Sons and Daughters - The Repulsion Box (2005)

Rock / Punk
Label: Domino

1. Medicine (2:11)
  2. Red Receiver (2:54)
  3. Hunt (3:02)
  4. Dance Me In (2:42)
  5. Choked (2:58)
  6. Taste the Last Girl (2:50)
  7. Monsters (2:57)
  8. Rama Lama (5:11)
  9. Royally Used (3:42)
  10. Gone (3:06)
Leukleuk! Ik draai hun EP steeds vaker, dat wordt nog wel wat.

Echt een fijne plaat dit! Duurt een half uurtje en vlamt iets meer dan de EP die ook al niet verkeerd was. De single Dance Me In klinkt echt als een instant klassieker! Voorlopig een 4, maar dit zo zou maar 's naar 4,5 kunnen gaan na een paar luisterbeurten. Een aanrader voor alle fans van Franz Ferdinand, Bloc Party, etc.

avatar van Yak
Yak
Staat nu ook in de luisterpaal. Ben benieuwd, ik zal 'm binnenkort eens gaan luisteren.

avatar van bonothecat
Klinkt weer erg aanstekelijk....te vroeg om een vergelijking te kunnen maken met de EP. Dance Me In al in de driedubbele replay gehad

Wat betreft de driedubbele replay: idem.

Heerlijk nummer ja, dat Dance me In!

Heb deze CD gekocht gisteren, en wat bleek : mijn vriendin had 'm net ook gekocht voor mij, ik had nl. - toen we "Dance me in" op Studio Brussel hoorden in de auto - gezegd dat ik dat een geweldig nummer vond, en attent als ze is, ...

Probleempje dus : ik heb 'm nu twee keer en doe 'm weg voor een zacht prijsje.

Ik kan de CD opsturen voor 10 Euro (ik stuur CD, booklet en achterhoesje op, weegt minder en iedereen heeft wel wat jewelcases in stock, denk ik - voor 11 EURO doe ik doosje erbij)
De CD kostte mij 15 EURO in de Music Mania hier in Kortrijk.

Geïnteresseerden : pm'en maar !

Ik heb hem al en kan hem erg aanraden.

Heb ze vandaag gezien op Metropolis. Nouja, een paar nummers, want ik wilde Death From Above 1979 dat even later in een andere tent speelde nog net iets liever zien. Maar die paar nummers (Medicine en Dance Me In) klonken al erg goed! Het geluid was wel slecht bij Medicine, maar ze stonden daar erg overtuigend.

ik ben de cd net een beetje aan het ontdekken, en ik vind hem geweldig! geweldige stem heeft de zangeres.

ik besef nu ook dat ze op metropolis stonden en dat ik ze dus zomaar had kunnen zien

ik koos ook voor death from above.

Death From Above was ook niet verkeerd, dus ik zou daar niet echt rouwig om zijn... Ik hoop Sons And Daughters nog wel een andere keer live te zien.

Herbert LC
Ik had er nog nooit van gehoord, maar had hem op goed geluk meegenomen van de bib omdat ik zag dat deze cd op het Domino-label verscheen. Erg fijn plaatje. Doet bij momenten sterk denken aan The New Pornographers.

avatar van timhardt
Tof schijfje. Goed naar Violent femmes geluisterd vind ik soms. Vooral de eerste paar nummers vind ik goed, daarna minder. 3*

Wat een lekkere muziek zeg. Pure rauwe rock: heerlijk!

Dit album is wat donkerder dan de sterke EP Love the Cup. Bij vlagen doet het denken aan Arcade Fire.