Seether - Karma and Effect (2005)

Zuid-Afrika

4. The Gift (5:36)
  5. Burrito (3:53)
  6. Given (3:48)
  7. Never Leave (5:01)
  8. World Falls Away (4:42)
  9. Tongue (4:07)
  10. I'm the One (2:51)
  11. Simplest Mistake (5:30)
  12. Diseased (3:42)
  13. Plastic Man (3:55)
  14. Kom Saam Met My (2:16)
avatar van Nubis
Is dit nou al uit hier?

geen idee

Ik had nog nooit van seether gehoord maar toen ik ooit eens een nummer van hoorden was ik meteen verkocht! wat een kwaliteit! deze band verdient gewoon meer publiek! ik had ook de vorrige 2 albums gelusiterd maar die vielen me otg een beetje tegen op het nummer needles na dan. Maar dit album heeft het helemaal! 4.5*

Aanrader! vooral remedy, en truth

avatar van Ralph_Mennes
Wow, in een woord: Geweldig album. Voor alle true metal/hardrock fans is dit een band die je in je harde schijf op moet slaan, want het is hard en aggressief tot op het bot. Met toch ook de nodige melodie. Zonder echt misschien hoogstaand gecomponeerde nummer maakt Seether van elk nummer toch weer iets anders, alhoewel je denkt dat je dezelfde gitaar uit een ander nummer weer hoort. Jammer genoeg in Nederland nog geen grootste band maar als iemand ze er gaat krijgen ben ik het, want deze band verdient het gewoon. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Rocka.

Holt
Ben het niet helemaal met je eens Rocka, ook de vorige 2 albums vond ik gewoon geweldig. Ik heb alle nummers van Seether op m'n PC staan en ik vind dat er geen één minder nummer tussen staat. Dit album krijgt van mij gewoon een 5. Die bonus track is trouwens in het Zuid-Afrikaans, klinkt wel grappig.

Zoals de vorige cd is deze weer geweldig
Ik snap niet dat zo weinig mensen Seether niet kennen, ze maken fantastische muziek
Given vind ik een heel mooi liedje dat met een hele goede intro begint.

Voor meer seether : http://www.seether.com

Holt
Given is idd heel goed maar mijn favo's zijn
- Never Leave
- Simplest Mistake
- Diseased

avatar van Sanderkeuh
Prachtalbum, vooral Diseased en Remedy zijn leuke nummers.

4* omdat er een paar mindere inzitten. ^^

avatar van Sanderkeuh
Wel rare hoes btw.

bro
Geweldig album!!!
hardere songs( zoas truth) prachtig afgewisseld met zachtere songs (zoals platic man).
zo moet een cd zijn die je goed vind in eender welke stemming.
ik heb eigelijk niets slechts op deze cd aan te merken.

de bonus track is gewoon superzalig.
ik dacht eerst dat het in het nederlands gezongen werd (wat wel fijn zou geweest zijn) maar naarmate dat ik hierboven net zie dat ze uit zuid-afrika komen zal het wel in het zuid-afrikaans zijn zeker.
echt grappig om te horen

Ik sluit mij bij iedereen hier aan, geweldig album is dit.
Ondanks dat ik totaal geen fan ben van metal/hardrock muziek vind ik dit echt super goede muziek. Iedere track heeft wel wat bijzonders.

Ik ga niet voor de 5 sterren, een nummer als i'm the one vind ik bijvoorbeeld wat gewoontjes, evenals burrito. Maar 4.5 sterren is gewoon dikverdiend

avatar van james_cameron
Sterk tweede album, meer uitgebalanceerd dan het debuut en met betere songs. Lijkt soms nog wat teveel op Nirvana (vooral Remedy), maar al te irritant is dit niet.

avatar van tormato
gewoon mooi

avatar van Desert
Knap album. Leuke clips bij de nummers.

Remedy komt volgens mij uit Flatout 2 (racespel op de PC), ik ben nu de cd aan het luisteren, de eerste indruk is goed

avatar van trebremmit
Seether is een zeer goede rock band en dit album rockt gewoon heerlijk. Goeie zanger en lekkere melodieuze nummers, wel apart dat ze niet bekender zijn maar mischien is het daar net wat te hard voor.

avatar van totalreject
james_cameron schreef:

3de album. Disclaimer II heet niet voor niks Disclaimer II.

4e album. Vergeet Fragile niet.

wel een lelijke hoes, muziek is erg goed! had er eigenlijk nog nooit van gehoord

bro
Inderdaad nogal vreemd. De muziek zelf heeft bij mij al heel wat jaartjes gesleten

avatar van Killeraapje
Stevige plaat met een aantal uitstekende songs. Vooral de eerste 4 en de laatste 3 maken veel indruk. Ook dit album ga ik nog veel draaien. Voorlopig zet ik hem op 4

PriestMaiden
Wat opvalt is dat Peter Evrard, winnaar van Idool ooit hier in België, zijn stem erg gelijkt op de zanger van Seether.

PriestMaiden
Goed rockalbum, gitaarwerk is goed en vooral de zang is dik in orde, de laatste twee nummers vind ik dan weer wat te zwak en kost zeker een half puntje.

avatar van fatshark
Fantastisch album!!!

ziggystardust
mijn favoriete seether album ! gewoon stuk voor stuk fantastische nummers, lekker gitaargeweld en de song's steken gewoon stuk voor stuk verschrikkelijk lekker in elkaar. alleen de laatste 2 tracks zijn iets minder.