50 Cent - The Big 10 (2011)

Label: Aftermath (II)

1. Body on It (4:25)
  2. Niggas Be Schemin' (4:11)

met Kidd Kidd

3. Queens, NY (3:20)

met Paris

4. I Just Wanna (4:22)

met Tony Yayo

5. Shootin' Guns (3:24)

met Kidd Kidd en Twanée

6. Put Ya Hands Up (2:28)
  7. Wait Until Tonight (2:52)
  8. You Took My Heart (3:23)
  9. Off & On (2:40)
  10. Nah, Nah, Nah (3:41)

met Tony Yayo

11. Stop Cryin' * (2:55)
  12. Outro * (0:37)
avatar van Harco
50 had Kidd Kidd en Paris achterwege mogen laten.

avatar van Septua
Ik vind Kidd Kidd persoonlijk erg goed bij 50 Cent passen, die Paris brengt 1 van de slechtste verse ooit die ik gehoord heb, wat een belachelijk slechte tekst.
Het is een leuke mixtape geworden, een 50 Cent die erg wakker klinkt en duidelijk laat horen wat de fans willen horen.
Jammer dat veel tracks al een been there done that vibe hebben.

avatar van UmindC
Gisteren uitgekomen dus. De eerste luisterbeurt ging er aardig van af, geen commerciele top40 praktijken te vinden hier maar een 50 Cent die eindelijk een beetje zijn best lijkt te doen. Maar goed, ik zal dit nog eens wat aandachtiger beluisteren om een cijfer te bepalen.

avatar van KILLERBEE99
Het klinkt erg goed, hopelijk klinkt zijn nieuwe album nog beter als dit.

Septua schreef:
Jammer dat veel tracks al een been there done that vibe hebben.

Kidd Kidd is na een paar luisterbeurten best te pruimen, inderdaad. Dat die verse van Paris één van de slechtste verses ooit is, vind ik verder wel heel erg overtrokken.

Mijn mening over deze tape lees je binnenkort grotendeels in Robs recensie.

avatar van Silky & Smooth
Kidd Kidd is toch die gast die ook op Mrs. Officer van Lil' Wayne rapt?

avatar van Harco
Zou wel kunnen, ja. Hij heeft een tijdje bij Young Money gezeten.

avatar van Silky & Smooth
Vermakelijke mixtape, ik heb 50 minder gehoord. Body On It vind ik eigenlijk het enige vervelende nummer met z'n extended clip. En de verse van Paris tel ik daar dan nog bij. (Ik dacht trouwens dat het om Paris ging. Ik wilde nog zeggen: wat klinkt hij als een vrouw... Kidd Kidd daarentegen is wel een leuke gastartiest. Ik vond hem samen met Lil' Wayne ook altijd wel cool. Geweldige line trouwens, deze: "I put a condom on my heart, motherfuck my feelings!"

avatar van Harco
Body on It is met afstand de hardste track op deze plaat. Had zo op GRODT kunnen staan. Dat je je stoort aan brag and boast over guns bij een rapper als 50 Cent vind ik nogal vreemd. Die flip tegen het eind van Niggas Be Schemin' is ook zo tof. Jammer dat die hele beat niet zo is; dan mocht 'ie zich meten met de introtrack.

Die seksskit aan het begin van track vier had van mij wel weggelaten mogen worden, evenals die Jahlil Beats-track (Put Ya Hands Up). Wat een ontzettend irritante vocalsample heeft die, zeg: zo druk.

avatar van Silky & Smooth
Ik stoor mij grotendeels niet aan brag and broast bij 50 Cent, dat zou inderdaad vreemd zijn. Het nummer is niet eens zo heel slecht, maar ik stoor mij gewoon aan het refrein. Of het nou past bij 50 ofniet. Die flip is inderdaad heerlijk. En ik moet eerlijk zeggen dat die sample van I Just Wanna wel grappig gedaan is.

avatar van Harco
Je bedoelt Put Ya Hands Up, denk ik? Op I Just Wanna zelf heb ik helemaal niets aan te merken. Typische productie waarop Yayo hartstikke goed uit de voeten kan.

avatar van He$$el_01
Ik vind Yayo vooral positief opvallen op Nah Nah Nah.

Harco schreef:

Nee, I Just Wanna (met die Dead or Alive sample) vind ik grappig gedaan. Ik vind dat een sample die te makkelijk gebruikt had kunnen worden, maar die vind ik redelijk origineel bewerkt. Put Ya Hands Up vind ik ook kut, met die janksample er in.

avatar van Rhythm & Poetry
“It’s The Big 10. It's been 10 years since 50 Cent Is the Future” opent 50 Cent zijn nieuwe gratis mixtape The Big 10. Behalve dat de rapper uit Queens zijn tienjarige bestaan als zwaargewicht binnen de hiphopscene viert, dient de tape ook als voorproefje op zijn komende (nog titelloze) album dat in 2012 wordt uitgebracht. Of The Big 10 representatief is voor wat we komend jaar kunnen verwachten is nog maar zeer de vraag. G-Unit-collega Lloyd Banks bracht vorige maand The Cold Corner 2 in eigen beheer uit, en kon zodoende eindelijk muziek zonder opgelegde regels en beperkingen maken.

Lees verder op Hiphopleeft.

avatar van GijsV
Dit is voor mij toch wel een gevalletje 'blij verrast'!

avatar van Dirruk
Aardige mixtape. 50 cent gewoon normaal in vorm, geen rare dingen. Vind de mixtape van Street King toch wel iets beter.

PriestMaiden
Goede mixtape.