Sylvan - Sceneries (2012)

Duitsland
Label: Sylvan

1. Chapter 1: The Fountain of Glow (14:50)
  2. Chapter 2: Share the World with Me (15:05)
  3. Chapter 3: The Words You Hide (20:10)
  4. Chapter 4: The Waters I Traveled (20:00)
  5. Chapter 5: Farewell to Old Friends (20:33)
avatar van feenah
Een mooie hard-cover boek met artwork die elke songtekst inluid. Er staan geen extra songs op, maar naar het schijnt werden deze maar op 1000 exemplaren gedrukt. Dus als dit een klassieker blijkt te worden, dan kun je wel mooi uitpakken met deze uitvoering. Ik heb voor de zekerheid dan ook maar een T-shirt bijgenomen (the sceneries package).

avatar van LZA
LZA
Klinkt goed. Al dat limited gedoe interesseert me niet zo, dat is m.i. in veel gevallen geldklopperij, maar de inhoud zit wel snor dus. Bedankt, ik ga het overwegen .

Ozric Spacefolk
Limited editions lijken allemaal zo mooi. Maar uiteindelijk gaat het om de muziek.
En staan die limited editions maar weg te rotten ergens.

Ik doe het nooit meer. Ik heb er een paar van Helloween, Marillion en Monster Magnet.
En je doet er geen zak mee.
Oh ja, ik heben een Monster Magnet Usb-stick en een Helloween muismat...
kansloos!

avatar van Thomas91
Ah jammer, hij staat op Spotify in losse stukken (The Fountain of Glow, part 1, 2, 3) en er zit net een seconde pauze bij de overgang. Klinkt in ieder geval op het eerste gehoord al heel aardig.

avatar van horned_reaper
Hij klinkt inderdaad enorm fijn!

avatar van marathonman
The words you hide part 3 en 4, wat een geweldige muziekstukken met Marco op zijn best, geweldig!

avatar van Papartis
Wat is deze weer mooi. Vooral The Words You Hide part 4.

avatar van marathonman
Wat een grandioos album toch, Farewell to old friends part 3, lekker stevig en dan de perfecte overgang naar part 4, mooi contrast, en geweldige afsluiter van dit nummer,je gaat er spontaan harder van schaatsen in deze tijd, benieuwd of er in 2012 nog een beter album uitkomt (althans voor mij)

avatar van symforock
Prachtig album weer ! 4 sterren waard , hadden er 5 kunnen zijn als de audio-mix wat meer aandacht had gekregen ( weinig diepte en klinkt wat doods ). Jammer dat er zo'n hoop slechte mixers op deze planeet veel muziek niet goed op CD weten te krijgen ( Radiation van Marillion is ook zo'n prachtig voorbeeld van hoe het NIET moet )

avatar van musicboy2602
Hier staat veel mooi materiaal op, maar over de monsterlijke lengte van dit album weet Sylvan de kwaliteit niet hoog te houden, en slaat verveling alom toe bij het beluisteren van meer dan één hoofdstuk op rij. Bepaalde delen van Chapter 3 vind ik zelfs ronduit slecht. De zanger zingt saai en gaat snel vervelen. Verder is de spanning ver te zoeken; alles blijft zo verschrikkelijk tam, simpel en langdradig. Toch 3,5* voor de mooie melodieën.

legian schreef:
het is mooi dat hij je zo weet te raken, maar helaas moet ik toch meegaan met wat Scython zegt.
opzich klinkt zijn stem goed, maar zodra hijde hoogte ingaat met zijn stem (en hij heeft al een vrij hoge stem) dan word het lastig om er naar te blijven luisteren.
en met een album van 90 minuten kan dat toch best vervelend zijn.

muziekaal zit het allemaal goed in mekaar en klinkt het lekker als Symfonische rock.
maar dan blijkt dat we pas 1 nummer hebben gehad, en dat we er nog 4 krijgen.
nou ben ik wel fan van lange nummer, maar hier weten ze niet altijd de volle speeltijd te boeien.

toch vind ik het jammer, had hier meer van verwacht denk ik toch.
al met al kom ik op een 3*, wel met enige groei mogelijkheid maar dat zal niet veel zijn.

Ik vind de muziek ook geweldig, maar die zanger zo jammer, nee ik laat dit aan mij voorbij gaan, live vond ik het ook zo erg niets, jammer die muziek die is top, vooral die gitarist.

via www.progstreaming.com aan het genieten van deze prachtige CD. Meeslepend, prachtige solo's, tempowisselingen, super !!! Dit werkje ga ik heel snel aanschaffen. The waters i traveled, de zoveelste solo en weer kippenvel !!!

avatar van marathonman
Ik doe er een halfje bij op, na vele luisterbeurten blijft het me boeien en heb dit niet al eerder gehoord. en hierboven: misschien vaker aandachtig luisteren en live niets?? luister dan eens naar Leaving Backstage, indrukwekkend live!! album, vreemd sommige beweringen..lees recensie van Maarten Goossensen nog eens zou ik zeggen, decor en prestaties live daar in Hamburg waren van wereldklasse...ben blij dat ik van deze band regelmatig kippenvel krijg.. in positieve zin dan.

avatar van glenn53
ik heb ze live gezien in Purmerend, ik kon er echt niets mee en dan bedoel ik die zanger

Ozric Spacefolk
Het zit je wel enorm dwars, niet?

Stuur anders een open sollicitatie in, wie weet?

avatar van glenn53
Hahaha nee het zit me niet dwars ik reageerde op onze hardloper. Ik kan alleen een heelklein beetje drummen, zingen zeker niet. Ik vind het zelf ook vreemd meestal ben ik niet zo kritisch, maar bij deze meneer lukt het niet, jammer

"SCENERIES" TOUR 2012
01.06.2012 - Kerkrade (NL) - Rock Temple - Tickets und Info
02.06.2012 - Unna (D) - Lindenbrauerei
03.06.2012 - Hamburg (D) - Logo
06.10.2012 - Zoetermeer (NL) - Boerderij (IO Pages Festival) - Tickets und Info

to be continued ...

avatar van Brunniepoo
Mijn openingsbod van 4* gaat voorlopig niet meer veranderen. De heren weten mooie muziek te maken maar dit album bezwijkt toch wel onder de hoeveelheid materiaal.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het maken van lange nummers minstens zo belangrijk was als het maken van goede nummers. Nee, eigenlijk vind ik alleen het openingshoofdstuk in zijn geheel goed, de rest van het materiaal had wel wat kritischer bekeken mogen worden, dan had er best een uurtje uitstekende prog in gezeten.

avatar van Papartis
Ik kijk op dit moment de DVD van Posthumous Silennce.
Prachtig.

avatar van marathonman
Of dat prachtig is, genieten!
Als ik het mag beleven om mijn 25 jarig huwelijk te vieren nodig ik ze uit, dan mogen ze alleen maar de lange nummers/epics spelen, heerlijk, beginnen met Artifical Paradise en van Deliverance via Vapour Trail naar het geweldige One Step Beyond en als toegift The Words you hide, wat mot dat mot
Sceneries zit al weken in de CD speler in de IX35, verveelt niet...

avatar van marathonman
Sylvan fans vinden lijkt me Marillion ook niet verkeerd; heren, maandag 19 november Muziekcentrum Enschede, lekkah!!!!

Afgelopen zaterdag naar Unna geweest voor de Sceneries tour.
Wat een geweldige avond, 4 van de 5 nummers van Sceneries gespeeld.
Zie ook : Sylvan | Facebook

Ozric Spacefolk
Eigenlijk is Chapter 4: The Waters I Traveled het zwakste stuk. Vooral tegen het einde aan, kabbelt het maar nietszeggend voort.

De laatste Chapter maakt alles weer goed, met explosieve stukken en veel verrassende wendingen.

avatar van Broem
Deze band blies mij met Posthumus Silence helemaal omver. Een klassieker in wording. Ben materiaal van voor die tijd gaan verzamelen en uiteraard uit de post Posthumus Silence periode. De band enkele keren live gezien. Die optredens zijn erg goed. De band weet de aandacht goed vast te houden door een goeie performance en uitvoering. Toch slaat bij deze Sceneries de verzadiging toe. Too much Sylvan wellicht. Niet meer de uitschieters waar ik op gevallen ben. Blijf de band volgen maar deze Sceneries zal niet teveel AirPlay krijgen.

avatar van Wibren
Ik schrok wel even toen ik de favoriete nummers van de MM-leden zag bij dit album. Ik was er echt van overtuigd dat Share The World With Me er met kop en schouders bovenuit stak.

Ik vind dat echt een wereldnummer, staat in mijn top 20 van beste songs aller tijden. Gelukkig verschillen smaken

Een dikke 5 trouwens voor het hele album.

avatar van Madjack71
Jammer maar helaas, dit gaat hem niet worden. Deze muziek valt of staat bij mij bij gratie van de zang. Zoals ik ook problemen heb met de zang van Steve Hogarth van Marillion is dat hier precies hetzelfde. Marco Glumann roept eenzelfde irritatie op als bij Hogarth. Ik vind het een aanstellerige potsierlijke wijze van zingen en bovenal geen mooie klankkleur, waardoor de muzikale omlijsting, hoe mooi ook vormgegeven niet bij mij binnenkomt.

avatar van Aproxis
Dit album is wat minder dan Home, maar hier zet Sylvan toch wel weer een behoorlijke stap in de juiste richting. Dit wordt het 4e album dat in op zo’n fysiek schijfje ga kopen.

avatar van Aproxis
Minder dan home zei ik, maar ik weet niet of ik dat nog wel vind. The Waters I Traveled is eigenlijk precies wat Sylvan goed maakt. Het nummer gaat op en neer, heeft een goede flow en een geweldige Marco die, als hij niet overdrijft, echt een topzanger is. Klein, groot, zacht, hard, laag hoog, hij kan het allemaal. Zijn stem is een instrument die hij gebruikt om de muziek te dragen. Voor mij zijn er maar weinig zangers die dat kunnen. Je hebt in de prog vaak ofwel saaie zangers, of zangers die altijd in de hoogste versnelling zitten. Sylvan is echt zo’n geweldig mooie uitzondering daarop.