Aretha Franklin - This Girl's in Love with You (1970)

Soul / R&B
Label: Atlantic

1. Son of a Preacher Man (3:20)
  2. Share Your Love with Me (3:22)
  3. Dark End of the Street (4:42)
  4. Let It Be (3:33)
  5. Eleanor Rigby (2:38)
  6. This Girl's in Love with You (4:01)
  7. It Ain't Fair (3:23)
  8. The Weight (3:00)
  9. Call Me (3:57)
  10. Sit Down and Cry (3:52)
avatar van Angelo
Dit moet haast wel een van de beste albums van Aretha Franklin zijn. Door dit 35 minuten durende album ben je dan ook zo heen. Haar versie van 'Son of a preacher man' is werkelijk prachtig maar klinkt wel een beetje geforceerd. Misschien komt dat wel omdat Dusty's versie zo ingetogen en mooi is.

'Dark end of the street' is ook echt zo mooi. De tekst, het arrangement en Aretha's stem komt hier prachtig tot zijn recht.
Het hoogtepunt van dit album is 'Let it be', fans van de Beatles zullen het ongetwijfeld niet met me eens zijn, maar haar versie is echt beter! Mede door haar versie van 'Let it be', vind ik dit een van de meest mooie nummers ooit.

Andere nummers zoals 'Share your love with me', 'The weight' en 'Call me' zijn ook erg fijn. Iedere beginnende liefhebber van Aretha raad ik aan om dit album als eerst aan te schaffen. Je weet dan gelijk waar mevrouw Franklin voor staat.

avatar van principal2000
Mooie uitvoeringen van nummers die ik voorheen kende van anderen. Constante hoge kwaliteit van nummers en toch veelzijdigheid op het album. In mijn ogen een topper van Aretha.

avatar van kapiteingilo
Geweldig album - wat blijft dat toch een soul woman - nooit heeft iemand haar nog geëvenaard!!! Soul met de grote S

Nog een keer geluisterd, opgepikt in de kringloop, wat mij betreft ver verwijderd van Lady Soul of I never loved a man.
Teveel covers ook misschien en ja ze kan vreselijk mooi zingen, Let it be vind ik niet zo en ik ben geeneens een Beatles fan.