Ryan Adams & The Cardinals - Cold Roses (2005)

Label: Lost Highway

1. Magnolia Mountain (5:52)
  2. Sweet Illusions (5:02)
  3. Meadowlake Street (4:29)
  4. When Will You Come Back Home (4:52)
  5. Beautiful Sorta (3:01)
  6. Now That You're Gone (3:51)
  7. Cherry Lane (4:31)
  8. Mockingbird (4:47)
  9. How Do You Keep Love Alive (3:12)
  10. Easy Plateau (5:12)
  11. Let It Ride (3:24)
  12. Rosebud (2:56)
  13. Cold Roses (4:36)
  14. If I Am a Stranger (4:38)
  15. Dance All Night (3:15)
  16. Blossom (3:15)
  17. Life Is Beautiful (4:29)
  18. Friends (4:43)
  19. Tonight * (3:28)
  20. So Hot, So Cold * (3:16)
totale tijdsduur: 1:16:05 (1:22:49)
avatar van Mastroianni
TEQUILA SUNRISE schreef:
Vanavond weer eens herbeluisterd, van begin tot eindnoot weergaloos , wat een plaat!

Ik ervaar momenteel hetzelfde. Heartbreaker heeft jarenlang in mijn top 10 gestaan. Maar misschien is deze nog beter.

avatar van Ernie
Mastroianni schreef:

En dan heb je nog dat andere geniale meesterwerk van hem "Love is Hell"
De keuze wordt niet gemakkelijker op die manier ?

avatar van Frenz
Americana en alles wat maar een beetje riekt naar country pleeg ik gewoonlijk met een grote boog omheen te gaan. Maar dankzij de weliswaar lichte Americana invloeden bij Wilco hier en daar en het feit dat er in een 90's indie playlist (ach ja, ik ben ook wel eens lui bij de keuze wat we nu weer 's opzetten) deze meneer Adams voorbij kwam, toch me maar eens gewaagd aan deze toch wel bejubelde Ryan (niet te verwarren met Bryan , heeft me gek genoeg al vaker weerhouden hiernaar te luisteren)

Tja, the verdict is still out, ik moet het drempeltje nog wel over, dat wel

Arbeidsdeskundige
Wow! Wat een intense zang. De muzikale omlijsting is bijzonder fraai.

avatar van Cor
Cor
Tja, dit is voor mij nou zo'n gevalletje: "Hoe waardeer ik dit?" Ergens tussen de 3,5*** en de 4****. Te goed om als ruime voldoende te kwalificeren, maar hier en daar toch wat geforceerd en net niet helemaal ontspannen gespeeld. Voorbeeld: de zang in 'Beautiful Sorta', daar doet Adams gewoon teveel zijn best. Maar ach, als ik dan de pedalsteel hoor huilen en de banjo's tintelen mee, dan ben ik al weer gesmolten. Ik houd zo van dat geluid. Daarom deze 3,75 afronden naar boven. Hoppa.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Hier nog een!
Verzot op pedalsteel en banjo, geeft muziek voor mij vaak een meerwaarde.
Zeker met dit album is dat het geval.
Prachtplaat !

avatar van Tonio
Na vele jaren weer eens tijdens een wandeling beluisterd. Nog altijd even fraai dan destijds. Ryan in topvorm, net zoals zijn Cardinals. Niveau van de songs bijzonder hoog.

Maar als ik dan toch een minpuntje moet noemen dan is dat de productie. Die valt mij een tikkie tegen. Het kan - en moet - veel helderder. Niet dat het een Wall Of Sound is, maar wat meer lucht tussen de instrumenten had het album fenomenaal gemaakt.

avatar van Ludo
Staat een handvol goede songs op, maar Ryan is vocaal niet in vorm. Wellicht hadden ze de studio time beter een maandje uit kunnen stellen (als ie wat onder de leden had, depri was of aan de drugs zat).