Boudewijn de Groot - Van een Afstand (1980)

Label: Philips

1. Een Tip van de Sluier (5:00)
  2. Zonder Jou (3:36)
  3. Als het Bericht Slecht Is, Dood Je de Boodschapper (4:55)
  4. Zolang Ik Niet Beweeg (2:44)
  5. Captain's Table (3:15)
  6. Kindertijd (2:39)
  7. Hoogtevrees (4:08)
  8. De Zwemmer (3:46)
  9. Telkens Weer (5:32)
  10. Vertrek (4:22)
  11. Geen Carnaval (3:36)
avatar van Simon Smith
PaulKemp48 schreef:
Voor mij zijn "Hoogtevrees" en "Geen Carnaval" de dissonanten waardoor de plaat 4 sterren verdient!
Anders zou je een nog hoger cijfer geven?

avatar van PaulKemp48
Anders zou je een nog hoger cijfer geven?

Absoluut, de ingetogen liedjes raken mij het meest!

avatar van Simon Smith
Ik vind de tekst van Geen carnaval wel een goede Nijgh-tekst. Kan ik wel in meegaan.

avatar van AOVV
Een degelijk album van Boudewijn de Groot, maar niet z'n meest opvallende, niet z'n meest uitgesproken, niet z'n beste werk. Er staan een paar liedjes op die ik erg goed vind ('Hoogtevrees', 'De Zwemmer'), maar het niveau van eerdere albums (ook de voorganger niet, naar mijn mening) wordt niet gehaald. Wat niet betekent dat dit geen prima luistervoer is, natuurlijk.

3 sterren