The Life Aquatic with Steve Zissou (2004)

Score / Rock
Label: Hollywood

1. Sven Libaek - Shark Attack Theme (0:58)
  2. Mark Mothersbaugh - Loquasto International Film Festival (4:40)
  3. David Bowie - Life on Mars? (3:43)
  4. Seu Jorge - Starman (3:22)
  5. Mark Mothersbaugh - Let Me Tell You About My Boat (1:38)
  6. Seu Jorge - Rebel Rebel (2:24)
  7. Mark Mothersbaugh - Zissou Society Blue Star Cadets / Ned's Theme Take 1 (2:53)
  8. Devo - Gut Feeling (4:07)
  9. Sven Libaek - Open Sea Theme (2:02)
  10. Seu Jorge - Rock N' Roll Suicide (3:12)
  11. Joan Baez - Here's to You (3:08)
  12. Mark Mothersbaugh - We Call Them Pirates Out Here (3:56)
  13. Iggy en The Stooges - Search and Destroy (3:27)
  14. Paco de Lucía - La Nina de Puerta Oscura (2:59)
  15. Seu Jorge - Life on Mars? (3:25)
  16. Mark Mothersbaugh - Ping Island / Lightning Strike Rescue Op (4:16)
  17. Seu Jorge - Five Years (3:41)
  18. Scott Walker - 30 Century Man (1:27)
  19. The Zombies - The Way I Feel Inside (1:33)
  20. David Bowie - Queen Bitch (5:47)
Goeie soundtrack bij alweer een geslaagde Wes Anderson film!

Dat dacht ik ook. Ik heb de film pas maandag gezien en vond hem erg leuk. De Portugese Bowie-covers waren een aangename verrassing! En het was leuk om Queen Bitch eens in een andere context te horen.

Moet eerlijk toegeven dat ik niet veel herkend had. De covers waren dus schandalig goed gelukt!

Alle Seu Jorge liedjes waren Bowie-covers. Vooral uit zijn Hunky Dory/Ziggy Stardust-periode (net als Life On Mars en Queen Bitch). De beste man heeft verder alleen in Cidade de Deus gespeeld, maar ik weet niet meer welke hij rol hij daar had.

Ik weet het, maar ik ken niet veel David Bowie songs behalve dan zijn grote hits...

neo (crew)
Mark Mothersbaugh heeft wel betere scores geschreven. Dat valt vooral te merken aan het toch tamelijke normale gevoel bij zijn muziek, waar hij normaal vol leuke ideeen een originele, dwaze score aflevert.

avatar van BoordAppel
Ping Island / Lightning Strike Rescue Op

Echt een briljant stukje score bij een van de grappigste scènes uit de film.

avatar van orbit
Leuk al die Bowietracks en die covers.. terwijl ik de film keek, had ik al steeds iets van "ik ken dat nummer toch?", was het die gare cover van Life On Mars ofzo

avatar van gemaster
Het vetste nummer blijft toch Search & Destroy. Als Bill Murray die piraten neerschiet met op de achtergrond dit nummer, das toch wel erg stoer hoor

D-ark
gemaster schreef:

Nou stoer, eerder lachwekkend.

Hier maar eens achteraan gaan.

avatar van OldRottenhat
Laat het samenstellen van een mooie soundtrack maar aan Wes Anderson over! Vooral Mark Mothersbaugh is mede verantwoordelijk voor die grappige liedjes die perfect met de beelden van de film samensmelten! The Royal Tenenbaums is alweer zo'n perfect voorbeeld hiervan!

D-ark
waar ik Elliott van ken. Meneer heeft smaak.