Boudewijn de Groot - Van een Afstand (1980)

Label: Philips

1. Een Tip van de Sluier (5:00)
  2. Zonder Jou (3:36)
  3. Als het Bericht Slecht Is, Dood Je de Boodschapper (4:55)
  4. Zolang Ik Niet Beweeg (2:44)
  5. Captain's Table (3:15)
  6. Kindertijd (2:39)
  11. Geen Carnaval (3:36)
avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
PaulKemp48 schreef:
Voor mij zijn "Hoogtevrees" en "Geen Carnaval" de dissonanten waardoor de plaat 4 sterren verdient!
Anders zou je een nog hoger cijfer geven?

avatar van PaulKemp48
Anders zou je een nog hoger cijfer geven?

Absoluut, de ingetogen liedjes raken mij het meest!

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Ik vind de tekst van Geen carnaval wel een goede Nijgh-tekst. Kan ik wel in meegaan.

avatar van AOVV
Een degelijk album van Boudewijn de Groot, maar niet z'n meest opvallende, niet z'n meest uitgesproken, niet z'n beste werk. Er staan een paar liedjes op die ik erg goed vind ('Hoogtevrees', 'De Zwemmer'), maar het niveau van eerdere albums (ook de voorganger niet, naar mijn mening) wordt niet gehaald. Wat niet betekent dat dit geen prima luistervoer is, natuurlijk.

3 sterren

avatar van captino
Geen verkeerd album in mijn ogen. Duidelijk is Boudewijn van veel zaken afscheid (´afstand´) aan het nemen. Zijn tweede huwelijk (met de moeder van Jim) staat op springen, dit thema komt op een aantal nummers voorbij. Ik denk dan aan ´Zonder jou´, ´De zwemmer´ en ´Vertrek´, al denkt Jim dat dit laatste nummer over hem gaat; wat ook niet zo´n gekke gedachte is.

Bij ´Tip van de sluier´ denk ik dat iemand hem (Boudewijn dus) observeert en zijn/haar conclusies trekt over het persoon Boudewijn de Groot. Het is beschouwelijk en zegt veel over zijn eigen karakter.

avatar van Roxy6
Op dit album staat het fantastische 'Telkens weer' !

avatar van haythijs
Tip van de sluier, destijds nog eens gebracht met Marcel en Jim samen bij DWDD. Zo mooi.

avatar van Lau1986
Een leuk album. Vooral Zonder jou en vertrek vind ik heerlijke nummers.