Low Roar - Low Roar (2011)

IJsland
Folk
Label: Tonequake

1. Give Up (3:06)
  2. Just a Habit (3:27)
  3. Nobody Else (4:57)
  4. Patience (5:45)
  5. Low Roar (2:13)
  6. Friends Make Garbage, Good Friends Take It Out (5:34)
  7. The Painter (4:45)
  8. Help Me (3:51)
  9. Rolling Over (5:07)
  10. Puzzle (3:18)
  11. Because We Have To (3:55)
  12. Tonight, Tonight, Tonight (7:56)
avatar van otherfool
Door de sympathieke kenner Nicolage Rico aanbevolen sfeerplaatje uit het immer feërieke en rustieke IJsland. Vanaf de eerste tonen van Give Up hoor ik er vooral Loney, Dear in, tenslotte ook zo'n lieverd afkomstig uit de noordelijke contreien. Kabbelend maar soms toch ook meeslepend en bovenal nog gewoon ouderwets schoon, zoals in eerder genoemd openingsnummer, het prijsnummertje Friends Make Garbage of mijn andere favoriet Rolling Over. Kritiekpuntjes: de plaat is al met al misschien een kwartiertje te lang, het experimentelere Puzzle is in mijn oortjes een beetje een dissonant en dat geldt zeker voor de beroerde slotminuut van de verder zo stemmige afsluiter Tonight, Tonight, Tonight.