijn stem, zijn teksten en de muziek. Hier komt het allemaal samen. De twee opvolgers, Jacksonville City Nights en 29 komen daar net niet bij in de buurt.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vanavond weer eens herbeluisterd, van begin tot eindnoot weergaloos , wat een plaat!

avatar van Mastroianni
TEQUILA SUNRISE schreef:

Ik ervaar momenteel hetzelfde. Heartbreaker heeft jarenlang in mijn top 10 gestaan. Maar misschien is deze nog beter.

Mastroianni schreef:

En dan heb je nog dat andere geniale meesterwerk van hem "Love is Hell"
De keuze wordt niet gemakkelijker op die manier

avatar van Frenz
Americana en alles wat maar een beetje riekt naar country pleeg ik gewoonlijk met een grote boog omheen te gaan. Maar dankzij de weliswaar lichte Americana invloeden bij Wilco hier en daar en het feit dat er in een 90's indie playlist (ach ja, ik ben ook wel eens lui bij de keuze wat we nu weer 's opzetten) deze meneer Adams voorbij kwam, toch me maar eens gewaagd aan deze toch wel bejubelde Ryan (niet te verwarren met Bryan , heeft me gek genoeg al vaker weerhouden hiernaar te luisteren)

Tja, the verdict is still out, ik moet het drempeltje nog wel over, dat wel